Morning after pil, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Silinde, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Lang verhaal kort, wij zijn qua anticonceptie aangewezen op condooms en gisteren is er iets mis gegaan en ben ik de morning after pil gaan halen in de apotheek (hopelijk de eerste keer en nooit weer). Behalve misschien krampen gisteren (kan ook andere oorzaak hebben) voel ik geen bijwerkingen oid. Betekent dit dat de morning after pil zijn werk allicht niet gedaan heeft (volgens de gyneacoloog zou de gewone pil bij mij ook niet werken) of heb ik gewoon geluk wat dat betreft?
    Wat kan ik verwachten met mijn cyclus verder? Ik ben iets meer dan een week na het einde van mijn laatste menstruatie momenteel.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.500
    113
    Waarom zou de pil niet werken?

    Over de map: je hoeft nu nog geen bijwerkingen te merken. Kans is dat je menstruatie eerder komt of juist later komt. Kans op rommelige menstruatie: kort hevig bloeden, of juist lang en minder verlies. Maar ook kan het zo zijn dat je niets merkt, dat is natuurlijk het fijnst :)
    Geen bijwerkingen staat niet gelijk aan geen werking iig, dus geen zorgen.
    Wel is aangeraden om 2 weken na de onveilige seks een zwangerschapstest te doen.
     
  3. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Wist je trouwens dat de morning after pil alleen maar je eisprong uitstelt? Dus als jou eisprong al geweest is gaat het geen evt. zwangerschap voorkomen.
    Moest je eisprong nog komen? Dan gaat het dus ook ervoor zorgen dat je menstruatie later komt.
     
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als haar eisprong al geweest is dan wordt ze ook niet zwanger.
     
  5. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dat klopt niet. Het stelt echt alleen de eisprong uit, het voorkomt geen evt. innesteling van een bevruchte eicel
     
  6. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het stelt alleen de eisprong uit idd. Maar als haar eisprong al geweest was voordat ze seks hadden dan wordt ze toch echt niet zwanger.
     
    KleineLai en Fennec vinden dit leuk.
  7. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik denk dat ik nog voor eisprong zat (ong. een week, dus net aan het begin van de vruchtbare periode normaal), dus volgende week testen en zien of alles ok is. Ik ben blij dat geen bijwerkingen niet betekent dat het niet werkt, want ik las eerder verhalen van vrouwen met juist heel veel bijwerkingen en had dus verwacht iets te moeten voelen. :)
     
  8. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    En wat als haar ei net gesprongen is de dag voor de seks.... zoals al werd gezegd het stelt de eisprong uit. Zal dus geen zwangerschap tegen gaan in dat geval. Nu zal de kans wel erg klein zijn, maar ik ken een gevalletje eisprong net vlak voor de seks en map en zwanger...
     
  9. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    In jouw geval ben je op tijd..

    Ik heb vorig jaar ook de MAP direct na falen anticonceptie geslikt en er van uit gegaan dat alles goed was....
    Ik was dus wel zwanger! Was er totaal niet meer mee bezig want ik vertrouwde zo op die pil.
    Blijkbaar was mijn ei al gesprongen.

    Die zwangerschap is met 6 weken misgegaan... je wereld staat op zijn kop.

    Hij houdt alleen je eisprong tegen/stelt deze uit. Een MAP voorkomt NIET een innesteling!!
     
  10. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb 2 weken nadien een zw.test gedaan en die was inderdaad negatief. Wel is mijn cyclus blijkbaar ontregeld nu, maar dat nemen we erbij, komt vanzelf wel weer in orde.
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.
  11. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    dan lijkt me dat aardig positief.
    Wel ff in de gaten blijven houden natuurlijk :)
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb een aantal maanden geleden de MAP geslikt, was bang voor de bijwerkingen maar gelukkig geen bijwerkingen gehad.
    Ook niet zwanger geworden trouwens.
     

Deel Deze Pagina