Hoe lang in de maxicosi?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shade, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik heb een vraagje oven hoe lang een baby in een maxicosi mag liggen?
    Ik ken namelijk mensen die als het kindje 2 maand is een autorit willen maken van 10 tot 12 uur.
    Naar mijn mening mag een kindje nooit zo lang in een maxicosi liggen.
    Wie weet hier meer van?
     
  2. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Wat :confused: Een baby mag maximaal 2 uur achtereen in een maxicosie! Het is nl verschrikkelijk slecht voor het baby's ruggetje. Ik raad het écht af om zo'n rit met zo'n kleintje te maken.
     
  3. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Dat dacht ik dus ook.
    En heb het ze ook verteld maar ze zijn eigen wijs.
    wwet je waar ik zoiets op het net kan vinden dat ik aan het ze kan laten lezen want ik kan niks vinden.
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Een baby mag wel langer in een maxicosi, MAAR dan moet je een opgerolde of opgevouwen handdoek in de knik van de maxi cosi leggen.
    Tijdens mijn zwangerschap liep ik bij een fisiotherapeute speciaal voor tijdens de zwangerschap en die vertelde dit tegen mij, dat de baby dan wat langer mag liggen want de baby zit dan niet in een knik met de rug maar ligt echt in de maxi cosi......misschien een tip voor iedereen?

    Maar 12 uur is natuurlijk altijd te lang!!!
     
  5. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    het is inderdaad lang maar het is ook maar 1 keer heen en 1 keer terug. Het is niet zo dat je je kind iedere dag zolang in een maxi cosi laat zitten.
    Een vriendin maakte zich daar ook druk over, maar zij had zich dit ook al bedacht.
    Dus ik denk dat eenmalig niet echt schadelijk is voor je kindje.
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als de kleine nog maar 2 mnd is kan je het beter vervoeren in de wagenbak
    deze kunnen meestal met behulp van een frame vast gemaakt worden op de achterbank
    nu weet ik natuurlijk niet of er meerdere meegaan want is dat wel zo dan is de achterbank al gauw vol met een wagenbak

    maar zolang in een maxi vervoeren ondanks een handdoek in het ruggetje zou ik dus nooit doen

    ook al is het 1malig
     
  7. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik zou de baby nooit in de de wagenbak vervoeren hoor Debbie. Daar kun je hem toch helemaal niet in vastleggen? Als je dan een aanrijding krijgt, vliegt de baby zo de hele auto door! Dan maar liever een handdoek in de maxi cosi, maar het beste lijkt me inderdaad om zo'n lange autorit eerst nog even te vermijden...
     
  8. linda72

    linda72 Lid

    12 jun 2006
    11
    0
    0
    Coordinator groepsverzorging
    Goes
    oke misschien klinkt het wel hard maar mijn god kunnen mensen zich nu gewoon eens niet een tijdje aanpassen naar dat kleintje? zulke reizen zijn voor een volwassen al een belasting....
     
  9. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Een Baby mag absoluut niet in de reiswieg vervoert worden!!! Je kan een behoorlijke boete krijgen.....een maxi cosi is voor vervoer in de auto wel toegestaan mits goed bevestigd en zonder dat de airbag ingesteld is!!! Neem alstublieft je verantwoordelijkheid als ouders zijnde!!! Ga veilig op pad!! Een kind door de voorruit daar moet je toch niet aan denken!!
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude

    Zeker kan je de baby wel vastleggen in de wagenbak
    hier zijn speciale frame's voor, ikzelf heb die voor de quinny buzz

    Ik ga me kind niet zomaar los op de achterbank droppe.

    @nameless dat is beslist niet waar wat jij zeg, de bak los op de achterbank ik levens gevaarlijk maar geplaatst in een frame mag wel degelijk
    ze maken die dingen niet voor niets en zijn nog goed gekeurd ook

    maar het veiligst blijft de kleine in de maxi te vervoeren , mits je regelmatige pauze's invoer al zou ik dat dus niet zo gauw doen
    dan maar even wachten tot het wat ouder is :)
     
  11. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Dit heb ik van de website: www.maxicosi.nl

    Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?
    Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.

    Dus, dit raad de fabrikant zelf aan...

    Gr. Niki
     
  12. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    NOu goed dan is het niet waar, ik heb het van een politieagente!!! Je kan idd de reiswieg wel bevestigen maar het kind ligt er los in en dat is met een maxi cosi niet het geval daar zitten van die gordeltjes aan!!!
     

Deel Deze Pagina