Mutsy evo of musty igo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 3boymom, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Dames,

    Iemand van jullie ervaring met deze kinderwagen? Wat zijn zijn de sterke punten en wat de mindere?

    Gr dee
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Heb je zelf al naar beiden gekeken?
    Ik wilde een evo maar het is uiteindelijk een igo geworden. Ik ben lang, en met de duwstang van de evo op "hoog" schopte ik tegen de kar aan. Met de igo geen last van.

    Wat ik handig vind aan de igo? Dat hij makkelijk opklapt en dat het stoeltje er dan in kan blijven zitten (ik weet niet of alle wagens dit hebben). En dat hij daarom goed in mijn kleine auto past
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb een evo.
    Vind die mooier dan de Igo.
    Grote voordeel is de grote mand.
    Klapt makkelijk in.

    Heb even de verschillen voor je opgezocht

    • Mutsy Evo is compacter inklapbaar dankzij extra scharnierpunt
    • Mutsy Igo voelt net wat steviger aan en bevat extra vering aan voorzijde
    • Mutsy Igo is uit te breiden met boodschappennet en heeft extra ventilaitiestrook in de reiswieg
    • De duwstrang van de Mutsy Evo is in graden verstelbaar: ideaal voor ouders met ongeveer dezelfde lengte. De duwstang van de Mutsy Igo is in hoogte verstelbaar.
    • De Mutsy Evo is net wat zwaarder dan de Mutsy Igo en de Mutsy Igo bevat net wat meer mogelijkheden dan de Mutsy Evo.
     
    Soumayyaah vindt dit leuk.
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    De boodschappenmand van de EVO vind ik grote plus!

    En de duwstang is helemaal weg te klappen zodat de wagen dan ook veel kleiner/korter is. Ideaal voor als je een smalle gang hebt of vaak koffie drinkt in smalle barretjes met de baby :)
     
  5. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Ik heb zelf de IGO gekocht. beide lang en inderdaad zoals al eerder gezegd werd, als je beide lang bent schop je niet zo snel tegen de wagen aan.
    extra ventilatie mogelijkheid mocht je kindje in de wagen even slapen en je bent al thuis + in de zomer handig voor een extra beetje frisse lucht.
    de bak van de IGO is iets kleiner, daarentegen is de buggy groter en langer te gebruiken. ook kan je kindje mooi plat slapen ipv in een knikje bij de billen.
    als je de EVO inklapt komt het mandje onderop vaak onderste boven op de straat terecht en "schraapt" het frame over de grond. de IGO blijft op zijn wielen staan waardoor alles in zijn geheel in de auto te tillen is.
    je kunt een mooie grote extra boodschappenmand bevestigen aan de IGO.

    er is een mooie vergelijking te vinden op YouTube, en deze geeft heel mooi weer wat de verschillen en overeenkomsten zijn. mocht je de IGO te duur vinden, kijk dan eens naar de 2016 modellen. de frames van 2016 en 2017 zijn identiek alleen de kleuren zijn anders. dus mocht je niet de allernieuwste kleuren noodzakelijk vinden, dan vind je een kant en klare IGO met vele extra's voor een mooie prijs op diverse sites. ik heb voor de wagen met allerlei extra's uiteindelijk "maar" 643 euro betaald en had daarbij een voetenzak, paraplu, adapters voor de maxi cosi etc. en in een super kwaliteit stof en kleur (limited edition cosmo black). voor een zelfde variant in 2017 style met extra's kwam op ruim 1000 euro. toen was de keuze snel gemaakt.
    succes met je keuze!
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  6. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    hier de link naar de youtube vergelijking
     
  7. Meiske80

    Meiske80 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    3.319
    6
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik heb n Igo gehad. Fijne wagen maar bij de onze is het frame verkleurd, mat zwart werd koperachtig?? En bij de buggy had ik steeds ruzie met de sluiting van de riempjes. Grrr wat een onding!!
     
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb de evo. En eerlijk? Ik weet niet of ik m nog een keer zou kopen. Opzich is het een prima wagen die gewoon zn werk doet, redelijk betaalbaar is en er leuk uit ziet. Maar nu we m 2 jaar in gebruik hebben vind ik m wel minder worden. Inklappen blokkeert af en toe, hij stuurt een stuk zwaarder dan de duowagen die ik heb en voelt soms gewoon een beetje 'gammel' aan. Ik vind het ook heel irritant dat je voor bijv het verstellen van de duwstang 2 handen nodig hebt, en hoe je de wagen met het zitje er op in kan klappen snap ik na 2 jaar nogsteeds niet :p
     
  9. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Dankjewel allemaal voor de reacties. En wat een fijne video... door de video oogt een musty evo iets te ouderwets voor mij. Ben nu in twijlf tusse een igo een stokke trailz en een joolz geo haha
     
  10. Dolce82

    Dolce82 Bekend lid

    19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Wij hebben de Evo gehad voor ons eerste kindje. Stevige en wendbare wagen, handige opbergruimte onderaan, makkelijk in te klappen, fijn ook dat je de duwbeugel kan "wegklappen"...
    ... maar het buggyzitje of wandelwageninzet vond ik echt niet goed. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ons zoontje daar maar wat lag in te hangen. Hij zakte altijd onderuit zo leek het wel.

    Wij hebben dan ook voor onze tweede gekozen voor de Bugaboo Cameleon...
     
  11. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Tot nu toe heel blij met de Evo: mooi licht en wendbaar, en omdat we driehoog wonen is het erg fijn dat ie mooi compact ingeklapt kan worden. Tot nu toe hebben we wel alleen de reiswieg gebruikt, dus nog geen ervaring met de wandelwagen.
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik vind het een prima wagen maar weet ook niet of ik 'm opnieuw zou kopen... de prijs gaf uiteindelijk de doorslag. Ik was zo'n 650 euro kwijt tegenover toch zeker 1100 voor een
    Joolz. Ik vind nu de nieuwe Stokke er goed uitzien met name omdat je kindje zo lekker hoog zit in de zitting. Die is bij de igo erg laag.
     
  13. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wij hebben de EVO. Ik ben ook lang (1.80) maar heb helemaal niet dat ik tegen de wagen aan schop met de duwstang op hoog :D Ik vind dat er niet veel nadelen zijn behalve dat ik persoonlijk vind dat ie best veel ruimte inneemt in de kofferbak...
     
  14. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Wij hebben de EVO, ik ben ook vrij lang (1.78) en man ook (1.91) en wij ervaren het probleem ook niet dat je tegen de wagen schopt. De boodschappenmand is echt een grote plus. Ook past hij ingeklapt goed in kleine auto's. Helaas hier ook het probleem dat hij bij het in en uit klappen soms blokkeert. Ik gebruik de wagen nu 3 jaar.
     
    nosilla en Fristi2012 vinden dit leuk.
  15. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hier ook een evo.
    Ben nog steeds blij met de aanschaf iets meer dan 2 jaar geleden.
    Ben ook blij dat ons tweede meisje er ook in gaat liggen.

    Vind de ruime wagenbak heel erg fijn.
    En de grote boodschappenmand.
    Hij stuurt ook lekker soepel, zelfs na al de km’s die we al gelopen hebben.

    Wij hadden al vrij snel problemen met uitklappen omdat hij blokkeerde. Via baby dump waar we hem gekocht hadden binnen 3 dagen een gloednieuw onderstel in huis en de oude meegenomen.
    En met deze totaal geen problemen.

    Voel mezelf nu zo stom dat ik nooit geweten heb dat ie met het zitje erop in te klappen is :roflmao:
    Van de week dus maar even geprobeerd. Gaat hartstikke goed maar vind hem dan te zwaar om de auto in te tillen.
     
  16. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Komt dat blokkeren niet door dat zwarte dingetje op het onderstel die ervoor zorgt dat 'ie niet openklapt als je 'm ingeklapt meedraagt?
     
  17. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Hier zit het blokkeren echt in het zwarte schuifknopje op het frame. Deze moet ik met het uitklappen omhoog trekken, normaal laat je hem dan los maar dan blokkeert hij bij ons. Ach, het went :roflmao: nog een paar maanden dan gaan we over op de buggy :D
     

Deel Deze Pagina