Help!Leuke deken gezocht en welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Child, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Morgen komt onze kinderkamer binnen en ik wil heel graag achter het beddengoed aan.
    Nu heb ik al erg leuke lakentjes gezien, dus dat is probleem niet.

    Maar nu het volgende: Wij weten nog niet wat het geslacht is van ons kindje, dus ik ben op zoek naar een leuke neutrale (lees: niet roze of blauw, hoeft echt niet perse wit ofzo te zijn) deken.
    Ik heb al gekeken bij aantal zaken maar kan het tot nu toe niet echt vinden)
    Wie heeft er tips? (wel beetje betaalbaar blijven, koeka ofzo vind ik niet mooi)
    Ik wil eerst 1 aanschaffen, na de geboorte kan er altijd nog eentje bij.

    En dan nog iets: Wij hebben een ledikant van 60x120. Wat adviseren jullie: Een ledikantdeken van 100x150 en deze overdwars leggen? (ons kindje komt in mei, niet te warm?)
    Of wiegendeken? >> lijkt mij erg laag/klein. Hoe lang kun je het dan gebruiken?

    En als ik wel voor wiegendeken ga: Moet je dan het lakentje ook in kleinere maat nemen?


    Zoals jullie zien, snap ik er de ballen van dus heel graag advies.
    Alvast bedankt!
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    gewoon een ledikant deken. wiegendeken is te klein. ledikantdeken kan overdwars of het restant onder het matrasje richting hoofdeinde.
    dekentje is niet te warm. ze zijn niet zo dik. mijn dametje is van april vorig jaar. toen was het aardig warm maar ze lag toen in het bedje met een dik wiegdekentje en een kruik.
    die kleintjes hebben vaak wat meer moeite om zich warm te houden.
    de hele zomer heeft ze het dekentje erop gehad. nu met de winter een gewoon ledikantdeken die dubbel in het dekbedhoesje zit.

    maar wiegendekentjes/lakentjes gebruik je wel in de wandelwagenbak.
     
  3. 2kidsmum

    2kidsmum Lid

    17 nov 2011
    67
    0
    6
    precies, in een ledikant een ledikant deken en in een wieg/kinderwagenbak een wiegdekentje. En je kraamhulp maakt hem toch waarschijnlijk nog een keer op voordat de baby erin komt, haha.....was bij ons ook....helemaal mooi opgemaakt maar ze deed het toch nog over op haar manier,haha.
    Ik had voor de eerste een aqua blauwe deken omdat ik dat zelf een mooie kleur vind en het was een meisje (wisten we niet) ook had ik een cremekleur (geen wit) dus net wat je smaak is en de kleuren in het kamertje.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wat droebeltje schrijft. :) En als het heel heel warm wordt, dan kun je desnoods alleen een lakentje of een dun slaapzakje gebruiken, maar zeker in het begin is een dekentje gewoon nodig. (J. is ook van mei, voor zo ver ik me kan herinneren heeft ze gewoon het hele voorjaar en de hele zomer onder een lakentje en dekentje gelegen. Niet met kruik erbij, dat was bij haar niet nodig.)

    Voor leuke dekentjes...tja, ik zou gewoon zoveel mogelijk winkels afgaan?
     
  5. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Hier ook een meikindje en ik heb echt heel lang wiedekentjes gebruikt omdat hij zijn temp heel goed zelf hield(een beetje te goed, aan de hoge kant). En het was ook nog loeiheet, aan het begin helemaal geen dekentje gebruikt alleen laken. Dus voor de zekerheid zou ik één wiegdekentje kopen, ook handig voor in de kinderwagen, en twee ledikantdekens van 100*150 of groter!

    Welke kleuren is je kamertje??
     
  6. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zou voor een Vellux 4 seizoenen deken gaan en daar overheen eventueel een dekbedovertrek voor in het ledikantje.
    Voor in de wieg en kinderwagen heb ik lakentjes en dekentjes van de Prenatal.
    Eind maart hebben ze weer Mammamazzeldagen, scheelt weer 20%!
     
  7. Babytjuh1

    Babytjuh1 Actief lid

    20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook gekozen voor een 4 siezoenen dekentje, maat 100*135. En hebben de hoesje op maat laten maken via iemand die een advertentie had staan op marktplaats. Heb van hetzelfde ook een aankleedkussen hoes en een kussenhoesje voor in de schommel stoel. Ook heeft ze het boxkleed gemaakt. Kleuren en stoffen kun je zelf uitzoeken. Wij hebben zo een heel compleet bijpassend plaatje in de babykamer. En krijgen er ook heel veel leuke reacties op.

    Misschien voor jou ook een idee.
     
  8. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Idd ledikant formaat.

    Ik heb zo'n dubbel katoenen deken die je dus los kunt halen (2 op mekaar)

    Maar ik heb er nu ook 1 van baby's only! Die hebben heel mooi spul!!
     
  9. sue85

    sue85 Lid

    13 feb 2012
    65
    0
    0
    Leeuwarden
    Wij hebben vandaag de roze forever friends ledikantdeken gehaald bij de Kruidvat, ze hebben het in het roze, blauw en beige/creme.
    (Ook hebben ze de wiegendeken ervan).
    Zie de Kruidvat voordeelkrant online op pagina 38.
     
  10. Meandor

    Meandor Bekend lid

    9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik heb op de 9maanden beurs een lichtgrijze deken van de prenatal gekocht. Hele mooie neutrale kleur en sowieso hele goede dekens. Bij mn eerste ook gebruikt en toen was ik er ook erg tevreden over.
    Ik zou sowieso een wiegdeken en ledikantdeken kopen. In de winter is een dubbele lekker, in de herfst en lente die voor de wieg dr op! :)
     
  11. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! Heb ik veel aan:)

    De kruidvatdeken wou ik vandaag nog even naar kijken (maar vind dan de roze weer errug leuk, en tsja weet niet wat t wordt haha)
    Ons kamertje is vooral grijs-wit op dit moment, dus wil ik straks aankleden met gekleurde accessoires. (meubeltjes komen vandaag)
    Bekijk bijlage 227304

    Dus als ik dekentje koop, doe ik er eerst 1, neutraal
    En dan na geboorte ook een jongens/meisjes-deken.
    Ik denk dat een lichtgrijze deken of wit een beetje té wordt in deze kamer...
    Hoes op maat laten maken bij een seizoendekbed kan mn moeder wel. Alleen ik dacht dat je alleen een deken mocht, en geen dekbed? Of zit er nog verschil in seizoendeken en seizoendekbed?

    Gebruik je trouwens ook een lakentje in de wieg?? (dus ik bedoel niet hoeslaken, want doe daar aankleedkussenhoes voor denk ik, maar laken onder deken?)
     
  12. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Je hebt gewoon wieghoeslakentjes hoor, heb er hier twee voor de kinderwagen. Paar euro bij de HEMA.. Ik deed er een moltonluier onder en klaar!

    Je mag idd geen dekbed, ik denk dat de dames om hun deken een hoeslaken heen hebben. Dat is een keuze die je kan maken, ik heb er vaak een lakentje onder. In de wieg doe je ook een lakentje onder het dekentje.

    Als ik het kamertje zo zie is kleur wel erg leuk! Misschien een zachtgeel dekentje? Of paars?? Of warm groen? Diepblauw? Kan allemaal voor beide geslachten! Maar je kan ook best voor grijs gaan, dit kan je helemaal pimpen met een felgekleurd lakentje en een leuk knuffeltje. Schattig muziekdoosje aan het bedje:D

    Lodger(dreamer) heeft een hele mooie grijs wit geruite, die past wel mooi bij je kamertje denk ik. Ik heb ook een deken van Lodger en het is echt een geweldig ding, blijft zo netjes en heel erg zacht. Als je dan zorgt dat je twee lakentjes en twee knuffeltjes met kleur hebt liggen(kan je kiezen als de baby er is, kan je moeder misschien wel maken?) kan je het bedje direct pimpen als de baby komt!!

    Ga je de behangen muur nog pimpen? Volgens mij kan je daar heel erg leuk gekleurde fotolijstjes ophangen met een vrolijk stukje behang erin ofzo!! Of vogelhuisjes:D Heb je meteen wat kleur!
     
  13. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    @Kwabbernoot: Thnx voor het meedenken.

    We hebben net de spullen binnengekregen vanmorgen.
    Ik denk dat ik voor leuk gekleurde lakentjes ga en dekentje eerst maar neutraal.
    En het pimpen moet ik nog even verzinnen haha.

    Nu lekker kleertjes wassen:D
     
  14. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Welke kleur zijn je meubels?? Ik denk dat je als je witte meubels hebt ook heel leuk zon schapenvachtje van de ikea op de grond kan doen!

    Oooh wordt me een partijtje crea hier, heb ik anders nooit whahah! Veel plezier met kleertjes wassen!
     
  15. brin

    brin Actief lid

    14 apr 2011
    327
    0
    0
  16. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Hahaha.:)
    Ja meubeltjes zijn wit. (daarom laminaat donker gedaan)
     

Deel Deze Pagina