Muurschildering, tips voor verf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door B en N, 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Mijn partner en ik zijn van plan een muurschildering te gaan maken en die toekomstige baby kamer. Dit wordt de eerste keer dat we een muurschildering gaan maken (wel ervaring met tekenen dus we durven het wel aan).

    Maar nu vroegen wij ons af of iemand een tip heeft kwa verf, je gebruikt natuurlijk veel kleuren dus lijkt me zo ie zo handig op kleine potjes verf te gebruiken. Maar wie heeft een idee welke verf je hier het beste voor kan gebruiken en waar je die het beste kan aanschaffen?
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Ik heb bij de karwei toen ook staan kijken (ook voor muurschildering) Bij de muurverven van flexa, staat een minirekje in het schap. Daar staat van elke kleur een test tube. Ik heb daar toen veel kleurtjes van gepakt.
    De lijntjes heb ik gedaanmet een goeie viltstift
     
  3. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Om de lijnen te doen met een goede viltstift is inderdaad een goed idee is een stuk nauwkeuriger. Dus die tip ga ik iniedergeval gebruiken van je!

    Flexa verf is in verhouding toch best aan de prijs of valt dat mee?

    Of begrijp ik het niet helemaal goed en zijn die test tubes voor een klein prijsje te koop?
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Ik zou de prijs niet meer durven noemen, tis alweer wat maandjes geleden :-D
    Je hebt daar ook een soort van disney rekje met glitterverf enz. Die is wat goedkoper,maar daar zitten niet alle kleurtjes in.


    Anders heb je ook nog kleurstof voor in latex. Je koopt dan een pot goedkope latex en maakt zelf wat bakjes met kleuren. Die kleurstof staat meestal bij de latex in de buurt
     
  5. Juff

    Juff Actief lid

    14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Je kunt je muurschildering ook gewoon met plakaatverf of acrylverf schilderen, is wel zo goedkoop en schildert lekker. Ook kun je latex in de kleuren magentha, cyaan en yellow laten mengen daar kun je alle kleuren van de regeboog mee maken. Ter aanvulling ook zwart en wit. Dit geldt ook voor de plakaat en acrylverf. De lijnen inderdaad met een watervaste stift of als je een vaste hand hebt met een mooi stevig dun olieverfpenseel. Succes!
     

Deel Deze Pagina