Muurschildering zelf maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sharon20, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

    Wij verhuizen binnenkort en ik wil mijn kinderen een prachtige kamer cadeau doen! eerst zat ik te denken aan foto behang maar aangezien mijn zoontje een kamer wil van Jake en de nooitgedachtenland piraten, en deze er niet is op fotobehang, moest ik opzoek naar een andere oplossing!

    Nu zat ik te denken om een goeie projector te kopen en het zelf te proberen! heeft iemand hier ervaring mee? hoe valt het uit als een totaal on-creatief persoon aan de slag gaat met een projecter en verf? :(:)

    als ik met de muurschilderingen klaar ben zat ik er aan te denken om de projector te gaan verhuren voor 25 euro per x ofzo aangezien er veel mensen dit wel zelf willen doen maar geen projector willen kopen van 100 euro...

    dus mochten er mensen zijn die hier interesse in hebben die kunnen me al een pbtje sturen.. :)

    ik ben benieuwd naar reacties van mensen die, als leek, zelf hun muurschilderingen hebben aangebracht!
     
  2. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je via bepaalde websites ook je eigen fotobehang uploaden (dus een foto/plaatje van wat je wil). Misschien is dat nog wat.

    Wij hebben zelf een muurschildering gemaakt, maar dat was een hele eenvoudige afbeelding (zonder projector overigens, gewoon uit de hand), is erg goed gelukt.
     
  3. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi! bedankt voor je reactie! ik heb gezien dat er idd websites zijn waar je fotobehang kan laten maken, maar dan ben je 3 a 400 euro kwijt, dat vind ik wat duur :) vandaar dat ik het zelf wou proberen...

    ik ben totaal niet creatief, ik kan een huisje en een hartje tekenen maar dan heb je het ook wel gehad :) dus uit de losse had word zoiezo een no go :D

    het over tekenen met een beamer lijkt me nog niet het moeilijkste, maar vooral het inkleuren lijkt me moeilijk
     
  4. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, wij hadden dus een eenvoudige tekening (1 kleur), hebben gewoon met potlood op de muur getekend en met verf ingekleurd. Ik maakte me er van te voren ook een beetje zorgen over, of dat allemaal wel strak zou lukken, maar dat was eigenlijk het makkelijkst. Dus het inkleuren op zich lijkt me geen probleem (kleurplaten lukt toch ook? :p). Het lijkt me alleen lastig om de juiste kleuren te krijgen.
     
  5. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier ook met de beamer Nijntje op de muur gezet en geverfd op een muur met structuurverf.
    Was goed te doen.

    Heb ik ook met mijn geboortebord gedaan.
     
  6. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    @ Wen, heb je misschien een foto ervan? en ben je erg handig in tekenen en verven enzo? of was het bij jou ook maar proberen en hopen op een mooi resultaat?
     
  7. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Dit is Nijn op de muur. Hij is veel groter op de muur hoor. Sterren stonden er nog niet bij.

    Nijn op de muur.jpg

    Dit was ons geboortebord.

    100_1262.jpg
    Het is een kwestie van een vaste hand als je gaat overtrekken.
    Ik teken wel vaker, ben juf. Verven doe ik ook vaker maar dan op doek(jes).
     
  8. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik vind het geboortebord erg mooi!

    ik zat net te denken, ik schilder of verf nooit en ben dus niet crea... maar ik doe wel iedere week mijn eigen nagels, veel mensen denken altijd dat het gelnagels zijn dus ik geloof dat ik ergens toch wel crea ben en een vaste hand heb... :) das dus weer een onverwacht positieve eigenschap haha :D

    Nog mensen die hun muurschilderingen zelf hebben gemaakt en foto's willen delen?
     
  9. mamavanmara

    mamavanmara Bekend lid

    24 mrt 2011
    717
    0
    0
  10. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Wauww heel leuk gedaan!!! ik moet het misschien ook maar eerst proberen op papier :D
     
  11. MHR

    MHR Actief lid

    17 mei 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    Je hoeft geen projector te kopen.
    Je kunt er zelf 1 maken. Kijk hier voor uitleg. (lang leve pinterest :D)
     

Deel Deze Pagina