die opmerkingen *zucht*

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door talia, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het is al bezig van een week na de bevalling.
    2 tantes van mijn man (die zelf niet van de slankste zijn) hebben steeds maar opmerkingen over mijn gewicht.
    ik ben bij Elyesa 20 kilo aangekomen heb hem 11 maanden bv gegeven waardoor ik niet op dieet kan.
    er na ben ik op dieet geweest en was 13 kilo afgevallen, vlak daarna was ik zwanger van Erenay dus dieet stop gezet en nu geef ik erenay bv, ben onder begeleiding van een dieetiste op dieet geweest maar mijn melk liep terug dus gestopt.
    en nu iedere keer als ik bij een van die 2 kom lrijg ik van die vervelende opmerkingen als "zit er nog een in?", "zie dat de derde ookal op komst is", "je bent wel echt dik he", "ja je man lacht mij vroeger uit dat ik dik was nu heeft hij zelf een dikke vrouw", krijg altijd de tranen in mijn ogen omdat ik erg met mijn gewicht zit, heb altijd 60 gewogen en nu weeg ik 87 heb het hier moelijk mee maar de gezondheid van mijn kindjes gaan voor erna kan ik wel weer op dieet.
    maar snap niet dat mensen zoiets blijven zeggen 1x is voldoende en een beetje begrip zou ook geen kwaad kunnen.

    moest het even kwijt.

    Edit moderator: verplaats naar "na de bevalling"
     
  2. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    meen je niet! Ik vind dit ronduit asociaal hoor!
    Ik zou er wat van zeggen, weet niet of ik nog "normaal" had kunnen reageren na de opmerking:

    "ja je man lacht mij vroeger uit dat ik dik was nu heeft hij zelf een dikke vrouw", "

    Niet pikken dus! En probeer het je niet aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is!

    kus miek
     
  3. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Zeg dat ze op kunnen flikkeren met hun dikke reet.
    Jouw gewicht kun je veranderen, hun rotkoppen niet? :p
     
  4. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi meid!
    trek het je niet aan! Geef ze gewoon een keer een flinke snauw terug dat het niet hun zaak is om zich met jou gewicht te bemoeien..

    wat een stelletje $^$%*%&( zeg!
    goed van je dat je graag bv geeft en dat je kindjes op de eerste plaats komen! Jij komt wel weer aan de beurt en bovendien gewicht is niet alles, mensen kunnen ook mooi zijn van binnen en buiten als ze wat voller zijn!

    ik zou ze echt gewoon een keer flink de waarheid vertellen! You go girl!
     
  5. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve Talia,

    IK weet precies! wat je bedoeld. Hier bij ons ook af en toe in de famillie toen ik zegmaar nog niet zwanger was en we al bijna 2 jaar bezig waren werd er altijd gevraagd zogenaamd als grap van hoeveel dagen nog voor je uitgerekende datum etc etc. Echt erg maar ik weeg wel een heel stuk zwaarder als jou. Heb zelfs een maagband laten plaatsen waar ik maar 1 kilo mee ben afgevallen in anderhalf jaar tijd en nu in mijn zwangerschap in 10 weken 22 kilo afgevallen waar ik er nu weer 1 van bijgekomen ben. Maar nu is er niemand die er wat van zegt :( zoals hey je bent afgevallen wat goed
     
  6. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Meid je doet het voor je kinderen, laat ze zeuren, niks van aantrekken, het gaat om je zelf. Niet om hun.
    So What je bent iets steviger, nou jammer dan, jij moet er mee leven, niet hun, als jij verder tevreden bent en je doet alles op je eigen manier,of wat dan ook, hebben hun ermee te leren leven.
    Gewoon de waarheid zeggen, lul ze maar volledig klem ofzo, moet je kijken hoesnel het ophoud.

    Enne 87 kilo, is helemaal niet zo dik als jij denkt.
    Jij leeft zoals jij wilt leven, en als jij zoiets hb van mijn kinderen gaan voor, nou respect hoor, serieus, je verdient echt een prijs ervoor.
    Laat ze lullen, laat ze zeiken, je kunt altid nog zeggen, ja ik doe er wat aan, maar mijn kinderen gaan voor.
    Kun jij wat aan je rotkop en aan je rotopmerkingen veranderen?


    ( kreeg ook een keer commentaar dat ik wat aan was gekomen, heb ook gezegt, voel me er prettig bij, voel jij je prettig bij jou uiterlijk, volgensmij niet, dus wat zeur je nou)
     
  7. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    pff sorry hoor maar je zegt 1 keer is voldoende...
    mijn mening daarover is dat geen 1 keer ook goed is... laat het ze maar denken,maar uitspreken hoeft niet,
    als nou bijv. je beste vriendin of je moeder waar je een hechte band mee hebt en die zegt een keer van lieve schat je bent wel wat dikker geworden de laatste tijd hoe komt dat nou... kun jij je verhaal doen,en hun kunnen er begrip voor tonen en misschien zelfs wel helpen door te zeggen van nou meid.. zodra alles wat beter ga je toch lekker op dieet,we kunnen ook samen gaan sporten ofzo ..? dan laat je weten dat je iemand net iets te dik vind maar ondervind er toch een beetje steun ..
    toch...?

    en als je kinderen gedragen hebt mag je best wat dikker worden hoor, ik woog altijd 55 kilo, nu tijdens de zwangerschap merk ik ook wel dat ik aankon en niet alleen door de baby :p en ook dat gaat er misschien niet af na de bevalling...

    niks van aantrekken en in gewoon in jezelf geloven dat als jij hierna gaat afvallen d.m.v. dieet dan val jij zometeen gewoon af !

    en trouwens er is niks lelijks aan een vrouw die wat meer weegt hoor..

    ik hoop voor je dat ze daar zometeen iets leuker tegen je doen,
    en nogmaals niks van aantrekken ! je moet je zelf hierdoor geen minderwaardigheidscomplex laten aanpraten !

    liefss
     
  8. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Trouwens heb wel mijn eigen ervaring neergezet. Maar trek je er helemaal niets van uit. Iedereen heeft lekker praten. ZIjn ze zelf perfect nee toch :( EN je bent niet eens zo dik dus :( Ennnnn je bent die kilo's aangekomen maar wat heb je er voor terug gekregen dus laat ze praten.
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een situatie.
    Zou idd ook een keer een goede snauw geven hoor. Niet over je heen laten lopen ! Je bent nu dan misschien wat dikker maar daar heb je wel 2 mooi kids voor terug gekregen.

    Knuff
     
  10. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik herken het helemaal meid!
    Morgenavond hebben wij een feest en zie er nu al tegenop, laatst ook op een verjaardag Jayden was 2 weken oud, zo die buik is ook nog dik die had allang weg moeten zijn zou er maar eens wat aan gaan doen bladiebla...
    Ben gewoon weggegaan omdat ik er niet tegen kon. Zit me nu al druk te maken over wat ik morgen moet aantrekken. Ben bij Lindsey ook 20 kg aangekomen, 15 eraf gegaan dus 5 blijven zitten en nu van Jayden zitten er ook nog 10 aan....
     
  11. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Je tong uitsteken en hard wegrennen ! (Kunnen ze ook nog zien dat je best wel conditie hebt).
    Stomme opmerkingen, stomme reacties, ja toch?
     
  12. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Het feit dat ze jou op uiterlijkheden beoordelen zegt meer over hen dan over jou meis. Dat neemt niet weg dat het niet leuk is om te horen. Maar vergeet echt niet dat je lijf slechts het cadeaupapiertje om je ziel is hoor!
     
  13. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    wat is dat verschrikkelijk gemeen zeg!
    ik zou er eens goed met ze over praten en vertellen dat zulk soort opmerkingen echt niet kunnen.

    wat zegt je man erover?
     
  14. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat maf. Zulke mensen heb ik niet in mijn omgeving. Als ik ze wel zou kennen, komen ze er bij mij niet meer in. Wat een stelletje mutsen.
     
  15. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Jij hebt net een kindje op de wereld gezet, wat is hun excuus?
    Wat een stelletje k*ttekoppen zeg....
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Dat zegt mijn man dus ook altijd.
    mijn man verdedigd me dus ook altijd door te zeggen ze heeft net een kindje gehad en geeft nog de borst.
    maar als we dan weer gaan krijg ik het lekker opnieuw te horen.

    heb er nog nooit wat van gezegd(durf dat zo niet vooral omdat het familie van mijn man is en ik de vrede graag wil bewaren).

    maar nu met het vasten gaan we vaak bij familie eten en zie er nu al zo tegenop, als ik er naar toe moet sta ik uren voor de spiegel om iets te zoeken waar je men buik niet zo in ziet...

    bedankt voor jullie lieve berichtjes een beetje steun doet echt zo goed.
    en nu heb ik wel zoiets van wacht maar als ik klaar ben met de bv dan zal ik ze eens laten zien.
     
  17. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Zo wat een loeders zeg! Ik zou iets zeggen in de trant van: ik heb een excuus (baby omhoog houdend) wat is jullie excuus?
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Is er ook de optie om daar gewoon dan niet meer naartoe te gaan, als zij hun klep niet kunnen houden? Wat een loeders....
     
  19. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Laat ze lekker kletsen meid, je hebt twee prachtige kids hebt daar alles voor gedaan en gelaten .

    JIJ weet wel beter een beetje steviger zijn is niet erg hoor (mijn man vind het zelfs mooier moet niet denken aan een dunne vrouw zegt ie) als je man je mooi vind en trots op je is dan is dat toch genoeg , kijk als je zelf nog wat wilt afvallen moet je dat voor jezelf doen maar NOOIT voor andere mensen die te dom zijn om serieus te nemen.
     
  20. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Wat een stelletje tr*tten zeg!
    Trek je er niet te veel van aan hoor, je hebt een kind in je buik gedragen! Niet iedereen komt daar weer evenslank uit!

    Mijn zus komt ook de hele tijd met opmerkingen, terwijl zijn 9 maanden geleden is bevallen en nog echt zwanger lijkt. Dan heb ik gewoon zoiets ach kijk eerst naar jezelf.
    Terwijl ik zelfs alweer op m'n oude gewicht zit.
     

Deel Deze Pagina