Na 4 weken nog steeds pijn inwendige hechtingen, normaal?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nathaliee, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathaliee

    Nathaliee Lid

    27 aug 2015
    25
    6
    3
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik hoop dat iemand dit herkend of er raad mee weet.

    Vier weken geleden ben ik bevallen van onze zoon. De bevalling eindigde op de OK met een gescheurde baarmoedermond en van binnen ben ik ook gescheurd. Vooral binnen, naast de ingang vagina, zo rond er eromheen. Aan de buitenkant ben ik niet gehecht.

    Nu vier weken later heb ik nog steeds last. Aan de buitenkant zie je niks, maar zodra ik ga zitten, ga staan of loop voel ik het. Dan is het een branderig gevoel. Als ik er op druk doet het pijn. En als ik er overheen wrijf lijkt het net alsof het mijn huid is die pijn doet. Ook voelt het beurs, alsof er een giga blauwe plek zit.

    Ik word hierdoor zoooo belemmerd, want wil zo graag leuke dingen doen. Ik ben 1 keer al bij mijn verloskundige geweest en 1 keer bij verloskundige in het ziekenhuis. De laatste zei dat ze denkt dat mijn hechtingen strak zitten en druk geven. Dat ik moet afwachten tot ze eruit komen, omdat ze ze nog niet kan verwijderen ivm mogelijk wijken van de wond en dan infectiegevaar.

    Ik ben soms alleen zo bang dat er wat anders aan de hand is. Geen idee wat, maar na vier weken nog steeds zo'n last hebben van inwendige hechtingen blijkt niet veel voor te komen.

    Hebben meer mensen hier last van gehad? Van de inwendige hechtingen?
     
  2. Nathaliee

    Nathaliee Lid

    27 aug 2015
    25
    6
    3
    NULL
    NULL
    Even een aanvulling; toen het hoofdje 'stond' zag de gyn het aan de binnenkant openscheuren langs de ingang aan beide zeiden. Daar zit de pijn dus en rond perineum...
     
  3. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    De inwendige hechtingen kunnen inderdaad vervelend aanvoelen. Ik voelde ze ook na een week of 4, toen was de wond aan het helen. Toen ze eruit waren, waren de klachten ook weg!
    Als het te lang aanhoudt zou ik er wel iemand naar laten kijken! Sterkte
     
  4. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik heb een subtotaalruptuur gehad ivm grootte van het kind. Ik ben van boven tot onder gehecht, inwendig dus ook het perineum gedeelte.. Ik ben 5,5 mnd geleden bevallen, en ondertussen alweer 2 x ongesteld geweest. Tampons waren geen optie, zo zeer! Zelfs de mini dingen. Toiletgang, vrijen etc is allemaal soms nog gevoelig. Ben na 3 maanden naar de gyn geweest, mocht 6 maanden duren zei ze en dan moest eigenlijk alles wel weer normaal zijn. Ik heb nu sinds een maand denk ik het gevoel dat alles weer genezen is, dus geef het tijd! Kan best een poos duren.
     

Deel Deze Pagina