Na 6 maanden Clomid, overgaan op hormoon spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DanielleG, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat naar dat je zo'n last hebt van de hoofdpijn.. Nog even doorbikkelen, het is voor het goede doel :)
     
  2. Nouk2016

    Nouk2016 Lid

    21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

    Fijn om in dit forum altijd even te kunnen praten met andere, helaas dat jullie ook in hetzelfde vervelende schuitje zitten.

    Korte samenvatting van mijn verhaal ;)

    We zijn vorig jaar juni begonnen bij het ziekenhuis, na dat bij de dokter vastgesteld was dat ik PCOS heb en dus niet zonder hulp zwanger zou kunnen worden. Begonnen met Clomid, maar daar had ik maar 1x een eisprong bij, de overige pogingen zonder succes. Vond Clomid ook verschrikkelijk, werd er ontzettend chagrijnig van met moodswings. In januari 2017 ben ik daardoor begonnen met Gonal F te spuiten.

    In de 1e ronde had ik 14 dagen na mijn eisprong heel even een hele lichte maar toch positieve test in mijn handen, helaas was dat 5 dagen later weer voorbij en werd ik weer (heftig) ongesteld. Ronde 2 gebeurde er vrij weinig dus werd ik redelijk snel opgehoogd qua dosis tot ik uiteindelijk overproductie had en de ronde moest afbreken. Ronde 3 dachten ze dat ik een follikel had die goed was, maar nadat ik maar niet ongesteld werd en de test negatief bleef bleek het een cyste te zijn geweest. Op naar ronde 4, even zoeken naar dosis en uiteindelijk eisprong met 100. Ronde 5 en 6 heb ik genoeg gehad aan 87,5, bij deze laatste 2 rondes was mijn cyclus 35 en 31 dagen, dus dat lijkt nu netjes te gaan lopen.

    Ik heb zelf afgelopen keer bij het ZKH aangegeven door te willen gaan met de Gonal F zolang dat er iedere maand mooi een follikel groeit en ik een eisprong heb binnen een cyclus van ongeveer 30/35 dagen. De volgende stap is IUI en daar zie ik toch wel tegenop. In de 1e ronde hebben we gezien dat het in ieder geval bij mij wel mogelijk is een innesteling te krijgen, maar helaas moet die dan wel blijven plakken!

    @sterre21, van harte gefelicteerd met je zwangerschap, wat een goed nieuws, zeker na zo'n lange periode!!
     
  3. Nouk2016

    Nouk2016 Lid

    21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf aangegeven nog door te willen gaan, geen idee hoe ze dat verder willen oppakken, ligt er een beetje aan hoe het nu de komende ronde weer gaat denk ik.

    Ik voel me verdrietig, weer een ronde mislukt, weer opnieuw beginnen met spuiten, dan weer opnieuw om de 3 dagen naar het ZKH voor de echo's. Het hoort er helaas bij en we zetten een lach op en gaan door omdat de wens er zo graag is, maar een leuke periode is het niet.

    We zijn net verhuisd, dus hopelijk als alles gereed is zitten we lekker op ons eigen plekje en misschien geeft dat ook meer rust en uiteindelijk dus een mooie positive test!

    Nog even afwachten voor jou nu dan tot de foto. Lijkt me erg spannend wat daar uitkomt. Hopelijk alleen maar goed nieuws!!
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb ook Clomid 50mg. gehad.
    Mocht hier een jaar gebruikt worden, daarna wordt je lichaam er een soort van immuun voor.
    Door omstandigheden heb ik het wel iets langer dan 12 maanden gekregen (maar dat is uitzonderlijk).

    Van Clomid ben ik na ongeveer een jaar gebruik zwanger geraakt (waren daarvoor al een half jaar bezig).
    Helaas was dit een blighted ovum.

    Ik heb zo'n 6 maanden na start Clomid ook een HSG gehad.

    Nadat ik moest stoppen met Clomid zijn we over gegaan op volgens mij Pregnyl en Gonodotrafine spuiten.

    Tussen de mk en aanvang 2e zwangerschap heeft 2 jaar gezeten. Uit deze zwangerschap is onze zoon geboren.

    Toen onze zoon 11 maanden was ben ik wonder boven wonder voor de 3e maal zwanger geraakt.
    Deze gup zit nu nog lekker veilig in mn buik :)

    Kortgezegd: start 1e zwangerschap na 1,5 jaar (w.v. 1 jaar Clomid)
    Start 2e zwangerschap na 2 jaar (mbv. hormoonspuiten)
    Start 3e zwangerschap na 11 maanden (spontaan!)

    Hoop op een vlugge plakker voor jou en de anderen hier :)
     
  5. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Vandaag helaas weer ongesteld geworden, contact gehad met het ziekenhuis. Morgen daar naar toe voor de uitleg van de spuiten en volgende week vrijdag mag ik voor de baarmoeder foto. Hopelijk is alles goed en zal het spuiten meevallen.
     
  6. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw

    Dat geloof ik dat je hier erg verdrietig van wordt. Jammer dat het allemaal zo lang moet duren.

    Fijn dat jullie straks een plekje voor jezelf hebt dat zal zeker meer rust geven dus wie weet als je straks helemaal gesetteld bent. Hopelijk heb je snel de positieve test in je handen!

    Volgende week mag ik voor de foto en als dat goed is ben ik ook meer gerust en dan weet ik ook dat het allemaal goed komt.
     
  7. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Spannend Danielle! Hopelijk volgende week een goede uitslag van de hsg!
     
  8. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Nouk, ik kan mij goed voorstellen dat je hier erg verdrietig van wordt. Het is ook een pittige periode. Nu lekker in jullie nieuw huis aanrommelen en alles in orde maken. Dat geeft misschien ook weer wat leuke afleiding. Ik hoop echt van harte dat jullie snel een posi test in hadden hebben!
     
  9. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Ik hoop het ook! Ik hou jyllie op de hoogte en hopelijk valt het spuiten ook mee.
     
  10. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ahh balen dat je ongesteld bent! Spuiten komt echt goed, hoop dat je er niet zoveel last van krijgt als ik. En ik spuit nog maar 50 eenheden.

    Voor de hsg: neem een uur van tevoren een pijnstiller.
     
  11. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik mag morgenvroeg voor een echo. Zo benieuwd of de gonal aanslaat!
     
  12. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd naar je echo! Spannend hoor. Hoe lang was je cyclus normaal?

    Ja ik heb 2 antibiotica pillen gehad deze moet ik de avond voor het onderzoek innemen en een zetpil gehad deze een uur voor het onderzoek. Diclofinac
     
  13. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Spannend Angel! Op welke cyclusdag zit je nu? Het zal nu nog wel een beetje te vroeg zijn, maar hoe was het? Eitje mooi gegroeid?
     
  14. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik zit nu op cd 9. Nog vroeg dus maar de arts zei dat ze vanaf cd 10 echo's doen en aangezien dat in het weekend valt..
    Maandag weer terug, er zaten meerdere eitjes zag ik nog klein en eentje was 9mm. Dus volgens mij gaat dat de goede kant op.
    Mijn cyclus zit normaal met clomid rond 35 dagen. Zonder medicatie heb ik geen cyclus. Heb pcos.

    Fijn dat je medicijnen hebt gekregen danielle.

    Hoe is het verder met jullie dames?
     
  15. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Dat klinkt als positief nieuws! Super dat er al iets te zien is. Hopelijk de volgende echo weer een mooie groeispurt te zien!

    Hier zijn de vruchtbare dagen weer aangebroken. Vandaag is cyclusdag 15.
    De afgelopen maanden steeds tussen dag 14 en 17 een eisprong. Ik test nu tweemaal daags met een CB, maar tot nu toe nog negatief. Mijn man wordt altijd een beetje nerveus van deze periode dus ik probeer ook niet te zeggen wanneer officieel 'klustijd' is, dan is het toch iets minder verplicht :cool:. Op deze dagen ben ik altijd weer vol hoop en erg positief gestemd dus hopelijk ditmaal geluk! :D
     
  16. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ja viel me reuze mee. Normaal heb ik rond cd 15 zo'n beetje mijn eisprong, soms later. Met clomid aantal maanden geleden was er op cd 12 nog niet eens een groot ei te zien dus denk dat deze eisprong wel goed komt!

    Spannend, de vruchtbare dagen!! Elke maand weer spannend. Ik vind het nu na 2 jaar wel echt een verplichting worden, zo van, hup nu moet het ff maarja.

    Heel veel succes en hoop dat het deze ronde lukt bij je!
     
  17. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Dat is dus goed nieuws angel! Spannend allemaal zeg. Misschien dat met het spuiten je cyclus ook wat korter is. Het duurt anders allemaal zo lang 35 dagen, ik weet wat het is pff..

    Vandaag bij de verpleegkundige geweest en de instructies voor het spuiten gehad, morgen mag ik beginnen en volgende week vrijdag terug voor de echo want mijn cyclus dag 10 valt ook op een zaterdag dus dan kijken ze een dag van te voren kan het mooi combineren met de foto daar ben ik wel blij om. Ik ga met puregon spuiten. Jullie allemaal met gonal? Uiteindelijk zal het wel hetzelfde effect hebben.

    Fingers crossed dames!
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier uiteindelijk ook zwanger geraakt door hormooninjecties. Eerst 2 maanden Clomid geprobeerd (50-100mg) maar dit deed niets. Ik wilde het niet een derde ronde proberen want ik had gewoon geen ei met clomid.

    Toen over gegaan op Menopur. Vierde ronde zwanger geraakt en het resultaat is nu 3,5 week oud en ligt nu naast me!
     
  19. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dat is mooi, hooelijk bij ons ook snel resultaat met de spuiten! Gefeliciteerd met je zoontje en geniet ervan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Spannend de eerste spuiten!! Ik spuit gonal. Zal inderdaad wel op hetzelfde neerkomen.
     

Deel Deze Pagina