Na 6 maanden Clomid, overgaan op hormoon spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DanielleG, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Wat vervelend zeg! Waarom willen ze het niet ophogen als de eitjes niet gaan groeien bij je?

    Ah je dochter zo lief, ze wil zo graag grote zus zijn maar ze vind het zielig voor mama dat ze allemaal medicijnen moet slikken. Hopelijk heb je ook wel een steun aan je dochtertje..

    Bij mij waren er nu ook ongeveer 4 of 5 eitjes te zien; ik heb nu in totaal 6x gespoten en 2 waren nu 11'mm en 10'mm en nog 2 kleinere van 7 of 8. Zag er verder goed uit gwlukkig en moet maandag nu weer terug komen. Hopelijk groeien ze verder en mag ik ook binnenkort de ovitrelle zetten.

    De hsg was ook goed gegaan; soms vervelende steekjes maar alles goed gegaan en alles bleek ook goed doorgankelijk te zijn dus het zag er allemaal prima uit! Ze hebben ook papazaadolie ofzoiets ingespoten hierdoor heb je meer kans op een zwangerschap en dit werkt ongeveer tot 6 maanden. Hebben ze dit ook bij jou gedaan?

    Hopelijk dat je eitjes het weekend flink gaan groeien zodat je de ovitrelle snel mag gaan zetten! Ik ga voor je duimen en voor je dochter :)
     
  2. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Fijn dat je goede hsg hebt gehad. Ik had ergens al eerder gelezen dat die soort olie positieve resultaten geeft. Super dat je al een paar groeiende eitjes hebt gezien. Hopelijk nog een mooie groeispurt dit weekend!
     
  3. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Wat snel bij jou op dag 22 dan? Heb je een cyclus van 29 dagen? Het is inderdaad erg vroeg als de afscheiding al roze/bruin is. Bij mij is dit vaak 1 dag vooraf maar bij iedereen verschillend natuurlijk. Hoop toch het beste voor je misschien een innesteling ?
     
  4. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    @ Caro: wat merk je dat vroeg inderdaad. Balen! Hopelijk is het de innesteling ofzo!!

    @danielle : de gyn die ik vandaag had zei: we geven het nog even de tijd. Snap het zelf ook niet. Heb wat dat betreft geen geduld. Fijn dat de hsg goed is gegaan en alles goed is. Die olie ken ik niet, hebben ze bij mij niet gedaan. Misschien helpt het.
    Jouw eitjes gaan denk ik de goede kant op! Denk dat ze na het weekend wel groter zijn die van jou.

    Ja, mn dochtertje is echt super schattig. Ze wil zo graag grote zus worden, ze heeft natuurlijk ook de miskraam meegekregen. Ben wel heel blij dat ik haar heb... wat dat betreft ben ik erg gelukkig. Maar toch willen we ons gezinnetje compleet maken met een broertje of zusje.
     
  5. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Sorry het was papaverzaadolie. Ben benieuwd of het daadwerkelijk werkt.
    Hoe groot waren jouw eitjes toen je de eerste keer terug noest komen? Dat was toch ook cyclus dag 9 of 10?
     
  6. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik had 1 eitje die wat groter was dan de rest en die was 9mm. Toen 3 dagen later was hij met 10mm. Dus amper gegroeid.
    En afgelopen vrijdag nog hetzelfde. Morgenochtend weer terug.

    Heb jij bijwerkingen van de spuiten?
    Ik had eergister zo'n jankbui. Echt tranen met tuiten om niets. En hou hoofdpijn. Maarja alles voor het goede doel.
     
  7. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Nou bij mij dus nu eigenlijk hetzelfde, het eitje niet gegroeid en is 11 gebleven nu moet ik donderdag weer terug en als er dan nog niet veel gebeurd is gaan ze de dosis verhogen. Last van bijwerkingen valt tot nu toe mee af en toe last van maagzuur denk dat het daar van komt want heb dat nooit eigenlihk.

    En hoe is het bij jou gegaan? Je blijf onzeker he zo vervelend en elke keer terug komen met het nieuws dat noet gegroeid is of wat dan ook.
     
  8. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ahh balen! Hopelijk gaat het nog groeien, in ieder geval doen ze de dosis bij jou wel omhoog. Spannend!

    Ik ben vanmorgen geweest en waren weer wat eitjes te zien. Eentje was 11mm dus iets gegroeid. De andere eierstok kunnen ze altijd moeilijk vinden, maar als daar een groot ei zat zou ie wel naar voren komen.
    Nu zag de gyn vocht in mn buik(holte
    ) en ze zei dat je dit ziet na de eisprong. Ik heb dus bloed moeten laten prikken en woensdag weer terug komen.
    Vrijdag was er nog niks! Vind het nu allemaal zo raar worden. Moet ook gewoon 50 eenheden doorspuiten.
     
  9. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wat vreemd Angel. Waarschijnlijk toch een (te vroege?) eisprong gehad? Wat bijzonder allemaal. Hopelijk woensdag meer duidelijkheid!

    Ja heel vreemd, sinds ik met Clomid ben begonnen heb ik vanaf ongeveer dag 22 al bruine afscheiding en dit word elke dag erger totdat ik op dag 28 of 29 ongesteld word. Heel vreemd.
    Weet dan al vrij snel dat het wéér niet is gelukt en zit nu een beetje dom te wachten tot ik ongesteld ga worden.. o_O

    Hoe is het verder dames?
     
  10. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Angel; Zou je dus al een vroege eisprong hebben gehad terwijl er nu nog wel een eitje van 11mm zit? Wat zit een vrouwenlichaam raar in elkaar soms! Ik hoop voor je dat je eisprong nog niet geweest is en dat ze het dadelijk goed kunnen regelen met de ovitrelle want als je de eisprong al hebt gehad hoef je de ovitrelle zeker ook nier meer te zetten of wel? Het blijft spannend allemaal, vind het wel super vervelend want probeer altijd buiten me werktijden een afspraak te plannen maar op een of andere manier lukt dat nooit en moet ik altijd zeggen dat ik naar het ziekenhuis moet mja het is niet anders natuurlijk.

    Caro; wat zegt de gynaecoloog ervan dag je al zo vroeg begint met bruin verlies? het zou toch ook eventueel kunnen zijn dat je een innesteling hebt of niet? Jij voelt dit natuurlijk zelf het best. Wanneer denk je weer ongesteld te worden?

    Zelf moet ik donderdag weer terug voor een echo; had afgelopen keer een man maar op een of andere manier voel ik me hier toch niet heel erg fijn bij. Ben nu al meteen beetje bang dat het weer niet zo goed aanslaat maar ze zeggen je moet erin blijven geloven maar dat is soms best wel lastig en vooral als ze weer zeggen oh nou eitjes hadden ze groter verwacht dan krijg ik alweer zon gevoel van shit waarom nou niet :(
     
  11. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Vandaag bij een andere gyn geweest. Hij begreep niet helemaal waar zijn collega het vandaan haalde dat ik wellicht een eisprong heb gehad. Mijn eitjes waren immers nog klein.
    Hij heeft gekeken en zat nu een ei van 13mm. Dus het groeit!! Vrijdag weer terug. Ik heb dus helemaal nog geen eisprong gehad.

    Caro: vervelend, dan zit je echt te wachten tot het doorbreekt. Ik heb zelf trouwens met clomid dat ook gehad. Aantal dagen van tevoren al heel licht bloedverlies.

    Danielle: erin blijven geloven! Kijk maar naar mij, heel langzaam maar het groeit. De gyn zei ook met gonal moet je veel geduld hebben. Spannend weer morgen!
    Ik mag dan waarschijnlijk volgende week ovitrelle zetten.
     
  12. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Bijzonder! Verwarrend dat je nu steeds wat anders hoort en fijn dat je nu bij de andere gyn wat meer duidelijkheid hebt gehad. Super dat er toch wel steeds vooruitgang in zit. Hopelijk volgende week een perfecte eisprong!

    Danielle, ik snap heel goed dat je 'bang' bent voor weer een teleurstelling. Het hele zwanger worden-medische-gedoe is ook best een zwaar proces. Blijf er in geloven, ook al valt dat niet altijd mee. Hopelijk vandaag een positieve echo waarin je eitjes een groeispurt hebben gemaakt en heb je zelf ook weer meer hoop!

    Helaas vandaag dan echt mijn menstruatie aangebroken :cry:
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen....
     
  13. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Fijn angel dat er een andere gynaecoloog naar kijkt, in ons ziekenhuis gebeurd het regelmatig dat je iemand anders hebt aan de ene kant fijn maar aan de andere kant ook lastig vooral als het mannen zijn.. en goed nieuws dat het eitje al groter is geworden; hopelijk dat het morgen nog meer gegroeid is en dat je nu echt zo de ovitrelle mag zetten. Hoop het zo voor je!

    Caro jammer dat de menstruatie nu toch is gekomen maar je had zelf al het gevoel dat het zo zou zijn. Inderdaad nieuwe ronde nieuwe kansen. Misschien moet het lichaam gewoon even wennen aan al die hormonen is ook niet niks natuurlijk. Wanneer moet jij weer terug naar het ziekenhuis?

    Nou ik vandaag dus ook geweest maar weer niks zelfde als de eerste keer dat ik moest. Wat we nu gaan doen is vanaf vandaag 75mm spuiten ipv 50 hopelijk gaat dit beter want de teleurstelling elke keer weer, toch stiekem hoop maar eke keer dan toch weer niet. Ze zeggen we moeten gewoon even uitvogelen wat voor jou de juiste dosis is. Maandag mag ik weer terug voor een echo hopelijk is die dan wel gegroeid tot een mooie grote en mag ik ook eindelijk de ovitrelle gaan zetten.
     
  14. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Wat balen caro! Hopelijk volgende ronde succes.

    Danielle: fijn dat je verhoogd wordt als er niets gebeurt. Ze moeten inderdaad kijken wat bij jou de juiste dosis is. Ze verhogen bij jou iig sneller dan bij mij.

    Ben vanmorgen weer geweest. Nu bij mijn eigen gyn. Eitje was weg! Zo balen. Woensdag was ie 13 mm dus lijkt me sterk dat ie gesprongen is...
    Nu weer bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Moet nu ( na 20 dagen) stoppen met spuiten. Heb dus geeneens ovitrelle gezet. Mijn gyn vond het wel apart. Bij u gaat het net allemaal wat anders zei hij.

    Pfff dit voelt nu echt als een verloren ronde :cry:
     
  15. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Het zit jou niet mee zeg.. Dikke knuffel!!
     
  16. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Hoe kan dat nou? Nu heb je bloed laten prikken en stel dat je wel een eisprong hebt gehad. Heb je dan wel kans om zwanger te worden of hoe zit dat?
    Wanneer krijg je de uitslag daarvan? Hoef je nu voorlopig ook niet meer terug naar het ziekenhuis pas als je ongesteld gaat worden en dan cyclus dag 10?
     
  17. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Dankjewel Caro.

    @ Danielle: ik heb geen idee, het lijkt me niet dat ik van een eitje van misschien 14mm zwanger raak? En ik had zoveel hoop want ze zeggen dat je na een HSG vruchtbaarder bent. We hebben in ieder geval wel "geklust". We willen geen kans mislopen haha.
    Ja, ik zou dan weer moeten wachten tot mijn menstruatie doorkomt en dan weer op dag 3 spuiten. Dan wordt de dosis wel verhoogd! Maarja daar heb ik deze maand niets aan.
     
  18. DanielleG

    DanielleG Actief lid

    6 sep 2017
    473
    286
    63
    Vrouw
    Echt vreemd dat dit bij jou is gebeurd. Vandaag ben ik ook teruggeweest en heb vanaf donderdag 75 moeten spuiten. Nu blijkt dat ik 1 eitje van 15.5mm, 1 van 12mm en 2 van 11mm heb. Morgen moet ik weer terugkomen om te kijken of die andere 2 van 11 niet verder groeien want anders gaan ze alles cancellen; zou zo een teleurstelling weer zijn. Ik denk dan stel ze zouden alle 4 loskomen, hoe groot is de kans dan dat ze daadwerkelijk ook alle 4 bevrucht worden? Mja de artsen zullen het wel beter weten. Morgen dus weer een spannende dag en hopelijk een keer goed nieuws, daar zijn we echt aan toe! Fingers crossed en hopen op het beste.
     
  19. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Wel fijn dat het in ieder geval aanslaat. Ik hoop dat je het niet hoeft af te blazen, dat zou zo balen zijn! Ik ben benieuwd. En inderdaad, hoe groot is die kans....
     
  20. angel12

    angel12 Bekend lid

    28 okt 2014
    503
    79
    28
    Ik snap er nu totaal niks meer van.
    Vandaag door de gyneacoloog gebeld. En ze zei " mevrouw, u heeft een prachtige eisprong gehad". Ik zei; nee, hoe dan! Dat eitje van 13 mm dat kan toch niet? Ja dat vond ze ook wel raar maar ze dacht niet dat het dat ei was. Mijn eisprong was volgens haar waarschijnlijk al op cd20. Dat is morgen een week geleden!! Ik snap het echt niet, hoe hebben ze dat zo kunnen missen.
    Weg kans. Nu weer afwachten tot ik ongesteld word en weer opnieuw beginnen.
     

Deel Deze Pagina