Na bevalling niks gehoord van leidinggevende..

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Liefje91, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje91

    Liefje91 Actief lid

    20 apr 2016
    217
    100
    43
    Amersfoort
    Dames ik ben benieuwd na wat jullie hier van vinden:
    Ik ben begin juli met zwangerschapsverlof gegaan en begin augustus ben ik bevallen van mijn zoontje ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik mijn 5 weken vakantie achter mijn verlof aan wou plakken en dat was prima.
    Toen mijn zoontje begin augustus is geboren heb ik haar een geboorte kaartje gestuurd maar ik heb niks van haar gehoord geen appje geen kaartje niks, ze heeft alleen een mededeling op ons medewerkersportaal gezet dat ik ben bevallen, nu zit mijn verlof en vakantie er bijna op en nog steeds niks gehoord.:( Wat vinden jullie moet ik haar gaan bellen en vragen wanneer ik weer aan het werk moet? Ik zelf heb een beetje zoiets van je hebt mij nog helemaal niet gefeliciteerd of gevraagd hoe het met mij ging dus neem jij maar contact met mij op.. maar misschien is dat geen goede redenatie. :$ Wat moet ik hier mee? Gaat trouwens maar om een contract van 3 uur.
     
  2. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ja lastig, het had toch wel attent geweest als ze in ieder geval je even had gefeliciteerd met de geboorte van je zoon, het is immers een blije en bijzondere gebeurtenis.
    Maar qua terugkomst voor je werk zou ik haar toch echt zelf even bellen, zou niet gaan zitten wachten tot zij eindelijk belt. Wel kan je dan in je telefoongesprek luchtig benoemen dat het je verbaast dat ze tot nu toe nog niets van haar hebt gehoord en kijken wat dan haar reactie is.
     
    Paardenbloem en Athina vinden dit leuk.
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Denk trouwens wel dat je je berichtje in het verkeerde draadje hebt gezet, hoort niet in de lounge thuis maar bij na de geboorte, weer aan het werk.
     
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik vind hier wat van..... Kan mij heel goed voorstellen dat je met dit dilemma zit. Ik zit in soortgelijke..
    Lastig om het ook aan te geven dat het je verbaast dat je niks vernomen hebt van haar..
    Ik vind persoonlijk dat je werkgever jou ook kan bellen om een afspraak te maken wanneer je weer gaat werken, maar dan kan je misschien wachten tot je een ons weegt en stel ze belt op vrijdag en je moet maandag beginnen dan sta je ook niet te springen om zo snel te schakelen (hoewel je zelf ook wel weet dat het er binnenkort aankomt) maar als je te maken hebt met een rooster is het wel fijn om te weten..
    Gaat veel via de app? (bij ons wel namelijk) dan zou ik een app sturen. Kort maar krachtig.
     
  5. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik vind het niet bijzonder attent van je leidinggevende. En het maakt niet uit of je 3 uur of 40 uur werkt, een kaartje is zo geschreven en verstuurd toch?

    Het lijkt me dat je haar maar moet bellen.
     
    dds en Paardenbloem vinden dit leuk.
  6. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Jouw werk staat los van wel of niet een kaartje krijgen. Je hebt vakantie afgesproken; daarna ga je gewoon weer naar werk natuurlijk. Daar hoef je niet eerst bericht van te krijgen of zo.

    En misschien heeft ze wel een kaartje verzonden, maar heb je die nooit ontvangen.

    Je mag er best een opmerking over maken, maar feitelijk staat het los van je werk.
     
    dds, Caithy en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Liefje91

    Liefje91 Actief lid

    20 apr 2016
    217
    100
    43
    Amersfoort
    Klopt met een normale vakantie zou dat ook niet hoeven natuurlijk maar de bevaldatum was toen ik haar in juli voor het laatst sprak natuurlijk niet bekend dus ook de begin datum niet plus is mijn 3 uur invalwerk, dus ik heb geen vaste werkdag zij appt of mailt normaal gesproken 1 week of 2 weken van tevoren wanneer ik kan werken...
     
  8. jaatje

    jaatje Actief lid

    11 jun 2014
    347
    6
    18
    Tja, misschien niet zo attent van haar, maar je weet denk ik niet of er een reden is dat ze nog niks heeft laten horen? Misschien zit ze zelf met een bepaalde privé situatie waardoor ze helaas anderen even vergeet. Je weet het gewoon niet. Dus ik zou zelf even een kort berichtje sturen.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vervelend zeg!
    Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige werkgever, uiteindelijk ging het bedrijf failliet een week voordat ik weer moest gaan werken na mijn verlof. Helaas moest ik via de media vernemen dat het failliet ging.
    Jij hebt geen vaste dag neem ik aan? Zou een mailtje sturen dat jouw verlof +vakantie bijna is afgelopen en of zij het rooster kan sturen.
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Tja je werkt 3 uur per week als invalkracht? Dat vind ik toch echt anders dan iemand die wekelijks 2/3/4/5 dagen werkt. Jullie zien elkaar dus ook maar gemiddeld 3 uur per week?
    Een kaartje sturen was natuurlijk attent geweest, maar niet verplicht. Ik zou gewoon bellen voor het rooster en gewoon aan het werk gaan.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Gewoon zakelijk houden. Belle n wanneer je weer kan beginnen je kunt zelf uitrekenen wanneer dit ongeveer zou moeten zijn.
     
  12. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja dat is niet leuk natuurlijk. Maar wel herkenbaar. Bij mij oudste belde mijn leidinggevend wel snel maar een afspraak maken om langs te komen werd maar niet gemaakt. Daarna een aantal keer afgezegd en verplaatst en uiteindelijk kwam hij alleen zonder mijn collega's. Vond ik echt naar.
    Maar je weet toch wanneer je weer moet gaan werken? Je hebt recht op 16 weken verlof. Je bent zoveel weken voor je uitgerekende datum met verlof gegaan, dan blijft er nog wat over. Die gaan tellen na de uitgerekende datum en als je zoontje later dan die datum is geboren gaan die weken tellen vanaf die datum. Daarna moet je dus weer aan t werk en dan heb je nog verlof aangevraagd.
     

Deel Deze Pagina