Na de bevalling ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marshmallow, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Mijn schoonvader is ernstig ziek en woont ruim een uur bij ons vandaan. Zelf ben ik nu 32 weken zwanger. Hoorde laatst dat mensen vaak blijven leven tot de baby is geboren. Maar hoe ga ik dat doen? De eerste 1 a 2 weken kun je toch helemaal niet zo ver weg met je baby?

    Mijn moeder zei al dat mijn man dan zonder mij op en neer kan met de baby. Hij zal dan minimaal 3 uur weg zijn. Ik krijg nu al veel stress bij het idee dat in de eerste twee weken de baby 3 of 4 uur weg is. En hoe moet dat dan met borstvoeding? Ik wil dat helemaal niet ..

    Wat vinden jullie?
     
  2. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Waarom zou je niet ver weg kunnen?
    Als jij je goed voelt na de bevalling en je baby kan naar buiten (zichzelf warm houden) dan kan je gewoon in de auto stappen en naar je schoonvader gaan.

    Als je bv geeft kan je baby niet zomaar even 3 a 4 uur bij je weg. De eerste tijd kan het zomaar zijn dat je baby elke 2 uur wilt drinken.
     
  3. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Geen idee hoe het normaal gaat. Bij mijn vorige zwangerschap is mijn dochter met 32 weken geboren. Zij bleef eerst 4,5 week in het ziekenhuis en daarna kregen we het advies om tot de uitgerekende datum, dus nog 3,5 week niet zo ver weg te gaan. En zelf lag ik ook tot 10 dagen na de bevalling in het ziekenhuis.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit, al kan ik me voorstellen dat je niet direct in je kraamweek gaat hoor, ik had een uur in de auto met al m'n bloedverlies niet echt lekker gevonden op dag 2 maar dag 8/9/10/11 had hier wel gekund. Als jij het fysiek trekt kan het gewoon.

    Met bv kan de baby in elk geval niet 3 uur bij je weg (op die termijn) dus jij moet mee. Men zal dus toch even moeten wachten tot jij ook redelijk mobiel bent!
     
  5. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou me daar voor nu nog geen zorgen over maken. Je moet toch eerst afwachten hoe je bent na de bevalling.
    Bij mij viel bijv het vloeien erg mee en was ik al weer flink op de been na een week.
    Dus mocht het mijn situatie zijn dan was ik zeker gegaan!

    Dus eerst bevallen en dan na een week kijken hoe jij je voelt.
    Maar de baby meegeven aan m'n man zou ik niet doen. Niet handig met bv. Voor 3 voedingen alles meenemen en steriel houden is best een klus.
    Daarnaast kan jij alleen maar kolven en thuis in je uppie zitten.
    Lijkt mij niks in ieder geval :rolleyes:
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Plus dat het de vraag is of je dan al hebt kunnen kolven om voedingen mee te geven en of je baby een fles pakt (ze raden het af de eerste 4 weken fles te geven bij bv en vanaf 4 weken gaan oefenen)
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Je kunt prima weg als jij je goed voelt en de baby naar buiten mag. Bv geven kan overal, ik zou er alleen niet mee akkoord gaan dat mijn vriend (man in jouw geval) voor zeker 3 uur weg is met de baby. Niet alleen voor de borstvoeding maar heb daar in het algemeen gewoon geen goed gevoel over.
     
  8. Deedee2

    Deedee2 Lid

    28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Ik weet niet precies waar je op doelt.
    Wil je dat je kindje naar je schoonvader gaat om afscheid te nemen?

    Ik weet dat het hard klint maar je kan er niet vanuit gaan dat je schoonvader zal blijven leven tot je kleine geboren is.
    Mijn schoonvader heeft ook echt voor zn leven gevochten om mijn dochter nog te zien. Maar hij is 2 weken voor haar geboorte overleden.

    Toen mijn dochter 2 weken oud was, zijn we met haar naar mijn vader gegaan. Dat was een uur rijden. Ik ben blij dat ik gegaan ben, want 2 dagen later is mijn vader overleden.
    Een dag daarna ben ik zonder mijn dochter naar mijn moeder gegaan (weer een uur rijden enkele reis) Ik had van te voren gekoft zodat mijn man haar een flesje kon geven en mijn kolfapparaat mee, ik heb bij mijn moeder gekoft. Ik ben in totaal denk ik 5 uur weggeweest.

    Toen mn dochter 3 weken oud was is ze meegeweest naar de begrafenis, weer op een uur rijden enkele reis.

    Maak je nu nog niet te druk over hoe het na je bevalling zal gaan.
    Neem dan de beslissing.
    Als jij naar je schoonvader wilt: ga. Als je niet wilt of niet kunt beslis dan of je wilt dat je baby met je man erheen gaat. Als je dat niet ziet zitten doe het dan niet. Bespreek dit alvast met je man.
    Ik snap dat je schoonvader heel graag de baby nog wil zien, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Besef ook dat hij misschien al voor die tijd zal overlijden.

    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Ik begrijp waar je doorheen gaat.
    Als je vragen hebt dan stel ze maar. Ik snap hoe dubbel het allemaal voelt.
     
  9. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wat een verdrietige situatie zeg! Je weet natuurlijk niet of hij nog zo lang blijft leven.

    Wellicht kun je na de bevalling iets regelen via stichting ambulance wens? Dat of schoonvader met ambulance naar jou kan, of als je nog niet mobiel genoeg bent samen met de baby met de ambulance wens naar je schoonvader?
     
  10. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Jeetje wat een naar vooruitzicht
    Kijk hoe het loopt
    Je kan altijd skypen mocht er heen gaan fysiek nietlukken
     
  11. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wacht eerst de bevalling af. Je weet niet hoe je je daarna voelt. Ik had de dag van mijn bevalling nog wel in de auto kunnen stappen. De dag daarna al helemaal, verveelde me gek in bed en op dag 3 ben ik gaan wandelen met de kleine omdat ik wel klaar was met dat hangen in bed.
    Maar goed. Is het net zoals je vorige bevalling dan ga je helemaal nergens naartoe. Je kan het echt niet invullen van te voren.
    Als het echt niet lukt dan zou ik via Skype contact nemen oid.
    Sterkte in deze moeilijke tijd.
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je moet het echt afwachten.
    Ik voelde me bijvoorbeeld al vrij snel goed en had na een week al geen bloedverlies meer en na 6 dagen kon ik alweer een behoorlijk stuk lopen.
    Aan de andere kant had en heb ik ook geen moeite om even weg te zijn bij mijn baby.
    Ik laat hem net zo gerust achter bij mijn vriend of moeder als ik een aantal uur weg moet.... iets wat ik ook niet had verwacht.
    Je moet het dus echt aankijken. Het loopt altijd anders dan je denkt.
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  13. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Ik snap inderdaad dat ik gewoon moet afwachten of hij dan nog leeft en zo ja hoe ik me na de bevalling voel. Zodra het mij lukt om te gaan, dan ga ik echt wel. En het was ook helemaal niet mijn bedoeling om me hier vooraf zorgen om te maken. Ik moet juist stress vermijden omdat de baby al zo slecht groeit en mijn bloeddruk stijgt.

    Maar ik werd er gewoon erg verdrietig van toen mijn moeder zei dat mijn man wel alleen even op en neer kon rijden. Dat hij prima 3 of 4 uur weg kan met de baby. Dat ik daar niet moeilijk over moet gaan doen. Dat voelde voor mij namelijk helemaal niet goed. Ik wist alleen niet of mijn gevoel terecht is of dat deze wordt veroorzaakt door hormonen. Blijkbaar ben ik niet de enige die het zo voelt.

    Ik ken mezelf. Dan zou ik het misschien toch tegen mijn zin in laten gebeuren, omdat anderen zeggen dat ik dat mijn schoonvader moet gunnen o.i.d. Dus bedankt voor jullie reacties.
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    In dat geval zou ik dat nu al tegen je moeder zeggen. Dat je dat niet ziet zitten qua gevoel maar ook niet voor je ziet qua borstvoeding. Dat je kijkt hoe je je na de bevalling voelt en dan een besluit neemt wanneer jullie kunnen gaan. En dan een DIKKE PUNT. Jouw beslissing, niet die van je moeder. Jij bent zo ook moeder en zal nog vaak goede tips adviezen en overtuigingen te horen krijgen. Maar jij en je man besluiten samen hoe en wat.

    Succes met de laatste loodjes, veel sterkte ook!
     
    Eppo82 en roosjuh007 vinden dit leuk.
  15. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Thanks, zo gaan we het doen! Jij ook succes, we zijn bijna even ver :) ik zit op 32 weken en 4 dagen.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh wat leuk :) ik las toevallig ook net je topic baby erg klein. Ik ben vandaag ook doorverwezen voor groeiecho ivm kleine baby dus was even benieuwd naar de ervaringen bij jou! Rustig aan dan maar allebei he ;)
     
  17. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Heb je de groeiecho al gehad of krijg je die ook volgende week?
     
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ook volgende week!
     
  19. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Als het met de baby goed gaat en jouw schoonvader kan niet naar jullie toe komen, dan zou ik de baby toch mee laten gaan met jouw man. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het wellicht de enige keer is dat jouw schoonvader de baby zal kunnen zien. Dat zou voor mij heel zwaar wegen.
     
  20. Marrit1988

    Marrit1988 Bekend lid

    24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Mijn hele familie woont 1 uur bij mij vandaan. Ik ben na 4 dagen gewoon naar daar geweest.
    Was helemaal geen probleem.
    Had na 4 dagen ook al 2 liter gekolfde melk in de vriezer.
    Het kan dus zeker perfect gaan, maar het hangt natuurlijk af van je situatie.
    Aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken, zal je moeten wachten hoe het gaat.
    Veel succes alleszins!
     

Deel Deze Pagina