Na de zomervakantie groep 3.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wachtend, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Het is zover vanaf aanstaande maandag is mijn kleuter een schoolgaand kind!
    De afgelopen weken zagen we hem al veranderen van de kleuter naar het schoolgaand kind. Hij word groter, kan meer en mag ook al wat meer.

    Zijn er meer moeders die een schoolgaand kind krijgen en het leuk vinden om de veranderingen te delen aankomend jaar?

    Onze zoon gaat naar Speciaal Basisonderwijs en is nu 5 jaar dus het word een vroege leerling en ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen en vooral hoe hij alles gaat vinden.
    Niets meer spelen in de poppenhoek of bouwhoek maar woordjes leren lezen en schrijven.
     
  2. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Mijn dochter gaat straks ook beginnen in groep 3. Ze heeft er heel veel zin in, is er vast ook helemaal klaar voor maar het idee dat je de hele dag op je stoel zit staat haar wel een beetje tegen.
    Evenals de bewaarbak van juf. Die is er in groep 3 niet meer, legde haar grote broer uit. Je hebt dan zelf een tafel met een la en daar moet je het dan in bewaren. En spelen op het grote plein, geen zandbak meer. Het zal haar nog zwaar vallen ;)
     
  3. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Mijn zoon zat ook te snotteren hoor dat hij dan nooit meer in de bouwhoek kon.
    Gelukkig voor hem heeft deze school sinds dit jaar een nieuwe regeling voor groep 3 dat ze nog vaak speeltijd krijgen en dus ook nog af en toe naar de bouwhoek mogen en op het kleuterplein mogen spelen.
    Hij zit goddank ook maar met 8 kinderen in een klas en een onderwijzer en klassenassistent.
    Hij leest al kleine woordjes alleen heeft hij echt gewoon totaal geen concentratie dus dat word nog wel moeilijk zometeen.

    Ik heb nu in overleg homeopathische middelen gehaald die voor zijn beperking erg goed kunnen werken en hopelijk slaat dat aan! Zodat hij iets rustiger in zijn hoofd is want het is daar al zo vol en dan moet hij ook nog zoveel leren!
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook twee dames die naar groep 3 gaan. Ze hebben er heel veel zin in!!! Grote verschil tussen de twee: de ene gaat gewoon naar groep 3, de ander gaat ‘oefenen om naar groep 4 te mogen’...
    Daar zit heel duidelijk verschil in, aldus mijn dochter. Hahahaha
     
    heidiane en wachtend vinden dit leuk.
  5. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Whahahahaha wat een geweldige reactie!
    Hier heb ik de laatste schooldag tegen zoon gezegd nu ben je geen kleuter meer maar een schoolgaand kind. Hij begon meteen te groeien!
     
    merah vindt dit leuk.
  6. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn oudste gaat ook naar gr 3. Is 6.5 en is er heel erg aan toe. Ze leest al goed, boeken van eind gr 4 zijn geen probleem. Ze heeft veel zin om een eigen plekje in de klas te krijgen met een laatje en eigen spullen en is heel erg klaar met het spelen dus verwacht geen enkel probleem.
     
    wachtend vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hier een jongetje van net 6 dat naar groep 3 gaat. Hij heeft er wel zin in en is er ook aan toe, maar stil zitten is niet zijn sterkste kant. Dus ben wel heel benieuwd hoe het gaat.
     
  8. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.908
    557
    113
    Mijn dochter heeft er al 3 dagen op zitten in groep 3! Ze heeft t onwijs naar der zin ik hoop dat t zo blijft
     
    wachtend vindt dit leuk.
  9. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier ook een grote meid;) die er net haar derde dag op heeft zitten. Ze vind het erg leuk. Zelfs het gymen vandaag waar ze erg tegenop zag. Het is niet zo'n durfal en ook niet echt lenig, maar ze hadden vandaag spelletjes gedaan met gym dus een positieve start.
     
    wachtend vindt dit leuk.
  10. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Herkenbaar! Zou de juf ducktape mogen gebruiken ;) ik ben nu al benieuwd hoe mijn stuiterbal het gaat hebben!
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Kijk heerlijk nieuws! Beginnen ze al meteen met leren of is het de eerste weken meer spelenderwijs?
     
  12. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Wel fijn dat de eerste dagen al zo goed gaan en zeker met gym!
     
    Proudmama2012 vindt dit leuk.
  13. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier een zoontje van 6 die afgelopen maandag begonnen is. Hij vond t heel spannend maar tot nu toe positief. Al in boekjes gewerkt. Hier wel een combinatieklas 2-3 dus nog wel speelgoed in de klas.bij het starten
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier begint de oudste in september in groep 3. Hij heeft er heel veel zin in en ik denk dat hij er echt aan toe is. Hij probeert zelf van alles te lezen en schrijven. Ook sommetjes bedenkt hij zelf terwijl we een auto ritje maken.

    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat straks :D
     
  15. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
     
  16. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Hier ook een jongen die deze week is gestart in groep 3!
    Tot nu toe erg positief, hij heeft al 1 schrijf letter en een paar lees letters geleerd afgelopen 3 dagen.
    Zijn concentratie en fijne motoriek is nog wel aandachtspuntje, ik denk dat hij hier nog wel wat (kleine) problemen mee gaat krijgen komend schooljaar.
     
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.041
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 5 (eind september 6) gaat ook naar groep 3. Ze leest al AVI start en schrijft regelmatig hele zinnen (fonetisch) bij haar tekeningen.
    Tekenen en schrijven doet ze echter met zowel haar linker als haar rechterhand, dus ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat... en of de juf het überhaupt door heeft. :roflmao:
    Ze vindt het super stoer dat ze straks naar de grote gymzaal mag en op het grote plein mag spelen, ze heeft er dan ook erg veel zin in.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Beginnen ze met letters in groep 3 bij jullie? Hier moesten ze al minstens 18 letters kennen om naar groep 3 te mogen. Verschilt dat zo per school?
     
  19. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Hier ook een stoere knul gestart in groep 3
    Er zitten al 3 dagen op.
    Hij heeft in de vakantie afgeteld totdat de school weer open ging.
    De eerste dagen goed verlopen, hij kwam enthousiast thuis met veel verhalen wat hij heeft geleerd ( De letter R en vandaag de letter D) en wat hij het leukst vond. Lekker dansen tussen de lessen door. Zodat ze toch even beweging hebben tijdens het wennen aan hun nieuwe dagelijkse houding.
    Maar gisteren wel thuis gekomen met een stijve rechter schouder. Toch wat krampachtig zijn potlood vastgehouden.... Meteen maar gemeld aan de juf vandaag.
    Helemaal stoer vindt hij het. Hij mag nu spelen op het grote plein met alle andere kinderen van de middenbouw. Ook het zelfstandig naar de TSO en BSO lopen vindt hij helemaal geweldig!
    Komt helemaal goed.

    Zijn vriendje daarintegen, slapeloze nachten. Braken en buikpijn. Veel spanning omtrent het naar school gaan. Op school gaat het volgens de juf dan wel weer goed.
     
  20. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier moesten ze er geloof ik 15 kennen en kunnen hakken en plakken.
     

Deel Deze Pagina