Na de zomervakantie groep 3.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wachtend, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Volgens mij houden mijn kids het prima bij, ze zitten goed in hun vel.
    Of ze al toetsen oid hebben gehad, geen idee. Het heeft in ieder geval geen indruk gemaakt anders hadden ze er vast wel over verteld. En zo hoort het mi ook.
    Ik zou niet willen dat mijn kind nu al inzit over voldoende/onvoldoende, goed/beter/slecht ed.
    Ze gaan gewoon naar school en doen leuke dingen.
     
  2. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Fijne post en kan niet anders dan me erbij aansluiten. Dochter geniet écht van het naar school gaan, doet het prima en van toetsen heb ik nog niets gehoord hahaha.

     
  3. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Met liefebees en merah eens. De druk van toetsen is hier gelukkig ook niet. Jongste geniet onwijs van groep 3. Vandaag ook weer rustig begonnen met musical les in het theater hier. Wilde eerst school aankijken hoe ze dat zou ervaren en verwerken. Maar ook hier gaat het dus heel goed. Krijg regelmatig de vraag wat ik haar voer :roflmao: ze is zo actief en vrolijk
     
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Hier dus wel toetsen maar die worden op zo’n speelse manier afgenomen dat kind niet eens kan benoemen dat hij een toets heeft gehad.
    Zie de punten voorbijkomen in het schoolsysteem.
     
  5. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Blijkbaar is het hele nieuwe er alweer af bij de kinderen, het 'pesten' is weer begonnen.
    Vannacht in bed geplast , dat gebeurd nu eenmaal af en toe nog bij hem dus dat kan. Maar heel jankerig vandaag, als je maar ff wat geïrriteerd reageerde kwam er een heel overtrokken reactie. En ja hoor paar jongetjes uit z'n klas hebben een nieuw spelletje bedacht, *naamvanmijnkind*schoppen. Geweldig!! Dus even gevraagd of het rouleert , sjah blijven jongens en die hebben wel vaker vreemde spelletjes, nee dus, het is alleen bij hem. Gevraagd of hij moest lachen erom? Ja eerst wel maar toen niet meer want het deed pijn.

    Dus het nieuwe spelletje is dat zoon dus drie soms 4 jongetjes geschopt word want dat is leuk. Gisteren tijdens speelkwartier daarna tijdens de overblijf en vanmorgen weer tijdens speelkwartier .Vandaag heeft hij het tegen de woensdag juf gezegd en die riep ze bij zich om te zeggen dat het niet leuk is. Weer de zelfde twee pokke koters als vorig jaar.

    Ben inmiddels alweer des duivels, dus morgen gezellig naar school. En heel opvoedkundig ONverantwoord gezegd dat hij van mij dat snotjong een stomp op z'n neus mag geven wanneer hij weer begint.

    Vorig jaar al een huilende zoon gehad die niet meer naar school wilde omdat hij gepest werd. En nee hij is niet heilig en pest heus ook wel eens maar niet zo als dit. Ze pikken hem er echt uit. En een van die jochies was het hele eerste jaar op school z'n beste vriendje, samen spelen, Speelafspraakjes verjaardag etc. En na de zomer vakantie bleef dat jong nog een jaar in groep 2 en de mijne stroomde van 1 naar 2 en toen was het klaar.

    Is niet tof als je je 5 jarige hartverscheurend hoort huilen dat hij nooit meer naar school wil, dat hij altijd tot wel 10 uur zal slapen als hij maar niet naar school hoeft. Kutzooi
     
  6. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Dippertje wat erg. Ik kan hier ook zo boos om worden. Hopelijk wordt het goed opgepakt op school. Ken je de ouders van de jongens ook?

    Ik werd hier gisteren al boos, omdat een kind mijn kind in de pauze blijkbaar heel de tijd aan het knijpen. Ze had er gewoon blauwe plekken van. Nu was het eergisteren gebeurt en durfde ze gisteren het pas te vertellen. Gezegd dat ze het moet zeggen als het weer gebeurt, tegen mij en haar eigen juffrouw. Trouwens ik zeg ook dat als een kindje haar pijn doet en niet stopt, ze dit terug mag doen . Ze is alleen niet zo'n durfal.
     
  7. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    O vreselijk. Het begint inderdaad weer, kids zijn gewend en op hun plek. En dan gaan de irritante kids gewoon weer verder waar ze vorig jaar mee bezig waren. Hier ook 1 jongetje die steeds met potlood op hoofd van m'n dochter tikt. En zachtjes lelijke dingen zegt tegen haar. Haar boekje van tafel veegt en dan uitlachen. Om daarna z'n eigen boekje van tafel te vegen en hard roepen dat zij dat deed. Hij zit vlak achter haar, beetje schuin naast haar bijna. Als ik vandaag weer wat hoor over hem dan stap ik naar de juf. Hij is helaas een bekend probleem kind, al sinds groep 1. En helaas zitten ze nu voor het 3e jaar weer samen in 1 klas. Hier een meid die wel goed van zich af kan bijten, maar ik haar gezegd heb dat ze rustig moet zijn. Hij doet heel sneaky en als zij dan flipt omdat hij pest, dan is zij de gene die de klas verstoord omdat ze dan boos is. Begrijpelijk natuurlijk, maar niemand die hem hoort of iets ziet doen op paar kindjes na, omdat ie het zo vreselijk sneaky doet. Bah
     
  8. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Hier een enthousiaste groep 3 leerling, hij vindt het leerprogramma lijn3 waarmee ze werken erg leuk.
    Thuis ook druk in de weer met het thuisportaal van de software.
    Gisteren op pad geweest voor een lijntjes schrijfschrift te kopen waarin hij zijn schrijfvaardigheid thuis kan oefenen. Hij vind de letters met een lus zoals k & b erg leuk om te schrijven.
    Boekjes in de bieb uitkiezen was nog best moeilijk.
    we hebben wel wat meegenomen maar thuis aangekomen en bij het lezen van de boekjes wil hij alleen maar lezen wat hij heeft geleerd op school. Ik wilde hem alvast een letter leren die voorkwam in het boek maar hij accepteerde het niet. 'mam, dat heb ik nog niet geleerd op school. En jij bent toch geen juf'
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Groot gelijk heeft hij! Hahahaha.
    Hier zoiets met rekenen. Ik wilde iets uitleggen (vond ik een handige manier) maar mijn dochter werd echt boos. Op school doen we dat niet zo!!! Probeer me er maar zo weinig mogelijk mee te bemoeien. Ze komen er vast wel
     
  10. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Pesten is weer wat afgenomen! Jeej zoonlief heeft een pestkopje een oplawaai gegeven en dat hielp blijkbaar toch. Verder aan hem verteld bij de kindjes waarmee hij niet leuk speelt tijdens de pauze vandaan te blijven.

    Verder heeft hij weer n keertje op een paardje gezeten waar hij heel gelukkig van word! Lekker weertje erbij, helemaal goed.
     
    wachtend en Roozjuh vinden dit leuk.
  11. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie groep 3ers???
    De eerste 'leestoetsjes' zijn afgenomen, vinden ze het leuk,eng of spannend? Willen ze graag leren of hadden ze liever nog even in groep 2 gezeten waarin je lekker de hele dag mag spelen??
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vind ik dat zo fijn; op vrijdagmiddag geeft de juf ze de keuze, ze mogen mee doen met een lesje Engels of even 'terug' naar groep 2 om daar in een speelhoek te duiken. Groepen 1/2 zijn nu nog lekker klein, dus dat kan prima. Mijn dochter kiest de ene week voor dat lesje Engels, en de andere week gaat ze even naar groep 1/2 om met haar zusje te kleien ofzo. Heel fijn zo :)

    We hebben net vrijdag het 'startgesprek' gehad met haar meester, hij kwam ervoor op huisbezoek en beide dochters stonden te stuiteren van enthousiasme. Super leuk :D En uit het gesprekje blijkt dat ze helemaal op haar plek is. Bij de overdracht van groep 2 naar groep 3 werd aangegeven dat ze soms onzeker is, en in een nieuwe situatie mogelijk wat meer aandacht/begeleiding daarbij nodig heeft zodat ze haar plek vindt, maar vanaf dag 1 ziet de meester een heel vrij kind dat meteen laat zien wat ze kan en ook niet verlegen is. Dus dat is echt heel fijn. Mijn angst was dat ze een beetje ondergesneeuwd zou raken in een grote klas met kinderen die veel mondiger zijn, maar dat is dus totaal niet aan de orde. Ook zien haar meester en juf duidelijk dat ze heel makkelijk dingen leert, waardoor ze nu extra uitdaging krijgt aangeboden. Ze werkt echt op eigen niveau, en dat merken we thuis ook; ze is echt tevreden. In groep 2 was dat vaak anders.

    Het is hier dus heel mooi; dochter wil graag leren, en krijgt daarin ook voldoende uitdaging, en daarnaast is er ook echt nog ruimte om te spelen - want ook daar heeft ze echt nog behoefte aan. Super fijne balans zo!
     
    Roozjuh vindt dit leuk.
  13. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hier gaat het super! Ik praat regelmatig met de leerkrachten aangezien ik zelf ook op school werk. En de juf gaf aan verbaasd te zijn hoe snel ze alles op pakt. 9okt hebben we een officieel gesprek net als alle andere ouders. En daar gaan we het wat inhoudelijker hebben over hoe nu verder. Ze is steeds als eerste klaar, foutjes die ze afgelopen weken heeft gemaakt is op 1 hand te tellen. Ja het gaat top, ben super trots op haar. Het mooiste vind ik toch wel dat ze met zo vreselijk veel zin naar school gaat.
     

Deel Deze Pagina