Na diabetes dieet ineens te kleine baby?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door annabel88, 31 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hallo allemaal,

    Al vanaf 20 weken is de kleine aan de grote kant, netjes op dezelfde lijn maar groot. 3 weken geleden hebben ze toch voor de zekerheid op suiker getest en dat was positief. Nu eet ik dus super gezond, mn waardes blijven hierdoor goed, maar eergisteren bij de 35 weken echo bleek dat de kleine nu iets onder de gemiddelde zit; groeiachterstand!

    Ik mag nu niet meer met de vk bevallen, en word hoogstwaarschijnlijk ingeleid met 38 weken.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt? Is het niet gewoon normaal dat de baby in groei terugloopt zodra het ineens al die suikers niet meer krijgt? Hoeveel zorgen moet ik me nu eigenlijk maken?

    Omdat de echo's vanaf nu niet meer betrouwbaar zijn krijg ik deze dus ook niet meer. Ik ben bang dat ze de baby dus voor de zekerheid gaan halen over 2 weken terwijl dit mogelijk helemaal niet nodig is.. uiteraard beter het zekere voor het onzekere maar ik vind het zo vreemd dat alles goed leek, ik mn eetpatroon verander en nu alles mis is. Zou bijna een pizza gaan eten vanavond :(

    Heel graag reacties (wat voor dan ook!)
     
  2. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hey,
    Wat rot zeg. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

    Hier ook zwangerschapsdiabetes en een dieet. Bij de eerste groeiecho rond de 30 weken bleek de baby te korte benen te hebben (onder de p1). De buik en het hoofd zijn wel prima gemiddeld.

    Heb je meerdere groeiecho's gehad? Of alleen de 20 weken echo en nu een echo met 35 weken?
    Ik weet in ieder geval dat je wel meerdere groeiecho's nodig hebt om een goed beeld te krijgen van de groei. Bij mij zijn die om de week gedaan. Hoe verder je bent hoe moeilijker het ook meten is. Afgelopen woensdag (met ruim 36 weken) nog een laatste groeiecho gehad. Daarop lijkt de groei iets af te buigen. Dat was geen probleem volgens de gyn. Metingen worden steeds moeilijker en er zijn meer metingen nodig om vast te stellen dat het lijntje echt afbuigt (wellicht anders als het helemaal stil staat).

    Ik weet wel dat te hoge suikers de werking van de placenta kunnen aantasten. Daarbij neemt die altijd vanaf 37 weken af. Dat kan wel een reden zijn van minder groei. Hebben ze doppler metingen gedaan?
    Die heb ik al een aantal weken gehad. Zijn steeds wel afwijkend maar de baby groeit prima en heb 3x per week CTG en die zijn altijd goed. Dus ondanks een afwijkende werking van de placenta, lijkt de baby er geen last van te hebben.

    Een verpleegkundige heeft me ook eens gezegd, toen een meting afwijkend was, het zijn maar metingen. Het is het belangrijkste hoe de baby het zelf doet. En dat zie je op de Ctgs. Zo lang die goed zijn heeft de baby het ook goed.
    Heb je ook een CTG gehad? Was die wel goed?

    Bij mijn kindje is de groei niet afgebogen na het dieet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik amper wat heb aangepast en mijn suikers toch prima blijven. Waren jou dagcurves voor het dieet ook afwijkend? Of alleen bij de test? In het ziekenhuis gaven ze me aan dat ik absoluut niet koolhydraatarm moest gaan eten. Ik eet ook zeker wel eens een pizza, of frieten, of pannenkoeken. Maar mijn waardes blijven daar dan ook wel prima mee. En een keertje een afwijkende waarde (Ik had laatst 8,8 na stokbrood) is ook geen punt. Zolang het verder goed blijft.

    Ik word om al het bovenstaande (zwangerschapsdiabetes, korte boven beentjes, afwijkende dopplers) ingeleid met 37 weken. Da's volgende week al. Aan de ene kant ben ik blij dat we dalijk zeker weten dat alles goed is en we niet meer alleen op al die stomme echo's enzo af hoeven te gaan. Aan de andere kant is het wel een hele omschakeling, van 'iedere dag is er een' naar 'nu is het mooi geweest'. Zeker omdat de baby het dus prima blijft doen en alle metingen stabiel zijn. Is het dan te vroeg? Nee.. 37 weken is volgroeid en als er dan in week 38 toch iets zou gebeuren (zuurstoftekort oid) dan zou ik mezelf ook heel schuldig voelen. Dus als het dan niet meer uit maakt, in de buik of er buiten, dan laten we maar er buiten doen. Dan weten we alles veel zekerder dan in de buik en ook veel minder risico's, want die zijn er toch echt wel.

    Ik denk niet dat je je heel erg veel zorgen hoeft te maken (al ben ik geen arts!). Als er echt nu iets was, hadden ze je kindje nu gehaald. Een gyn zei ook eens dat hij de groei niet zo belangrijk vond. Na de geboorte krijgen ze genoeg om dat in te halen. Zuurstof (en dus CTGs) zijn belangrijker, een tekort haal je niet meer in.
    Ze nemen het zekere voor het onzekere. Ik heb in de afgelopen weken wel geleerd om niet meer in iedere paniekstuip van iedereen mee te gaan. 2 weken geleden nog paniek om te korte benen en afwijkende doppler bij de echoscopiste. Maar goed, die zijn al weken lang afwijkend en het was gewoon stabiel, dus geen reden tot paniek volgens de gyn.

    Heel veel sterkte. Ik weet hoe zenuwslopend het kan zijn. Laat je niet gek maken en probeer toch nog af en toe te genieten van de laatste loodjes.
     
  3. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hoi druifje12,

    Super bedankt voor je uitgebreide reactie!

    Dit was mijn 5e groei echo, de eerste 4 dus mooie lijn alleen te groot en na de diagnose diabetes, de 5e echo (eergister) ineens een te kleine baby. Doppler test was helemaal in orde dus ik weet niet goed wat andere oorzaken zijn voor een plotselinge groeiachterstand?

    Ik heb gisteren een ctg gehad, meer dan een uur gelegen maar uiteindelijk was het goed. Morgen weer.

    Eigenlijk lijkt alles dus goed op de plotselinge groei vertraging na.. Ik ben erg blij met je uitleg ook over het inleiden, zo had ik er nog niet over na gedacht en ik heb er gelijk een stuk meer vrede mee!

    Ook fijn dat jij toch wat meer info hebt gehad van de gyn's en dit doorspeelt, bij mij zijn ze zo afstandelijk. Ik vind het allemaal erg lastig inschatten daardoor.

    Spannend dat je weet dat je nu over een week al je kindje in je armen hebt! Kijk je er naar uit? Ik lees erg wisselende verhalen over het inleiden maar het hoeft niet echt een nadeel te zijn geloof ik. Ik duim voor je dat het een mooie bevalling wordt met een mooi gezond kindje :)
     
  4. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hmm en hoeveel was het afgebogen? Echt helemaal stilgestaan of gewoon wat minder snel gegroeid? Hier zeggen ze dat je op basis van 1 kleinere meting niet direct die conclusie kan trekken. Was het ook wel goed te meten? Zeker op deze termijn zijn die metingen lastig en zitten ze er gewoon snel naast. Liep 1 onderdeel achter (buik, benen, hoofd) of waren ze allemaal afgebogen? En viel het wel nog in de curve? Weet je op welke p lijn het nu viel? Kan best zijn dat nu bijvoorbeeld de benen wat sneller zijn gegroeid en de buik wat minder en dat komende week dan de buik weer wat harder groeit en de benen wat minder.

    Een groeivertraging krijg je normaal als de placenta minder werkt. Vast nog wel meer redenen, maar volgens mij is dat de voornaamste.

    Bij mij waren ze in het begin ook niet zo happig met info geven hoor. Nu soms nog dingen dat ik denk, joh dat had je misschien even 5 weken geleden kunnen zeggen. Maar ik ben blijven vragen. Waren ze niet allemaal even blij mee. Heb op een gegeven moment 1 vaste 'hoofd'arts geëist. Beleid wisselde hier om de dag en daar ga ik niet in mee. Uiteindelijk nu dus 1 vaste gyn en dat is een hele vriendelijke man. Moest even ontdooien maar nu is hij heel open, laat steeds alle curves zien enzo. Geeft nog niet alle info uit zichzelf, maar wel al meer. Maar het meeste heb ik dus moeten vragen.
    Daarbij speelt wel mee dat het bij mij steeds wat anders was. Eerst leek het een groeivertraging met slecht werkende placenta, daarvoor ook een week opgenomen geweest met 31 weken. Uiteindelijk waren het alleen de benen die achter liepen, dat zou dan dwerggroei kunnen zijn en na weer meer echo's en spanning bleek dat gewoon genetisch. Toen dachten ze een gemaskerde groeivertraging door de suiker (baby blijft dan groeien door te hoge suiker waardes maar krijgt toch te weinig voeding en zuurstof door de slecht werkende placenta), maar dat lijkt nu ook wel mee te vallen.
    En ik ben geen arts, dus ik ga er steeds maar vanuit dat ze gelijk hebben. Maar dus heb ik wel steeds op ieder idee doorgevraagd.

    Heb jij een vaste arts? Nu hoef je ook niet meer heel lang hè, maar ik zou dat wel vragen. Bij mij ook wel anderen die de Ctgs controleren, maar de grote controles is steeds dezelfde arts. Dat is wel fijn, dan raken zij meer betrokken en je kunt je zelf ook wat beter aan één mening vasthouden.

    Overigens heb ik ook wel eens langer gelegen voor een CTG hoor dan dat half uur wat ze in eerste instantie zeggen. Ook wel eens anderhalf uur. Als de baby net slaapt bijvoorbeeld, dan zijn er niet genoeg pieken. Of woensdag was de baby heel druk. En toen ze me ervan af wilde halen weer net in een piek. Toen moest ie eerst weer zakken, maar dat duurde dus weer 20 minuten ofzo.. :|

    Wat ik zou doen is morgen na de CTG ook even bij de gyn langs. Hier hoefde dat niet als de CTG goed was, maar als ik vragen had ging ik wel. Voordeel van zo vaak Ctgs is dat je ook vaak je vragen kan stellen ;) Schrijf alles van te voren op. Ik heb bijvoorbeeld ook letterlijk gevraagd 'hoeveel zorgen moet ik me nu maken?' En 'wat moet ik nu verwachten? Een hele kleine uitgemergelde baby?'. Toen bleek alles dus wel mee te vallen. Toen was het antwoord letterlijk 'de baby is kwa maten best gemiddeld, de bovenbenen zijn kort maar dat zie je waarschijnlijk niet eens. En we zien natuurlijk heel vaak afwijkende metingen en iedereen moeten we extra onderzoeken. Maar dan zijn er misschien 2 of 3 mensen op de 100 waar er echt wat ernstigs is.'
    Dat zeggen ze niet uit zichzelf en je kunt nog altijd bij die 2 of 3 horen, maar dat relativeert het allemaal wel wat.

    Misschien ook goed om te vragen of je na de bevalling moet blijven? Ik moet nu vanwege de suiker minimaal 24 uur blijven, om de suiker van de baby te checken. In eerste instantie had dat alleen gemoeten als mijn suiker niet onder controle was of ik aan de medicatie had gemoeten. Toen ik later vroeg of we dan gelijk weg mochten wilde ze ons toch nog 24 uur ter observatie houden ondanks dat van die dingen geen sprake is.
    Misschien ook vragen waarom ze je eerder willen inleiden? Een grote baby is daar bijvoorbeeld zeker wel een goede reden voor, maar nu lijkt de baby niet zo groot. Verwachten ze dan dat die tekorten heeft nu?

    Ik vind de inleiding ook lastig hoor. Ik voel me er nog niet klaar voor om de baby met iedereen te moeten delen haha :roflmao: voor mijn gevoel hoort ie gewoon nog een tijdje in mijn buik, nog even van mij haha. Het loslaten begint nu al haha.
    Ik zie ook wel wat op tegen de inleiding omdat ze me al waarschuwden dat het erg lang (dagen) kan gaan duren. Voor de rest probeer ik het een beetje buiten te sluiten. Als ik me nu al zorgen ga maken over alles wat er mis kan gaan, complicaties, risico's enz. Dat zijn alleen maar weer nóg meer zorgen. Die heb ik al genoeg. En als dat wel gebeurd zie ik het ook wel weer. Er is al zoveel.. daar kom ik dan ook wel weer doorheen denk ik dan. Maar ik ben geloof ik ook wel vrij nuchter ingesteld en wellicht wat afgestompt haha ;)
    Ik kijk er wel naar uit dat we zeker weten dat alles goed is. Zeker geen dwerggroei, geen zuurstofgebrek gehad, geen uitgemergeld mini babytje of andere horrorscenario's. Ze schatten nu op 2700 a 2800 gram bij de geboorte, maar woensdag was het nog maar 2460 gram (schatting op echo hè). Dus ik vraag me af of ie dat haalt. Maar das toch wel vrij gemiddeld voor de termijn!
    En uiteindelijk hebben we volgende week gewoon een echte baby! Zijn we papa en mama! Dat is toch geweldig! Maar ook wel heel onwerkelijk!

    En jij mag nog een weekje langer lopen! 38 weken is echt een prima termijn! Dat gaat helemaal goed komen! Ik duim!

    Als je nog meer wilt weten, laat het weten hoor!
     
  5. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Alles gelezen en ik ga je vanavond even uitgebreid reageren, ben nu nog de laatste werk dingen aan het afronden!
     
  6. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Ben ik dan. De groei zat bij alles tegen de bovenlijn, bij alle voorgaande metingen. Dit keer was alles zo rond gemiddeld behalve de beentjes; deze zitten onder het gemiddelde. Nu had ik het idee dat ze het botje wel heel kort pakte dus mogelijk is dat inderdaad niet goed gemeten.. De doppler test deden ze voor het eerst (schijnt niet nodig bij grote baby), en deze was dus helemaal goed volgens de gyn.

    Maar jeetje wat een spanning moet je dat gegeven hebben al die verschillende ideeën en onderzoeken. Hoe weten ze nu uiteindelijk dat het allemaal wel 'goed' zit? Omdat de placenta toch beter blijkt te werken dan gedacht? Ik heb tot nu toe nog geen 1x dezelfde gyn gezien, zal morgen inderdaad vragen of ik niet bij 1 in behandeling mag zodat dat in ieder geval wat duidelijkheid geeft. En neem je advies vragen vragen vragen zeker mee!

    Het laatste wat ik heb gehoord is verplicht 7 uur blijven na de bevalling maar dit was nog onder leiding van de vk. Had ik nog totaal niet aan gedacht maar ik ga morgen dan inderdaad vragen of dit nu ook verandert is! En jou vragen, moet ik me zorgen maken/ waarom inleiden/ en of ze tekorten verwachten ben ik heel blij mee, deze ga ik zeker stellen. Die laatste blijft mijn grootste vraag, als de placenta goed is, groei nu gemiddeld, waarom dan toch de baby halen? De vorige x heb ik echt alleen geluisterd (niet dat ze veel zei haha), en een beetje beduusd naar huis gegaan.

    Wat ik me wel af vraag, hoe weet jij dat er geen zuurstof tekort is (geweest)? Door de doppler testen? En ik heb echt precies hetzelfde idee met inleiden haha, op de een of andere manier lijkt het me sowieso al vreemd dat de baby niet op z'n eigen tijd komt zeg maar. Wel heb ik ook best veel verhalen gelezen van vrouwen bij wie de bevalling na het inleiden wel spoedig verliep dus zou me maar proberen daar aan vast te houden ;).

    Ik ben echt superblij met alle info die je me hebt gegeven, helpt me enorm en voel me een stuk zekerder, ook in wat ik kan verwachten en vragen morgen. Dikke dankjewel hiervoor en voor jou, geniet nog even samen en van de kleine in de buik de komende week, volgende week mama! Heeeeel veel plezier er succes en mocht er bij mij nog iets spannends uit komen post ik dit. Voor nu nogmaals dikke :thumup:
     
  7. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hmm volgens mij is het belangrijkste dat de doppler goed is. Toen die bij mij de eerste keer afweek werd ik met spoed opgenomen. Dus als ze zeggen dat die goed is zou ik daar zeker vanuit gaan!

    Ze weten nu dat het goed gaat met de baby door de CTGs. En dat er geen zuurstofgebrek is kun je natuurlijk nooit uitsluiten, want het blijven moment opnames. Maar als een baby druk is (veel bewegingen, hartslag die wel binnen de grenzen blijft en niet té hoog blijft hangen) heeft die ook voldoende zuurstof. De gyn gaf aan 'vergelijk het met je zelf, als je het heel benauwd hebt ga je ook niet druk bewegen maar juist rustig zitten'. Heb hele strenge bel instructies gekregen (bij minder beweging, buikpijn, vochtverlies, enz). Als daar sprake van zou zijn gelijk weer een CTG, al was die een uur eerder prima. Dat is gelukkig nog niet nodig geweest. De beentjes heb ik GUOs voor gehad om dwerggroei en andere syndromen uit te sluiten. Kwam neer op een baby met mijn bouw, en bedankt hahaha!
    Heb er heel veel spanning om gehad, maar probeer het ook wel los te laten. Dat gaat na een controle prima, maar in de loop van de week neemt de spanning toe en voor de volgende controle ben ik dan toch weer een hoopje ellende haha. Ik ben wel bang dat ik echo's nooit meer leuk ga vinden. Maar goed, die krijg ik nu niet meer en bij een eventuele volgende zwangerschap zien we dat dan wel weer..

    Wat ze mij zeiden was dat uiteindelijk de CTGs het meeste zeggen. Ze halen de baby pas eerder als die gaan afwijken. Zelfs als de dopplers meer gaan afwijken, want bij mij wijken die dus nu al af. Maar goed, ook die uitspraken zijn moment opnames. Maar ik heb mijn laatste doppler gehad ;) dus dat gaat nu sowieso geen indicatie meer zijn.

    Ik herken het wel hoor, ik word ook steeds overvallen door wat ze nu weer zeggen. Maar omdat ik zo vaak terug moet, om de dag, kan ik altijd vlug mijn vragen weer kwijt! En ze zeggen dat ik altijd kan bellen, das ook wel fijn!

    Hmm ja misschien vinden ze dan toch dat het teveel is afgenomen de groei. Ik heb geen idee.. bij mij is de groei dus altijd wel goed geweest, al is het dan op de eigen lijn. Ik duim voor wat meer duidelijkheid vandaag!

    En bedankt voor de aanmoediging :D ik hoor ook steeds meer goede dingen over inleiden, dus ik ga ervan uit dat dat gewoon helemaal goed komt! We nemen wat dingen mee ter afleiding en hopen op het beste!

    En graag gedaan hoor! Vind die ziekenhuizen zo onduidelijk.. En soms ook zo paniek zaaien! Ik heb er veel aan gehad dat anderen me hun ervaringen vertelden die alles een beetje kon relativeren. Dus als ik dat voor anderen kan doen, graag!! Heel veel succes vandaag en ik duim voor een mooie CTG!
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook zwdiabetes en grote baby. En ineens groeide hij niet meer. Hier bleek door de diabetes mijn placenta aangetast en die werkte dus niet goed meer.
    Ingeleid met 36.6

    Krijg je ctg en flowmeting vd hersentjes en navelstreng?
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad en mijn zoontje werd tijdens de echo’s groot geschat. Uiteindelijk was hij bij zijn geboorte heel erg gemiddeld. Wat ik hiermee wil zeggen is dat meten in de buik altijd nog lastig blijft. Ik zou eerst nog een meeting vragen voor er verdere stappen worden ondernomen.
    Wat ik altijd heb geleerd is dat je kindje zijn/ haar deel wel pakt, zolang je maar voldoende eet. Ik neem aan dat je een voorgeschreven dieet volgt en dus wel voldoende eet? Dan krijg je voldoende gevarieerde voedingsstoffen binnen en ligt een eventuele mindere groei niet aan je dieet, maar heeft het een andere oorzaak. Zo is het mij destijds verteld, maar ik zou al je vragen aan de verloskundige/ gyn voorleggen.
     
  10. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met zwangerschapsdiabetes, maar weet wel dat het meten iets is wat lastig is. Wij zouden zeker een grote baby krijgen en daar waren destijds ook zorgen om. Ik beviel met 37w4d en onze dochter was een rand prematuur zoals ze het noemden, klein en fijn van stuk in ieder geval. De zorgen hier waren erg overbodig qua grootte/gewicht van het kind. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het niet goed kunnen meten, heel vaak zullen ze het vast ook wel goed kunnen vertellen.
     
  11. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hier geen zwangerschaps dm, maar welgeoeivertraging bij mijn zoontje (van p50 naar p15) toen elke week dopler onderzoeken om te zien of de placenta nog voldoende functioneerde. Zolang die goed blijven en de baby niet verder vertraagd in zijn groei hoef je je nu geen ernstige zogen te maken. Al snap ik het wel goed hoor.
     
  12. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Een beetje laat maar toch nog even een reactie. Vrijdag weer de doppler test gehad; deze was prima.

    Inleiden is dus gebaseerd op de laatste groei echo waarbij de grootte van P80 naar P38 is gekelderd. Ik heb alles geprobeerd om nog een groei echo te krijgen, want stel dat die ene niet goed was gemeten, maar ze gaan het niet doen. Ook voelen ze mn buik niet meer oid. Volgende week maandag inleiden staat dus vast, gewoon, voor de zekerheid.

    Ik baal er wel van maar heb me er ook al wel bij neer gelegd, al ga ik vanaf woensdag zelf alles doen om de bevalling op te wekken haha wie weet.

    Druifje12, ik ga zo even kijken naar je profiel, ben je inmiddels moeder geworden?? Ben erg benieuwd hoe het gegaan is en nu met je gaat.
     
  13. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat gek dat het zo enorm verschilt per ziekenhuis! Hier is de baby in mijn buik tussen week 30-32 van p75 naar p29 gegaan, ik krijg niet eens extra echo’s hiervoor en ze vonden het niet verontrustend.

    En misschien besluit de kleine idd zelf wel om te komen voor je ingeleid wordt!
     
  14. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Jajo, dit is wel echt heel vreemd inderdaad. Ze liet mij een tabel zien waarin stond dat bij een keldering vanaf P10 het protocol is inleiden met 38 weken. Hier wijken ze dan ook niet vanaf.. en wij hebben allebei dus een veel grotere groei afname (volgens de meting, ik blijf sceptisch;)) .

    Krijg je niet nog een groei echo met 35 weken? En geen doppler metingen? Ik wil je niet ongerust maken maar zou er zelf ook niet echt gerust op zijn als ze verder niks controlen..

    Ik moet morgen weer voor een doppler, maar zoals gezegd, ook al is alles goed, de afwijking van de laatste groei echo betekent bij mij inleiden :confused:
     
  15. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Het gebeurt alleen met jouw toestemming he, als jij het echt niet wil, kunnen ze je niet dwingen. :)
     
  16. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Gek he, het zit mij ook niet lekker en ga het woensdag dus aankaarten. Zeker omdat mijn 1e zoontje een letale skeletdysplasie had en mijn 2e zoontje ook een afbuigende groeicurve. Daarnaast sta ik al 10 weken stil qua gewichtstoename, niet erg, hoeft er niet ceel af. Maar dan moet de baby wel goed groeien.

    Het zal er wel op neerkomen dat ik dan deze week of over 2 weken een extra groeiecho krijg, al is het maar om mij gerust te stellen
     
  17. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hoi jajo dat denk ik ook, ze zeggen dat er verplicht 2 weken tussen een groei echo moeten zitten dus ik zou proberen m eerder te vragen; dan kun je er nog 1 erna mocht dit nodig zijn. Bij mij zat er dus 4 weken tussen de "goede" En "slechte " en na 35 weken maken ze geen echo's meer, misschien kun je dit gebruiken om ze te overtuigen ;)

    Ik ben van week 20 tot week 30 letterlijk niks aangekomen en toen was de groei echo nog helemaal goed dus probeer je hier niet teveel zorgen om te maken! Sowieso niet natuurlijk :) succes woensdag!
     
    Jajo vindt dit leuk.
  18. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Nou toch een extra groeiecho. Ze vond het gek dat die niet afgesproken was na de laatste metingen. Daarnaast een uur aan het ctg gelegen omdat de hartslag van de baby dipte. Gelukkig trok dat snel bij.
     
  19. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Fijn! Ik krijg er toch ook nog 1 vrijdag, had ineens zo'n lieve gyn; kwestie van geluk hebben denk Ik! Nu maar hopen dat de echo nog lukt en goed is. Succes verder met je zwangerschap en ondanks de hobbels zoveel mogelijk van genieten he :)
     
  20. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Bepalen ze afhankelijk daarvan dan of je ingeleid moet worden?
     

Deel Deze Pagina