Na eerst keizersnede bij de 2de de keus hebben?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Draaikont, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    hallo allemaal,

    De eerste bevalling ( inleiding ) liep uit op een keizersnede. Ik heb de 2 dagen bevalling wel als iets enorm heftigs ervaren.
    Zo heftig dat ik bij de nacontrole had gevraagd of ik bij een 2de kon kiezen voor een geplande keizersnede.
    Hier had ik de keuze in al ging hun voorkeur uit naar vaginaal.
    Ik was blij dat ik een keuze had want anders wilde ik nooit meer een kindje.

    Nu zwanger van de 2de en vanmorgen een guo gehad bij de gyn.
    Toen ik zei dat er best een kans was dat we elkaar nog gingen zien vroeg hij waarom.
    Toen ik aangaf dat ik een gesprek wilde voor een geplande keizersnede vertelde hij eigenlijk al dat ik dit kon vergeten.
    Zolang de baby er goed bij ligt kon ik het prima proberen.
    Want er gaan meer mensen dood op de ok dan tijdens een gewone bevalling.
    Uhm ik was even in shock!

    Over 2 weken moet ik weer na de vk. En ga vragen of ik een vervroegd gesprek mag met een gynaecoloog omdat ik dan evt nog van ziekenhuis kan veranderen.

    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Geen ervaring hiermee. Ik ken wel iemand die de 1e keer bevallen is via keizersnede. Dit kindje is overleden. Zei is van haar 2e kindje probleemloos vaginaal bevallen. Ik begrijp wel wat ze zeggen. Een keizersnede is een grote operatie.

    Leg het nogmaals uit bij je vk. Misschien komen jullie samen tot een oplossing. Het belangrijkste is natuurlijk dat jij je er goed bij voelt. Maar het hoeft niet zo te zijn dat deze bevalling hetzelfde gaat lopen als de vorige. :)
     
  3. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Vreemd al het goed is he ik wel de keuze..ik heb bij de 1e een geplande keizersnede gehad en aangezien er ook kansen zijn bij een vaginale bevalling op scheuren van litteken of niet goed los komen van de placenta wil ik dat risico ook niet nemen dat mijn laatste bevalling een spoedks zal worden...
    Ik vroeg aan gyn of ik een keuze had en ze zei letterlijk... ja, wij kunnen alleen een advies geven.. dus ik zou zeker nog in gesprek gaan.. alles heeft risico
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  4. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik lees mee! Ik vraag me dit na mijn heftige bevalling die uitliep op een spoedkeizersnede ook af. Ook mij zou het veel rust geven als ik bij een eventuele 2e kindje een keuze zou hebben. Zeker nu de wens voor een 2e kindje sterker wordt.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  5. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het was mij dus al een soort van gezegd dat ik inderdaad een keuze had.
    Ik weet ook echt wel dat het een heftige ingreep is maar vind dat mijn keuze weloverwogen is.
    Heb ook met mijn keizersnede de minder leuke kanten gehad maar alsnog wil ik graag opnieuw. @Diaantje88 ben heel erg benieuwd in welk ziekenhuis je loopt. Mag ik je een pb sturen?
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    O wat heftig zeg! Dat het kindje is overleden.

    Mijn verloskundige snapt mij helemaal maar helaas heeft de gyn het eindoordeel.
    Over 2 weken naar de vk en dan maar een gesprek bij de gyn aanvragen.
     
  7. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ja hoor tuurlijk
     
  8. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    hoi
    ik heb bij mijn 1e een spoed ks gehad omdat ik hellp kreeg. Mijn kindje is na 10 dagen overleden. Bij mijn 2e kreeg ik de keus. ik heb gekozen vaginaal maar werd uiteindelijk een ks.
    vreemd hoor dat je die keus niet krijgt. zeker goed gaan bespreken
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wauw wat enorm heftig zeg! Verschrikkelijk om mee te maken. Wat waren jouw symptomen van Hellp? Ik had pre eclamsie althans beginnende maar meteen ingeleid.
    De gyn zei 70% slagingspercentage bij vaginale bevalling. 30 % kans op keizersnede vind ik nog best groot
     
  10. VEC

    VEC Lid

    3 mrt 2017
    80
    53
    18
    Vrouw
    Ik krijg ook de keuze bij mijn komende bevalling.
    De laatste is uitgelopen op een spoedkz en ook ons kindje is daarna overleden. Daarom laten ze mij niet langer dan 37 weken lopen en mag ik kiezen.
    Nu wil ik wel heel graag vaginaal bevallen, maar het is al een enorme geruststelling dat ik de keuze in ieder geval heb en die ook op kan nemen in mijn bevallingsplan.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Het verschilt zo per ziekenhuis (en misschien ook wel per gyn) of je kunt kiezen voor een ks.

    Mijn eerste is geboren via spoedks. Toen ik zwanger was van de 2e kreeg ik de keus voor een geplande ks. Ik heb toen voor vaginaal gekozen en dat is gelukt. Nu zwanger van de 3e en zelfs nu heb ik de keuze gekregen, ondanks dat de 2e wel via de natuurlijke weg is gekomen.

    Mijn zus daarentegen wilde graag een 2e ks, maar mocht niet kiezen (ander ziekenhuis).
     
  12. dreamcatcher

    dreamcatcher Niet meer actief

    Phoe, ik weet het eigenlijk niet of ik mag kiezen straks.. Ik had bij de eerste beginnende pre eclampsie waardoor ik werd ingeleid. Is uiteindelijk uitgelopen op een spoedkeizersnede.

    Ik word met 36 weken overgedragen aan de gyn en tot die tijd weet ik nog niet of ik een keus heb. Staat me wel iets van bij dat mij is verteld na de eerste dat ik bij de volgende de keus heb. Nu wil ik het ondanks de heftige bevalling toch weer vaginaal proberen.

    Maar ik denk persoonlijk dat ze per ziekenhuis andere richtlijnen aanhouden. En zou als jij graag een keizersnee wil, goed informeren.
     
  13. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Hier in januari een spoed ks. Bij de nacontrole is mij ook gezegd dat ik de keuze heb bij een tweede bevalling. Vreemd, die verschillen!
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik mocht ook niet kiezen (UMCG). Is uiteindelijk toch weer op een keizersnede uitgelopen.
     
  15. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Tip! Laat dit dus vastleggen. Bij mij ook gezegd en nu geen poot om op te staan
     
    Sunna vindt dit leuk.
  16. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Pfff ja daar ben ik zo bang voor he! Vervelend dat het weer op een keizersnede is uitgelopen
     
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.936
    462
    83
    Werdt hier ook gezegd maar nu inderdaad door complicaties ook geen keuze en moet ik vaginaal proberen.

    Dat kan dus ook hou daar rekening mee dat het anders kan lopen dan gedacht
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja. vond ik ook heel erg toen, verliep ook behoorlijk dramatisch. Ik wilde het wel proberen hoor, maar mijn hebben ze veel te lang laten lopen en ik zou je willen adviseren iemand mee te nemen die het goed voor je op kan nemen, mocht dit nodig zijn.
     
  19. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wat gek! Ik heb bij de eerste een ks gehad ivm stuitligging en krijg nu idd de keus hoe ik wil bevallen.
    Vanwege hogere risico's ( fluxus en placenta resten) bij gewone manier van bevallen Kies ik weer voor een keizersnee.
     
  20. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Hier is de eerste uiteindelijk een keizersnede geworden. Daarns had ik de keus en toen toch voor vaginaal gegaan. Is gelukt, maar wel met vaccuum en dus een knip, waar ik nog maanden last van heb gehad.
    Toen ik weer bij de gyn zat omdat ik last had van mn knip hebben we het erover gehad, en ik mocht weer kiezen. Heb gezegd dat ik echt een ks wil, en dat begreep ze helemaal en heeft ze gelijk genoteerd, dus die zekerheid heb ik. Maar zover is het nog niet, dus we zien het wel tzt.
     

Deel Deze Pagina