hoe lang nu precies zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmutjuh, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    hoi hoi!!!

    ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben... ik ben alleen volgens mij langer zwanger dan m'n berekeningen zeggen... want het is namelijk zo, ten eerste begon het test streepje al acuut heel donker te kleuren, echt donker, donkerder als het controlestreepje, en daarbij komt, ik reken vanaf het laatste moment dat ik bloedverlies heb gehad. het is allemaal erg moeilijk te zeggen omdat ik heel onregelmatig ongesteld ben. 48 - 21 - 40 dat was op 07-04-2009, nu heb ik op 04-05 anderhalve dag bloedverlies gehad. niet heel veel bloed maar wel constant die anderhalve dag. en ik weet niet zo goed wat ik moet denken...
    weet iemand hier iets op of heeft iemand dit mee gemaakt?

    liefsss kim
     
  2. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    als het zo onduidelijk is dan zal een termijnecho alleen kunnen uitwijzen hoelang je zwanger bent.
    het snel donker worden van een streepje zegt niks ;)
     
  3. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

    clearbleu met indicator misschien
     
  4. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    ik ga morgen gewoon lekker naar de HA, ;) en dan dan vragen wat hij er van vind, die zal me vanzelf doorsturen...toch?! alleen het wachten duurt dan zo verschrikkelijk lang... dus ik was benieuwd naar andere hun meningen ;)
    in ieder geval bedankt voor de reacties
    liefsss
     
  5. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    gefelicteerd trouwens, hihi!! :)
     
  6. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    thnx!!! ben echt super blij :D:D:D:D
     
  7. Maia

    Maia Niet meer actief

    gefeliciteerd

    ik heb zelf ook zoiets gehad.
    November laatste echte menstruatie, eind december 1 dag bloedverlies en eind jan. positief getest. Had ook ongerelmatige cyclus. Dus ik kon 4 weken zwanger zijn, maar ook 8. Huisarts stuurt je echt niet sneller door omdat je misschien langer zwanger kunt zijn, maar je weet nooit. En idd, anders een CB met tijdsindicator doen.
     
  8. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Hoihoi,

    Gefeliciteerd hoor!

    Volgens mij kan de clearblue indicater een grove indicatie geven van hoelang je zwanger bent, maar alleen de termijnecho echt duidelijkheid geven (en dat duurt dan helaas nog wel eventjes voor jullie!)

    Ik moet eerlijk zeggen, ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad en dacht dat ik van de week 11 weken zwanger was. Bij de termijnecho afgelopen bleek dat het kindje de lengte had van 12 weken zwangerschap, dus het blijft altijd een beetje 'gokken' !!!

    Groetjes en succes!
     
  9. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    ja idd, het is oo maar gokken... ben nou de gyn aan het bellen. vanochend bij huisarts geweest, en die heeft me door gestuurd. zo'n CB indicator is heel leuk als je net zwanger bent, maar volgens mij gaat die maar tot 3 weken toch?! en ik ben sowiso al meer als 5 weken dus ik denk niet dat ik daar zo veel aan heb toch?
    ik heb 17 juni eerste afspraak, en dan gaat de gyn verder kijken :) dan zullen we zien hoe ver we nou precies zijn!!!!
    ech ik kan het eerlijk gezegd nog steeds niet geloven haha.
    maar ja 2 duidelijke testen, dan kan het niet anders toch? :D
    jullie horen er zo snel mogelijk van!!

    liefsss
    en bedankt voor alle reacties....
     
  10. R1lana

    R1lana Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Tja toch even de termijn echo afwachten
    gefeliciteerd meis !!
     
  11. Kimama

    Kimama Actief lid

    7 jun 2009
    107
    0
    0
    Uitgaan van je laatste menstruatie zal er wel niet inzitten als je zo onregelmatig was...
    Hier ook hoor, en die 2 weken regel of je eisprong voelen gingen ook niet op. Toen ik voor de termijnecho ging bleek ik pas 3 weken te zijn ipv de bijna 6 die ik verwachtte... Had een hele late eisprong gehad en testte zo duidelijk omdat het er in beginsel 2 waren. Bleek vanishing twin syndrome te zijn, waarbij 1 van de 2 vruchtjes "verdwijnt".
    Ik zeg niet dat jij dat ook hebt hoor.
    Zo'n test van clearblue die aangeeft hoe ver je bent is ook niet heel accuraat, 3-4 weken staat er dan, en dan ben je 20 euro lichter.
    Je wilt weten waar je aan toe bent, hoe ver en hoeveel, al dat soort dingen en dat snap ik heus wel maar je zal toch echt even af moeten wachten nu. Hoe moeilijk ook.
    De rest van je zwangerschap is eigenlijk ook alleen maar wachten toch?
     
  12. Deebie

    Deebie Bekend lid

    29 sep 2008
    831
    0
    0
    nog even afwachten dus, spannend hoor!!!
     
  13. liefde1978

    liefde1978 Fanatiek lid

    4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Gefeliciteerd en 17 juni vind ik nog best vlot dat je al heen mag!! Veel plezier!
     
  14. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Ik ben er sinds woensdag ook achter dat ik zwanger ben, mijn test kleurde ook binnen 1 sec heel dik. Dat had ik bij de eerste zwangerschap niet dus voor mijn gevoel was ik ook al wat langer zwanger.
    Ik ben sinds febr niet meer ongesteld geworden en was onder behandeling bij de gyn (volgens hem was spontaan zwanger niet mogelijk) .. maar ik had dus geen flauw idee hoelang ik zwanger was, mocht van de gyn gelijk s'middags komen voor een echo en hij heeft het opgemeten en schatte in dat ik 8 weken zwanger ben. Dus lijkt mij niet dat je tot de termijnecho moet wachten, zou vragen of ze niet even kunnen kijken lijkt me toch wel belangrijk.
     
  15. Gabrielatje

    Gabrielatje Niet meer actief

    Nou als je twijfelt kan je inderdaad beter de echo afwachten, ik had een onregelmatige cyclus en ik was 16 december 08 voor het laatst ongi.

    Toen mijn test positief was (20 januari) dacht ik 6 a 7 weken te zijn, bleek dat ik een hele late cyclus had en bij mijn werd dus niet vanaf 16 december gerekend maar vanaf 1 januari......bizar he!

    Nou iig wens ik jullie een fijne zwangerschap en als het je eerste is dan wil ik nog even zeggen dat het echt heel bijzonder is (vind ik) en het een van de mooiste dingen in mijn leven is :D

    Dikke knuf Charis
     
  16. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    is ingewikkeld. Maar ik denk dat de vk je kan zeggen hoelang je zwanger bent met een echo. Helaas zegt het niet zoveel dat de streep heel snel donker werd. Ook die clerblue met indicator vind ik absolute onzin. Staat er bijv 2-3 week. ja dan weet je nog niet zoveel. En die gaat ook maar tot aan een bepaalde aantal weken (weet niet hoeveel uit mijn hoofd.) de vk kan alleen uitwijzen hoelang je zwanger bent'

    Gefeliciteerd!!!
     
  17. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    hoi hoi,

    aude, als eerste ook hartelijk gefeliciteerd! het is inderdaad m'n eerste, en niet wachten met naar de vk gaan, het is zo ik ben doorgestuurd naar de gyn, zodat die ff kan kijken, want er moeten ook wat onderzoeken gedaan worden wegens eerdere problemen. en aangezien het hier in goes best druk is bij gyn, moet ik gewoon echt wachten, er zijn belangrijkere zaken als ik he, maar het is inderdaad heeeeel moeilijk hoor dat wachten maar goed er zit niets anders op. en over die indicator, dat zei ik idd ook al eerder, daar heb je ook niets aan want op z'n hoogst staat er 3 weken of meer, nou ja als ik vanaf me laatste ''mensturatie'' moet rekenen is het minimaal 5,5 week ongeveer, en als mijn gevoel klopt en het gewoon innestelingsbloeding was zit ik al over de 8 weken... dus ja dan heb dat CB ding ook geen zin ;) en Charis, das idd ook erg bizar want ja voor jou was je laatste menstruatie vroeger. omdat ik zo'n onregelmatige cyclus heb, wie weet is het bij mij nog wel vroeger als dat ik denk, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen! het is maar gewoon afwachten, ben blij dat ik jullie verhalen ook heb gehoord!
    leef wat dat betreft echt op een roze wolk, tis voor ons best moeilijk geweest zwanger te raken, althans, we zijn maar 5 rondes bezig geweest, maar niet actief, omdat ze zeiden dat het voor mij heel moeilijk was zwanger te raken, dus hoop ook echt dat het goed blijft gaan met heel mijn hart! we willen dit al zo lang, maar wegens andere omstandigheden hebben we gewacht met gaan proberen( mijn vriend en toekomstige man :D doet aan autocross en was met een kampioenschap bezig dus hebben we 2 seizoenen (2 jaar dus) gewacht met proberen) maar nu is het dan eindelijk daar! hoop echt dat het goed gaat. echt moeilijk dat afwachten tot woensdag 17 juni!!! maar goed is nog maar paar daagjes en daar sla ik me wel doorheen ;)
    bedankt voor de steun en felicitaties! omdat het nog zo pril is en snel mis zou kunnen gaan heb ik het nog tegen niemand verteld en hier kan ik lekker me ei kwijt!!

    veel liefssss kim
     
  18. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Kim, ik lees nu pas je bericht van 13 juni. Maar echt toevallig dat ons verhaal zo op elkaar lijkt en sterker nog ik zit ook bij de gyn in goes!!!haha.. ik had eigenlijk ook een afspraak staan de 17 juni, zou ik clomid krijgen maar omdat ik zwanger blijk te zijn en vorige week onverwacht ben geweest moet ik nu volgende week de 24e... misschien heb jij mijn plekje gekregen van de 17e... :)
     
  19. Aude

    Aude Bekend lid

    8 jan 2009
    776
    0
    0
    Laat je woensdag even weten hoe het is gegaan bij de gyn, ben wel benieuwd!
     
  20. kimmutjuh

    kimmutjuh Lid

    7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    heey aude, haha ja echt heel grappig dat het zo op elkaar lijkt!! en helemaal typisch dat we allebei bij de gyn in goes zitten en dat jij eerst ook 17 juni moest ;) wie weet heb ik inderdaad jou plek :D ik moet om 10 uur, zodra ik ben geweest laat ik allemaal natuurlijk gelijk weten hoe of wat! ben echt zo benieuwd en kan echt niet wachten! die paar dagen gaan echt zo ongelooflijk langzaam nu!!! jij ook veel succes en hartelijk gefeliciteerd natuurlijk!!! ;)

    liefss
     

Deel Deze Pagina