Na miskraam nu 7 weken zwanger, onzeker

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Yessie32, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal! Wil toch even een berichtje plaatsen hier, en wat ervaringen delen. Ik ben in 2015 moeder geworden van een gezonde dochter. Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad. Nu in maart vorig jaar besloten om voor een tweede te gaan. Na een half jaar was het raak! maar helaas met 7 weken eind oktober een miskraam gehad. Die hakte er echt in, wat een teleurstelling. Uiteindelijk toch maar besloten lekker een wintersport te boeken, 10 maart vertrek, en toen had ik ineens 13 februari een positieve test in mn handen! Yeeeeej!! maar ook zooooooo spannend. Ben morgen 7 weken, heb heel de dag honger, niet tegenaan te eten en zere darmen, terwijl mn stoelgang wel goed is. Herkent iemand dit?
    Groetjes
     
    maria8 vindt dit leuk.
  2. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Lastig te zeggen. Elke zwangerschap is anders, ook per persoon. Waarom bel je niet met een verloskundige? Wie weet kun je snel terecht voor een inwendige echo zodat ze kunnen kijken of alles op de juiste plek zit.
     
  3. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik heb donderdag een echo gepland ook omdat ik zaterdag op wintersport ga. Vrijdagochtend bij de VK ( onze VK heeft geen echo apparatuur moet apart) dus hoef niet heel lang in onzekerheid te zitten meer, was gewoon ook meer benieuwd of er nog meer mensen zijn met pijnlijke darmen, niet te doen :) en mensen die ook ongeveer gelijk lopen, daar ik mn omgeving nog niet in wil lichten en wel af en toe even zwangerpraat wil hebben hahaha. Hoe is jouw zwangerschap?
     
  4. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hai

    Als eerste gefeliciteerd!!
    Ik ben nu 5.6 weken en sinds 2 dagen wel wat vervelende darmen. Niet echt pijnlijk maar stoelgang gaat op en neer.
    Fijn dat je donderdag voor de echo mag. Hopelijk ben je dan wat geruster. Onzekerheid is herkenbaar, kan je echt "gek" maken!!
     
  5. Susy87

    Susy87 Lid

    18 feb 2014
    49
    28
    18
    Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad en onzeker blijf je. . De symptomen die je hebt zijn wel goed☺ ik hoop voor je dat je goede echo krijgt binnenkort. .
     
  6. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hoi Yessie,

    Gefeliciiteerd met je zwangerschap! Fijn dat je bijna een echo krijgt :)

    Ik heb in het verleden een miskraam en een leeg vruchtzakje gehad. Ben nu 10.4 maar durf pas volgende week na mijn termijnecho écht te geloven dat we eindelijk een kindje gaan krijgen! Die 12 weken duren eerst heel lang vind ik, en daarna komt de NIPT nog, en daarna de 20-weken echo... Blijft spannend denk ik!

    Bedoel je dat je darmen een beetje beurs voelen/soort spierpijn in je buik? Volgens mij heel normaal, aangezien de boel verschuift. Ik heb dat ook :)

    Als je met meer meiden wilt praten die even ver zijn als jij, moet je even naar het gedeelte 'bevallingslijst' gaan, daar is als het goed is een hele groep meiden die rond dezelfde datum is uitgerekend als jij :)

    Ik duim voor je op een mooie echo morgen!
     
  7. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie! ja het is echt zenuwslopend maar vooral ook omdat ik verder, naast pijnlijke borsten weer nergens last van heb. Ja die darmen en honger maar ja niet overgeven (gelukkig) . Ik laat je donderdag weten hoe het is :)
     
    wish01 vindt dit leuk.
  8. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Dank je wel! jij ook gefeliciteerd. Ik duim met je mee. Heb je wel al een echo gehad nu? Spannend zeg!! Het waren echt darmkrampen en omdat ik wel vaker darmklachten heb herken ik het gelukkig als darmkrampen en geen baarmoeder/miskraam krampen zeg maar. Wel ga ik elke keer bij "nattigheid" gelijk naar toilet. Vandaag 7 weekjes en nog geen bloed dus ben wel hoopvol dit keer. Ik hou je op de hoogte en zal eens naar de andere lijst kijken. Groetjes!
     
    Desse vindt dit leuk.
  9. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    sorry zie op je tijdlijn goede echo staan! top zeg en wat mocht het snel weer raak zijn bij je na de laatste miskraam. Heel fijn!
     
  10. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Hey! bedankt voor je reactie. Wat komt het vaak voor he een miskraam, maar wat een ellende. Fijn de je een goede zwangerschap hebt nu. succes met de laatste loodjes. XX
     
  11. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,


    Vanmiddag echo gehad en daar zagen we ons ukkie, met een kloppend hartje. VK zei dat mn baarmoeder er goed en stevig uitzag, goed gevuld en niets dat zou kunnen wijzen op een miskraam. Wat ze natuurlijk niet kunnen zien zijn de chromosoomafwijkingen natuurlijk maar so far so good. Ben zooooooo gelukkig!!
     
    Silsil, isabelletje14 en blij83 vinden dit leuk.
  12. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Gefeliciteerd! Alle geluk gewenst.
     
    Yessie32 vindt dit leuk.
  13. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Wat fijn dat je echo goed was!
    Hopelijk geeft dat wat meer rust.

    Ik ben zelf ook behoorlijk angstig hoor. Ik heb gehoord dat je hormonen hier ook een steentje bijdragen. Met 7 weken heb ik een echo gehad en was helemaal rustig en 2 dagen later sloeg de paniek weer toe. Eergisteren een echo gehad als proefpersoon bij de Fontys en heb een uur van het kleintje mogen genieten (was 9w4d, uitwendig) en het besef is er nu nog wel dat we de kleine hebben zien zwaaien en trappelen. Maar toch kijk ik uit naar de termijnecho om dit nog een keer zeker te weten.
    Ik denk dat het altijd wel een beetje zo zal blijven, ongeacht je ervaring met miskramen of niet (ikzelf heb die ervaring niet, alleen bij naasten)
     
  14. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Bedankt!

    Jij ook veel geluk gewenst, spannende periode voor jullie XXx
     
    blij83 vindt dit leuk.
  15. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Klopt. Het is inderdaad heeeeeel spannend. Ik probeer maar beetje van dag tot dag te leven. Iedere dag is er eentje.
     
  16. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Excuus voor mijn late reactie. Bedankt, zijn inmiddels een aantal weken verder, donderdag termijnecho en de spanning neemt echt toe. Hoop het zo, dan gaan we het zaterdag aan ons dochtertje vertellen en zondagochtend gaan we roze en blauwe paaseitjes verstoppen voor onze ouders en het vertellen. Zo'n zin in!!! mn dochtertje is helemaal gek op baby's en wil zelf graag grote zus worden dus zal wel jankmomentje worden hahahaha
     
  17. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Hey! even benieuwd hoe het met je is. Hebben jullie al een vroege echo gehad? Zie je tijdlijn in ieder geval oplopen dus ga er een beetje vanuit dat het goed met je gaat. XX
     
  18. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Wat ontzettend lief dat je er naar informeert. Wij hebben vorige week een prachtige echo gehad met een kloppend hartje! Ben zo blij en opgelucht. vind het nog steeds wel erg spannend, maar kan nu ook wel meer genieten.
    Gaat het bij jou ook goed?
     
    K00 en Evi88 vinden dit leuk.
  19. Yessie32

    Yessie32 Lid

    6 mrt 2018
    38
    27
    18
    Vrouw
    Ow wat fijn zeg! Begrijp dat je het spannend vind, ik vond de echo met het kloppende hartje ook super om te zien maar het duurt zo lang tot de termijnecho en maakt me toch onzeker. Gek he. Wij hebben as donderdag om 15.00 uur termijnecho. Heb wel gezonde spanning hoor. We gaan het dit weekend dan vertellen en ben zo benieuwd hoe mn dochtertje reageert. Ze is nu 2 jaar 8 maanden en wil zoooo graag grote zus worden. Zondag komen onze ouders paasontbijten en dan maken we van haar een paashaas. We gaan blauwe en roze eitjes verstoppen en het dan vertellen. Kan niet wachten op de reacties aangezien we op wintersport zijn geweest en we daar een paar "dronken" foto's en filmpjes vandaan hebben gestuurd. Gelukkig ben ik gek van mezelf haha.

    Maar goed, genoeg over mij. Ik laat je donderdag weten hoe het was. Hoe voel je je verder? veel kwaaltjes?
     
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    succes met de termijn echo. Hopelijk alles dik in orde! En dan heel veel plezier met het vertellen aan de familie en je dochtertje! Die vinden het vast super leuk.

    Wij mogen nog een controle en echo bij 9,5 week. En verwacht dat we dan 1 of 2 weken later de termijn echo hebben.
     

Deel Deze Pagina