Na miskraam weer zwanger, wel spannend

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door FoxyDiamond, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    #1 FoxyDiamond, 6 jul 2017
    Laatst bewerkt: 6 jul 2017
    Na mijn miskraam in januari met 5.8 week ben ik weer zwanger! Ik vind het super spannend want onbezorgd genieten zit er helaas niet meer in na een miskraam. Maar op mijn nod had ik dit keer echt een knaltest (heb er 2 gedaan, zie foto) en tijdens mijn vorige zwangerschap had ik zelfs met 5+ weken nog niet zo'n knaltest als nu. Ik weet niet of het wat zegt maar het geeft me wel een goed gevoel. Alleen ik merk dat ik onbewust toch weer bezig ben met symptomen checken en bijvoorbeeld gelijk in de stress schiet als ik merk dat mijn borsten wat minder pijnlijk zijn dan bijvoorbeeld gisteren.. Zo begon de vorige keer mijn miskraam. Maar misschien is het wel normaal dat de symptomen soms helemaal weg zijn en later weer terugkomen? Het is natuurlijk ook nog pril. Alleen door mijn ervaring associeer ik het gelijk met iets slechts.

    Ik probeer er maar gewoon van te genieten en uit te kijken naar de 1e echo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik kan wel zeggen probeer te genieten. Maar ik weet dat dat echt super moeilijk is, mijn eerste zwangeschap eindigde ook in een mk.

    Ik probeerde gewoon echt de dagen door te komen, op weg naar het "veilige" termijn en goede echo's.

    Succes! En hopen op een plakker.
     
  3. trillian

    trillian Actief lid

    21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Hoi meis,

    Dit is zooo herkenbaar.

    Ik heb een dochter van 6 en haar zwangerschap was spannend maar absoluut niet onzeker. In november kreeg ik een miskraam met 6.3 weken en dat maakt dat ik in deze zwangerschap echt heel anders ervaar. De 'onschuld' (kan er geen beter woord voor vinden) is er helemaal vanaf en je blijft idd maar symptomen checken en naar wc papiertjes turen.

    Het is sinds ik die 6.3 weken voorbij ben wel iets beter geworden, maar die onzekerheid blijft toch.

    Houd in je achterhoofd dat als je eenmaal een positieve test in je handen hebt, de kans groter is dat het goed gaat dan dat het mis gaat. En ook dat symptomen tijdens je zwangerschap komen en gaan en dat dat hartstikke normaal is.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik probeer er wel van te genieten dat ik nog geen kwaaltjes heb maar het maakt me wel onzeker! Aan de andere kant snap ik dat ik nog maar 3 dagen ''overtijd'' ben en dat het heel normaal is dat ik nog nergens last van heb. En ook al had ik bij de vorige keer al een week voor nod last van mijn borsten, elke zwangerschap is anders dat weet ik ook wel. :) En dat hoeft ook geen garantie te zijn want dat ging fout. Maar soms lijkt het alsof ik niet meer helder kan denken ofzo, haha. Zullen de hormonen wel zijn ;)
     
    trillian vindt dit leuk.
  5. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik snap je onzekerheid goed. Niet helemaal misschien want heb het zelf niet meegemaakt, wel dat het heel spannend en 'belangrijk' voelt om zwanger te blijven. (Ik ben vlak voor de start met de mmm en na een zwaar jaar, zwanger nu). Ik had tot 5,5 wk bijna geen klachten, toen kwamen ze opeens! Dat stelt wel iets gerust! Verder probeer ik mezelf ook maar niet te forceren om te 'genieten' en al op die roze wolk te moeten zitten. Dat komt na de termijnecho wel :)
     
  6. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Geloof erin! Je hebt er toch geen invloed op! Mijn eerste zwangerschap eindigde na bijna 7 weken in een miskraam. Ik was direct de maand daarna weer zwanger en die zwangerschap is wel goed gegaan. Om je een beetje vertrouwen te geven :)
     
  7. MirtJ

    MirtJ Lid

    10 jun 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben er eergisteren achtergekomen dat ik ook weer zwanger ben na een miskraam in april.
    Ik vind het ook zo ontzettend spannend, wil heel blij zijn maar durf het niet zo goed omdat ik bang ben dat het weer misgaat.
    De vorige keer wist ik al met 3 weken en 3 dagen dat ik zwanger was, had al zoveel kwaaltjes en zoveel hormonen in me lichaam (clearblue test gaf al 3+ weken zwanger aan).
    Nu voel ik echt helemaal niks, het is dat ik over tijd was en bij 2 verschillende testen een licht streepje te zien kreeg, want anders had ik het niet gelooft.
    Pff al die zorgen haha, kan ook niet wachten tot de eerste echo!
     
  8. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @Saona en @MirtJ bedankt voor jullie reacties :) om even een update te geven, de symptomen komen en gaan nog steeds. De ene dag kan ik amper de trap aflopen omdat mijn borsten zo'n pijn doen en de andere dag, zoals vandaag, voel ik amper wat. Gisteren stront misselijk geweest en vandaag weer niets aan de hand... Vorige week super veel lage rugpijn gehad omgeving van stuitje, is 5 dagen weg geweest en sinds gisteren weer terug. We zijn nu een week verder en blijkbaar is dat normaal, al maakt het me soms wel onzeker.

    Mirtj, gefeliciteerd met je zwangerschap! heb je al symptomen?
     
  9. MirtJ

    MirtJ Lid

    10 jun 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    @FoxyDiamond wat vervelend dat je symptomen zo komen en gaan! Snap dat je daar onzeker van word. Ik voel nog steeds niks, kijk ook elke dag een paar keer naar de positieve testen omdat ik het niet geloof haha. Laten we hopen dat het dit keer voor beide goed blijft gaan! ♡ hoe ver ben je nu?
     
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    5w4d :) Ik denk dat het er een beetje bijhoort, dat schommelen. Het is normaal hoor als je net zwanger bent en nog niets voelt. Misschien voel je je volgende week heel anders
     
  11. MirtJ

    MirtJ Lid

    10 jun 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    Jaa komt ook omdat ik de vorige zwangerschap zo snel zulke sterke symptomen had. Maja elke zwangerschap is anders, en ben pas 4w4d dus nog erg pril ook. Als het maar goed blijft gaan haha. Hou me op de hoogte als je wilt ;)
     
  12. Vivian22

    Vivian22 Actief lid

    7 apr 2012
    182
    128
    43
    Pff hier ook heel erg onzeker. Heb hier al wel 2 gezonde kindjes maar daarvoor 2 miskramen gehad.. Nu weer bloedverlies, alleen net na het wakker worden sochtends maar dat maakt het zo spannend.. Bij een van m'n zoontjes had ik de eerste maanden ook bloedverlies dus ik weet echt niet welke kant het op gaat..
     
  13. Livoli

    Livoli Fanatiek lid

    26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Gefeliciteerd!!

    Ik ben ook weer zwanger en heb in september vorig jaar een miskraam gehad. Probeer er wel echt van te genieten, maar ben toch bij elk steekje in mijn onderbuik bang. Ook vind ik het echt niet leuk om naar de wc te gaan... hopelijk gaat dat gevoel snel weg!!
     
  14. Suuc85

    Suuc85 Lid

    16 jul 2017
    19
    4
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Heel erg herkenbaar.. Vorig jaar oktober een miskraam gehad en nu 10w3d. Alleen erg last van buikpijn en bloedverlies.. Vanmiddag weer een extra echo gehad en gelukkig zit hij nog op de goeie plek! :) Maar je blijft je toch zorgen maken.. Ik hoop dat het minder word als ik de 12wk voorbij ben..
     
  15. Lorna8

    Lorna8 Lid

    17 jul 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Na 4 (!) miskramen in ruim 2 jaar tijd ben ik nu ook zwanger!
    Bij mij is er een (waarschijnlijke) oorzaak gevonden van de miskramen: mijn bloed stolt niet goed. Met 6,5 week kon ik al een echo doen en sinds daar een kloppend hartje op te zien is, spuit ik bloedverdunners. Inmiddels alweer 9,5 week en ik heb er vertrouwen in.
    Alleen... ik heb een complexe zwangerschap, want ik ben zwanger van een drieling... Daar ben ik echt nog helemaal van ondersteboven want dat heeft grote risico's op vroeggeboorte en complicaties. Dus die angst heeft de angst van een miskraam eigenlijk overgenomen...
     

Deel Deze Pagina