Na nog geen dag al verschil met pepti?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Haver11, 28 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Wij hadden eerst Hero Baby Allergy Care i.c.m. Ranitidine.

    De klachten werden minder, maar gingen niet helemaal weg. Dat was al een alarmbel.

    Na een week kreeg hij weer meer uitslag en oprispingen. Terug naar de kinderarts en de eerste reactie was dat het wel meeviel. Totdat ik zijn romper uitdeed.

    Ik kreeg vrijwel direct een machtiging voor Neocate mee.

    Twee weken later had hij nog steeds reflux, maar de uitslag/het slijm/stikken in het slijm/rochelen/slechte ontlasting verdwenen als sneeuw voor de zon.

    Daarna hebben we de reflux maar uitgezeten... Dat duurde 13 maanden. Hoewel hij na 10 maanden al een stuk vrolijker was :)
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    ?
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik snap dus ook echt niet waarom ze die stap niet gezet hebben om nutramigen voor te schrijven. Pepti sloeg aan.. het ging super, ik had mijn kindje weer terug.
    En nu.. het is verschrikkelijk om haar zo te zien.

    We kunnen gelukkig vrijdag weer terecht.
    En idd ik roep sinds dat ze 3 weken is al dat er iets niet in orde is, maar nee het is maar babyacne zei het cb en de huisarts. dat gaat vanzelf weg..
    Het is dus wel eczeem. En dan de rest nog.
    Je loopt gewoon keer op keer tegen een muur aan. :(
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg.

    Mijn gevoel zegt dat ze koemelkallergie heeft. Er zitten nogal wat allergieen in beide kanten van de familie.
    Maar lees ook vaak dat reflux en kma vaak samen gaan?
     
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik heb je weblog gelezen.
    De leefregels volgen we wel.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    @Averlhach ,Vreselijk dat er niemand wou luisteren....
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja. Dat was het ook. Anderzijds hebben we met sommige artsen heel veel geluk gehad en dat hou ik mij maar voor.
    Toen wij het andere ziekenhuis belden, die ochtend, werd door de verpleging gezegd; normaal mag het niet, maar kom maar. Dan kijken we wel welke kinderarts tijd heeft.
    Nog geen 10 minuten later werd er gebeld met de vraag hoe laat we konden zijn en dat er een ka voor ons klaar zou staan. Dat stond deze ook, wij melden ons en mochten direct doorlopen. En deze ka wist gewoon echt niet wat het was, maar hij gaf het toe. Hij zei wat het kon zijn, maar gaf aan dat zijn kennis niet voldoende was voor onze zoon met de klachten en symptomen die hij had. En zorgde ervoor dat we wel op de juiste plek kwamen. Zo'n arts is in mijn ogen goud waard.
     
  8. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heel veel kindjes hebben in meer of mindere mate reflux. Alleen genoeg kindjes hebben er weinig last van.
    Reflux kan een symptoom zijn van kma, dus zodra je op de juiste voeding zit is het weg. Maar het kan ook prima naast elkaar aanwezig zijn. Wel heb ik het idee dat kindjes met kma ook vaak reflux klachten hebben.

    In nood zou je ook altijd zelf nutramigen kunnen kopen, alleen kost het wel wat.
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja je loopt tegen een muur aan. En je bent dus echt niet de enige. Dat wou ik ook duidelijk maken met mijn ervaring.

    Probeer stevig in je schoenen te staan en duidelijk te maken dat jij echt heel graag nutramige wil proberen.
    Ik heb zoiets met een ka gehad bij de jongste. We kregen ranitidine, maar dat deed niet voldoende. De oudste had nexium, dus wist dat dat toen heel goed hielp. Door duidelijk te maken dat ik nexium wou proberen heb ik het uiteindelijk wel gekregen. Wel met de mededeling dat ik echt niet moest denken dat het beter hielp dan de ranitidine o_O
    En dat deed het dus wel. :rolleyes:


    Onnodig medicatie geven is niet goed, dus het is terecht dat een ka kritisch is.
    Onnodige dieetvoeding voor kma is ook niet goed, je kan hier intollerantie of allergie mee in de hand werken. Dus ook daar is het terecht om kritisch over te zijn.
    Echter ik vind dat ze wel een wat meer kunnen en mogen proberen, ipv alleen maar nee te roepen.
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja de eerste dagen met de pepti waren dus alle klachten weg, ook de reflux klachten.
    En na 5/6 dagen kwamen er elke dag weer klachten terug.

    Stevig in mijn schoenen staan is niet voor mij weggelegd, maar mijn man is er ook bij. En 't gaat om mijn kind. Ik heb geen extra afspraak gemaakt om me vervolgens weer weg te laten sturen.

    Ik ga inderdaad om die nutrimigen vragen, dat is echt iets wat ik nu wil proberen.
    Ik denk gewoon echt dat dat de oplossing is.


    Oja en ook nog zeggen dat je niet moet denken dat het gaat werken.. wat slecht zeg.
     
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind het ook heel lastig om tegen een arts te zeggen wat ik wil, ook voor mijn kinderen. Maar ik had op den duur ook mijn grens bereikt. Ik was er echt klaar mee dat mijn kind pijn had.

    Het is niet makkelijk, maar zeker als je zoveel goede dagen hebt gezien klinkt het heel aannemelijk dat het kma is en dat pepti niet voldoende werkt...

    Ik duim voor je mee dat je de nutramigen mag proberen, ik hoop het echt voor je.
     
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad, op een geveven moment ben je er klaar mee.
    Lijkt mij dus ook ja.
    Lief van je. Ik laat het nog even weten vanavond :)
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  13. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nou op aandringen van mij, hebben we een machtiging gekregen voor neocate.
    De arts zelf twijfelde omdat ze niet echt hele duidelijke symptomen heeft voor kma..
     
    Fristi2012 en Shakes vinden dit leuk.
  14. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    De arts zei, dat er geen verschil is tussen pepti en nutrimigen lgg.
    Maar die is er dus wel degelijk..
    Ik vraag me soms af waarom we bij de arts lopen.
    Hij slaat de nutramigen dus over en gaat gelijk over op neocate.
    Ik heb zelf maar een bus nutrimigen besteld, wil toch eerst dat proberen voordat we zo'n grote stap zetten naar de neocate.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je nog Nutramigen wil proberen, als je naar neocate mag? Gezien de heftige reacties, lijkt neocate me de meest aangewezen optie.

    En dat de arts geen verschil ziet... Dat zegt genoeg, helaas.
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :confused:
    Weer een arts met te weinig kennis over fv bij kma.

    Als je nu neocate mag geven zou ik denk daar ook wel in mee gaan.
     
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Even een update, ik ben nu 2 dagen bezig met nutrimigen en ze is vandaag echt zó tevreden, heerlijk.
    Ze huilt alleen als er iets is. :)
    Ze spuugde alleen weer behoorlijk en de ontlasting ging weer niet, dus weer gaan verdikken met jbpm.
     

Deel Deze Pagina