Naam kiezen na bevalling?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kameleonn, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kameleonn

    Kameleonn Actief lid

    14 jul 2018
    306
    297
    63
    Ja, we hebben nog even maar we gaan er qua meisjesnaam echt niet uitkomen:rolleyes::rolleyes:. Mijn vriend kwam met het idee om na de bevalling de naam te kiezen, maar ik vind dat heel eng? Ik als controlefreak durf dat nieto_O. Maar om zijn idee niet meteen af te schieten:D:D ben ik benieuwd naar jullie mening/liefst ervaring. Straks blijft ons kindje dagenlang naamloos:eek:.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Net in een ander topic deze post geplaatst :)

     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Opzich Zou dat een goed idee kunnen zijn, als je wat opties hebt. Geen enkele optie lijkt me heel spannend :confused:
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  4. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik zou dan inderdaad wel een paar opties willen hebben liggen, die je allemaal mooi vindt, maar na de bevalling kijken welke naam het beste past vind ik wel mooi :)
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  5. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Inderdaad ja met een paar opties,sta je tenminste niet met lege handen.
    Helemaal geen naam hebben lijk mij een groot risico.Dan heb je zoveel namen waar je uit MOET kiezen.Dat je door de bomen het bos niet meer ziet .
     
    Evi88 en Kameleonn vinden dit leuk.
  6. Kameleonn

    Kameleonn Actief lid

    14 jul 2018
    306
    297
    63
    Bedankt:D

    @Flamingooo Wat stoer dat je het hebt aangedurfd:D. Hadden jullie na de geboorte het gevoel van dit is een .... of dit is een ....? Ik ben heel bang dat ik dat helemaal niet krijgo_O.



    We hebben dus wel wat namen, maar bang dat het gevoel niet komt en we dan dus maar 1 kiezen omdat het moet:p.
     
  7. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Wij besloten ook na de bevalling. Dat heeft veel stress opgeleverd, want na de bevalling vond ik mijn baby nog steeds geen echte A of B.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  8. K00

    K00 Niet meer actief

    Wij kozen bij onze zoon ook met 35 weken "omdat het moest". Nooit geen wauw naam geworden, maar nu past het gewoon bij hem.
    Het komt wel goed!
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  9. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wij wisten alle keren niet of we een zoon of dochter zouden krijgen, en 'moesten' sowieso 2 namen verzinnen elke zwangerschap.
    Bij onze tweede noemde mijn man 2 dagen voor de uitgerekende datum een meisjesnaam die ook leuk was. Toen geen beslissing gemaakt, (wie weet zou het een jongen zijn, hoef je niet meer te kiezen tussen 2 meisjesnamen). 40 uur nadat mijn man die andere naam had genoemd, werd onze dochter geboren en hebben we gekozen voor de naam die we al maanden hadden.

    Bij de derde kwam ik 3 weken voor de uitgerekende datum een naam tegen waarvan ik wist dat is em. Reactie van mijn man "Is leuk voor een volgende". Op zich ook logisch, de jongensnaam hadden we al 3,5 jaar en nu kom ik opeens met een andere naam. Paar dagen later heb ik voorgesteld dat hij er toch nog eens over na moest denken omdat de naam bleef "zeuren". Ook nu beide opties voor de jongensnaam opengehouden. En na de bevalling gekozen voor de nieuwe naam.

    En bij allebei erg blij met de naam die we na de bevalling pas gekozen hebben.

    Wij hadden de namenzoektocht dus wel in de zwangerschap gedaan, redelijk laat kwam er een tweede optie bij en na de bevalling uit die twee opties kiezen.
    Het zou mij heel veel stress geven als ik nog helemaal geen opties had.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Op voorhand stond ik sowieso achter allebei de namen dus dat maakte dat ik het aandurfde haha. Ik had verwacht dat ik meteen zou denken ja het wordt a of b. Maar dat was dus niet zo. Toen gewoon even aangekeken en na bijna een dag waren we overtuigd. Mensen vonden het wel heel raar dat ze geen naam had :roflmao: op haar ziekenhuisbandje staat ook: meisje “achternaam”.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  11. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wij wisten niet wat het geslacht was bij onze 2e dochter. Jongensnaam hadden we, meisjesnaam kwamen we niet uit
    Uiteindelijk 2 namen over.
    Na de bevalling een naam gekozen, en na een paar uur voelde die naam toch niet goed. Toen voor de andere naam gegaan, blij dat we het zo gedaan hebben.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik geef mijn kids hun naam pas na de geboorte, ik wil ze eerst zien :) Ze heten even Baby in het systeem en een dag erna komt de naam :)

    Edit....ik geloof er nml in dat ze hun eigen naam kiezen, die schiet mij dan te binnen met 18 wkn of zo, maar vind ik dan niet perse mooi. Als ik ze gezien heb, weet ik dat het echt bij ze past.

    Bijv Sam, had ik Lilly bij, maar het is echt een gender neutraal kind, paste Lilly totaal niet bij XD
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Mijn partner en ik hadden beide een andere (roep) naam in gedachte. De eerste naam stond al vast. We hebben na de bevalling besloten welke naam het werd.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit.

    Dat laatste zou echt my worst nightmare zijn als het op namen kiezen aankomt.

    Bovendien moet je kind binnen 3 dagen na de geboorte aangegeven worden bij de b.s., dus dan zorg ik er liever voor dat ik op voorhand al wekenlang heb kunnen nadenken, dan dat ik na de geboorte dik in de stress moet zitten omdat ik binnen zoveel uur een naam moet kiezen (die mn partner dan ook nog mooi moet vinden en goed moet keuren). :rolleyes:
    Nee hoor, echt niet aan mij besteed die onzekerheid en stress. Laat dat maar aan anderen over ;)

    Edit: bij je tweede kindje niet weten wat het geslacht werd en wederom per geslacht drie, franse, niet veel voorkomende namen willen geven (terwijl je er al 3 hebt gegeven aan je oudste), leverde ook wel enige vorm van lichte stress op soms. Maar lang niet zoveel als dat het zou doen als we het na de geboorte pas zouden moeten bedenken. En het leverde al helemáál geen onzekerheid op! Win-win dus ;)
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zou voor mij absoluut geen optie zijn. Een baby verandert in de eerste weken zo veel. Een echte 'XXXX' zal het gewoon niet zijn.

    Bijv. bij mijn zoontje. De naam stond al forever vast. Na de geboorte vond ik het ook geen echte O. Ik vind O. een stoere naam, passend bij een licht getint kindje. Bij de geboorte was het een klein, iel, heel blank ventje met zwart haar.

    Nu vind ik het wel een echte O: stoer, lekkere vetjes, licht getint, blauw-grijze ogen en bruin haar.
     
    Kameleonn en Sylver vinden dit leuk.
  16. Betula

    Betula Bekend lid

    29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Been there, done that. Wij besloten te wachten tot na de geboorte, maar wel binnen 24 uur te kiezen. Maar alles moet gelijk geregistreerd worden, en doorgegeven aan de nodige instanties. Dus hij heette zolang X. Toen we een paar uur na de geboorte naar de huisarts moesten met oudste (hij was gevallen) bleek deze al op de hoogte van de geboorte van X. Dat was even slikken... Gelukkig duikt de X nu nergens meer op.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hahahahaha oeps!!
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  18. MamavanNRAJ

    MamavanNRAJ Niet meer actief

    Ik had drie opties voor mn man om te kiezen als ik bevallen zou zijn. Dus toen de vk vroeg wat is haar naam, vroeg ik aan mn man ja wat is eigenlijk haar naam . Toen wist hij t eigenlijk meteen (was bevalling van een uurtje dus hij moest snelker beslissen dan hij dacht) en heb ik de andere namen als tweede en derde naam gegeven.
    Misschien kun je dan ook afspreken. Drie namen geven en hem 1 daar uit laten kiezen.
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jouw man is wel héél volgzaam zeg (wat wellicht niet het goede woord is, maar kan ff geen betere vinden..)!
    Vraag me af of deze werkwijze voor al jullie kids opging?
     
    Kameleonn vindt dit leuk.
  20. Kameleonn

    Kameleonn Actief lid

    14 jul 2018
    306
    297
    63
    Bedankt voor jullie reacties:D! Leuk om de verhalen te lezen.

    Haha misschien moeten we maar voor X gaan;). We willen toch kiezen voor de bevalling, dus er zal vast weer een topic volgen:rolleyes:. Of kop/munt...steen papier schaar, of het is gewoon een jongen:D.
     

Deel Deze Pagina