Naar hoeveel voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hopsatee, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    zoon is nu bijna 10 maanden. Hij krijgt nu:

    180 plus 6 met 2 schepjes Bambix
    Fruit
    1 of 2 boterhammen en daarna fles. Drinkt ie wisselend maar meestal 150.
    Smiddags cracker ofzo, fruit
    Avondeten en dan om 19 fles van 150

    Ik twijfel nu welke fles te laten vallen. Ik dacht nu sochtends melk te geven, dan boterham (dus geen Bambix meer heb t idee dat hij meer behoefte heeft aan boteerham) die melk fles wil hij altijd graag!

    De lunch fles drinkt hij het slechtste die van 19 uur wil hij altijd perse hebben. Daar jengelt ie vooralsnog om. Kan ik die van de middag al laten gaan? Hij drinkt water etc nog zo matig dus ben bang dat hij qua vocht niet lekker gaat zitten. ...

    Wanneer “moet” je ongeveer naar 2?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als hij er geen behoefte meer aan heeft?

    Je kan proberen die bij de lunch te laten gaan en te vervangen voor bijv. plantaardige melk? of water/thee.
    Mijn middelste gaf ik rond deze leeftijd geitenmelk bij het brood als ik niet genoeg gekolft had en die kreeg na het avondeten dan nog wat Griekse yoghurt 10%.
    Rond 10 maanden dronk hij nog zo`n 3-4 keer bv.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha waarschijnlijk heb je gelijk en laat hij vanzelf de fles staan. Yoghurt of kwark na het avondeten is ook een goed idee!
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier krijgt ze ook nog 3 flessen, 1 daarvan is een bordje pap in de ochtend. Fles en boterham duurt bijna een uur, bord pap is met 10minuten leeg dus dat laat ik nog wel even zo.
    Ze begint ook nu net pas met doorslapen dus de fles in de avond eraf durf ik nog niet zo goed, wil m wel steeds wat gaan verkleinen rond 1 jaar.
    Middagfles krijgt ze nu nog 4 schepjes maar wel 150 water, ze drinkt ook nog niet heel best verder, meestal halve rietjesbeker ongeveer.
    Ze drinkt hier wel verdunde flessen, dus als ze rond de 1e verjaardag nog teveel melk krijgt ga ik ze gewoon verdunnen.
    De oudste zat hier met 10 maanden wel op 2 flessen, die weigerde echt de middagfles, maar dronk ook 2-3 rietjesbekers per dag leeg.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ook een babytje van bijna 10mnd. Totaal geen flesdrinker, ook geen reuze eter. Ze is verzot op yoghurt dus dat komt altijd wel goed.
    Ochtend fles 180
    Middag 120 tot 150
    Avond wisselt van 50 tot 110ml

    Gisteren even naar cb geweest en daar gaven ze aan dat ze tot hun eerste verjaardag ong 550ml zuivel nodig hebben. Misschien kan je dan i.p.v. een fles yoghurt gaan geven om iig aan je zuivel te komen.

    Hier denk ik ook vaak om fles te laten vallen, maar dan komt ze niet aan de
    hoeveelheden en water drinken werkt hier ook nog niet echt.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina