25 maanden en huilen in de nacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wolkjuh, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    #1 Wolkjuh, 17 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2012
    Dag beste ouders,

    Mn zoon van onderhand 25mnd, wordt ineens sinds een paar nachten zomaar wakker. En zet het gelijk op een huilen, denk dat het dromen is wat hij doet. Maar vroeg me af ouders dit herkennen van hun peuter rond de leeftijd van mn zoon?
    Hij wordt een paar keer wakker en ook ineens heel vroeg om half 7 (voor ons is dat vroeg) normaal wordt hij om 8uur wakker. En hij ligt savonds altijd rond half 8/ 20uur in bed en overdag doet hij een dut dat varieert tussen 1-3uur.
    Niet laten slapen overdag werkt niet, want pas nog hadden we visite tussen de middag en toen sliep hij ook niet overdag en toen was het ook smorgens vroeg al raak.

    Het is voor ons beiden erg vermoeiend, hij is dan niet te genieten smorgens bij het wakker worden, en de hele tijd is hij zo hangerig/moe om te spelen dus wilt hij steeds bij mama op schoot, en ik ben ook heel moe van de gebroken nachten onderhand. Hoop dat dit gauw voorbij is....

    Iemand een idee of hetzelfde meegemaakt?

    Liefs wolkjuh
     
  2. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Afgelopen twee nachten was onze dochter ook wakker. Dat heeft te maken met een verkoudheid.
    Misschien krijgt hij tandjes/kiesjes o.i.d. door?

    En huilt hij lang of slaapt hij meteen door als je hem troost?
     
  3. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Hoi Line,

    Voorheen als hij weleens wakker werd, dan sliep hij meteen door bij het troosten maar de laatste nachten niet meer, dan wilt hij dat ik er bij blijf en constant stevig mn handen vast pakken, vandaar dat ik denk dat het enge dromen zijn.

    Ik dacht zelf dat hij al zn kiesjes heeft. En stom om te zeggen misschien maar zeker weten doe ik het eigenlijk niet. Hij laat me zo moeilijk kijken in zn mondje en met tanden poetsen zie ik het ook niet echt. Ik weet namelijk ook niet wanneer het gebitje compleet moet zijn, hoe dat er dan uit moet zien zeg maar. :)
     
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wij hebben hier ook zo'n fase gehad. Duurde best een tijd voordat het over was. We hebben haar steeds een droge luier aan gedaan en even kort geknuffeld.
    Als ze de volgende dag vroeg moe was ging ze ook eerder haar middag dutje doen.
     
  5. Yasminaa

    Yasminaa Bekend lid

    8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik had het ook met mijn zoon toen hij 20 maanden werdt! Jeetje wat was dat eeeen dramaa!
    Het is een fase .. mijn zoon was aan het dromen en wannee hij uit niets huilde waren zijn ogen dicht en wanneer ik hem wou troosten mocht dat niet dan ging hij echt zo van blijf van me af ...
    Hij was toen ook vanzelf gestopt met speen en het heeft ehmm 3 maanden geduurd of 2 maanden !

    Zijn hele slaap routine was verpest en moest ik helemaaaaal opnieuw beginnen ! Nu?! Gaat al maanden al super goed!
     
  6. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Volgens mij 12 tanden en 8 kiezen.

    Maar bij ieder kind verschilt het wanneer alles door is. Volgens mij voor het derde jaar hebben ze alles al door.

    Maar het zou wel heel goed kiesjes kunnen zijn hoor.
    Anders geef je je zoontje eens een paracetamol voor de nacht. Kijken hoe het dan gaat.
     
  7. kandy

    kandy Actief lid

    5 aug 2008
    133
    0
    16
    Heeel herkenbaar dit! Onze zoon zit nu ook weer in de fase dat
    hij snachts weer wakker wordt maar huilt niet wel jengelig. Hij
    valt ook weer in slaap.
    Mijn ervaring is dat dit weer n mentale sprong is,die komen
    om de zoveel tijd weer terug. Quinn is momenteel weer snel driftig,ongeduldig
    en wat opstandig. Als de periode weer voorbij is hebben ze weer heel veel
    geleerd. Zo sta ik nu dagelijks versteld van de woordenschat van quinn
    hij kletst nu echt de oren van mn kop!! Je zult zien dat deze fase ook weer overgaat,enge dromen heeft quinn ook een tijd gehad..Succes ermee
     
  8. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Beste allen, bedankt voor jullie reacties.

    Romy1979 : heb vanavond toch even goed gekeken in zn mond. En op de plekken waar bij de volwassenen de verstandskiezen zitten, is het bij hem leeg. Alleen lijkt het of er best nog een kies tussen kan, vind de ruimte tot aan het einde best groot voor nog maar 1 verstandskies erbij straks. Dus nu twijfel ik, zal de tip voor de paracetamol onthouden en dan hem deze morgen geven voor de nacht, bedankt.

    kandy : zeer herkenbaar, het is net of je het over mn zoontje hebt. Jij ook succes met de kleine, we moeten er allemaal even doorheen, en inderdaad na een fase kunnen ze ineens zoveel meer, merk ik ook altijd heel goed. Ze worden zo vlug 'groot'.
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    je kan het beste ook even voelen...
    Voel je twee kiesjes achter elkaar, dan zijn ze gewoon door.
     
  10. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Heb vandaag weer even goed gekeken en zachtjes gevoeld of ik wat bobbels kon voelen of iets van een doorkomend tandje, maar nee niets. Het ziet er heel rustig uit.

    Vannacht werd hij weer een paar keer wakker en om 4u maar een zetpilletje gegeven, maar dit heeft niet geholpen, hij bleef om de halfuur wel schrikkerig wakker worden en mama roepen en angstig huilen. Dus wat het dan kan zijn, geen idee.. :(
     
  11. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ow, dit hebben mijn meiden heel vaak. Inmiddels zijn we er aan gewend geraakt, dat we er 's nachts 2 tot 3 keer uit moeten. Het is niet anders en ik hoop dat ze er allebei een keer overheen groeien.
     
  12. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    ah wat sneu voor je zoontje.
    Misschien heeft hij toch ineens angst in het donker?

    Wellicht een nachtlampje proberen?
     
  13. Wolkjuh

    Wolkjuh Niet meer actief

    Lief van je adviezen en dat je steeds meedenkt. :)

    Had vannacht het nachtlampje op zn kamer aan gelaten maar daar werd hij alleen maar onrustiger van, wilde telkens uit bed en dacht telkens dat het alweer dag was, moest 2x de gordijntjes opzij schuiven en hem zeggen dat het nog donker is buiten, toen maar het lampje uitgedaan en na 5uur niet meer gehoord tot 7uur.

    Heb hem wel een dikkere slaapzak aangedaan en een wat hoger kussentje om op te liggen en hij heeft wat beter geslapen naar mijn idee en is ook voor het eerst sinds 2 weken ook niet meer uit bed gekomen, kon hem zo in bed gerust stellen.

    Des te hopen dat de onrustige nachten vanaf nu verminderen.

    Liefs wolkjuh
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt ze ook nog geregeld een keer wakker s nachts of s avonds laat. Andere nachten slaapt ze weer door.
    Hier ligt ze meestal even bij ons tot ze slaapt of ze slaapt een poosje tussenin en halverwege de nacht leg ik haar weer terug.
    Hoef er dan maar meestal 1x uit, naja 2x om haar ook even terug te leggen maar dit werkt hier erg goed en zo krijgen we allemaal onze rust.
     

Deel Deze Pagina