Naar school; hoe kinderopvangtoeslag regelen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Patatje1982, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Hallo,

    Over 3 maanden is het zover; de oudste gaat naar school. Jarenlang alles keurig geregeld met de belastingdienst wat betreft de kinderopvangtoeslag. Maar nu moet ik dingen gaan aanpassen en ineens slaat de twijfel toe. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik onderstaande op moet geven bij de belastingdienst.
    Man hoef ik niet te vragen. Hij houdt zich niet met dit soort zaken bezig.

    BSO vakantieopvang
    Budget per jaar: 315 uur
    € 195,56 per maand

    Naschoolse opvang
    40 uur per maand
    € 298 per maand

    Voorschoolse opvang
    10 uur per maand
    € 74,50 per maand

    We betalen dus € 568,06 bruto per maand?
    Moet ik de uren terugrekenen naar uren per maand en dan als tarief € 7,45 nemen? Ook voor de vakantieopvang?

    Heb altijd alles onder controle, maar nu ben ik het even kwijt haha :confused:.
     
  2. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Jeetje wat verwarrend!
    Heb je van de opvang nog geen contract ontvangen waar ze ook het uurtarief in vermelden? Of misschien dat je dit op de website zelf kan vinden?

    Mijn zoontje gaat volgende maand naar school dus ik moest het voor hem ook aanpassen, maar dat was een fluitje van een cent omdat ik het uurtarief gewoon op mijn contract heb staan incl. het aantal uur per maand over het hele jaar.

    Misschien een optie om de opvang even te mailen? Ik zou niet graag fouten willen maken bij de belastingdienst.
     
  3. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Even een urenopgave vragen bij kinderopvang, dan weet je het zeker en hun hebben er programma's voor jij moet rekenen.
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Veel bso geven hun uurtarief op de site op, dus je zou dit zo kunnen bekijken. En anders even een specificatie opvragen bij je organisatie.
    Hier werden de vakantie uren dus ook gewoon per maand berekend, dus je betaald elke maand hetzelfde.
     
  5. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wat ingewikkeld!

    Bij de bso hier betaal je het hele jaar door hetzelfde maandbedrag ook tijdens vakanties. Ze hebben een soort middeling gedaan, zodat je niet krom moet liggen tijdens de vakanties.

    Volgens mij kan je wel op de website van de bd meerdere vormen van opvang invullen.
     
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Je kunt separaat vso en bso invullen. als de opvang bij hetzelfde kinderopvangnummer gebeurt kun je het combineren. Even bij je bureau een maandoverzicht met uren en tarieven opvragen.

    Je kunt oneindig veel variaties opgeven bij de BD. Ik had op een bepaald moment vso bij 1 instelling, 2 dagen bso bij een ander en 1 dag bso bij weer een ander. En dat voor 3 kinderen :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina