Is dit niet te weinig voor 6,5 maand?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anieteke, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Ik vraag me af of onze meid van 6 maanden nu echt zo weinig eet.
    Ze zat al heel snel op 4 flessen omdat ze al sinds ze 12 weken is, slaapt van 8 tot 7. Ze is dan gewoon wakker en babbelt nog wat in bed en eet pas om 8 uur.

    8:00 uur: fles 180 + 6 (gaat op)
    11:00 uur: grote pot fruit of vers fruit
    13:00 uur: fles 180 + 6 (gaat op)
    15:30 uur: sapje en koekje: gaat nauwelijks naar binnen
    17:00 uur: maaltijd grote pot of vers ongeveer zelfde hoeveelheid
    19:00 uur: fles 180+ 6 (gaat op)

    Mijn eerste kind was echt een veelvraat :) dus dit zijn voor mij zeer lage hoeveelheden.
    Is 600cc melk niet te weinig? Moet ik meer aandringen, want ze heeft echt geen honger tussendoor. Ze is al 74 cm en weegt ca. 9500 gram!
    Waar ze het vandaan haalt mag Joost weten, want ze heeft altijd al weinig gedronken.
    Oh ja, ik ben naar 3 flessen gegaan omdat ze tot vorige week van de 4 flessen, meestal 20-30 cc liet staan en ze nu goede hoeveelheden fruit en maaltijd eet.

    Bedankt voor het meedenken!
     
  2. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Het ene kindje is het andere niet en als ik het zo zie vindt ik het reuze meevallen hoor. Die van mij is bijna 8 mnd en eet nagenoeg hetzelfde als die van jou en dat eet ze al een aardig tijdje voorheen nog wel 4 flessen maar sinds een maand krijg ik er gewoon niet meer in.
    500 is zo ongeveer wat ze we minimaal moeten binnenkrijgen als ze opvolgmelk drinken. Ik weet niet of die van jou nog nr1 krijgt of al nr2 anders zou ik in ieder geval wel al over gaan op nr2.
     
  3. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het is helemaal niet te weinig. was dinsdag bij het cb, en ze hebben op deze leeftijd nog maar 500cc nodig. de mijne krijgt ongeveer hetzelfde als die van jou. als ze het er goed op doet, is het toch prima! :D
     
  4. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Bedankt!
    Geven jullie ook geen pap? Ik lees overal papfles 's morgens of 's avonds. Maar ik dacht, zolang ze nog genoeg heeft aan melk hoeft dat toch niet?

    Ik geef al half om half nr. 1 en nr. 2 voeding. Ik ben van merk overgestapt, vandaar deze voorzichtige overstap. Maar het lijkt zelfs of ze langer op tevreden is dan voorheen. (Van Omneo naar Bonbébé).
     
  5. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ziet er prima uit hoor! En je kindje geeft zelf echt wel aan of het honger heeft ja of nee.

    Het is wel zo dat opvolgmelk een meer verzadigend gevoel geeft. Wij hebben de eerste 6 maanden ook Omneo voeding gebruikt, dit is ligt verteerbaar dus is het niet gek dat ze langer vol zit. Esmee kwam altijd vrij snel weer toen ze nog omneo kreeg.
     
  6. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik geef sinds twee dagen 3 eetlepels bambix in zijn ochtendfles. verder drinkt hij zijn laatste fles niet leeg, dus hij krijgt na het avondeten nog z'on 70 cc yoghurt. over een paar dagen komt er nog een boterham bij en dan mocht ik verder gaan minderen met melk.

    schema nu:
    8.00-9.00 180+6 +3 bambix
    11.30 fruithap 6+ en drinken
    14.00 180+6
    17.30 groente 6+ + 70cc yoghurt en drinken
    19.45 180+6 drinkt meestal 180

    evt tussendoor, rond 16.00, nog een liga, maar meestal niet.

    over een paar dagen wordt het waarschijnlijk dit
    8.00-9.00 180 +6+3
    11.30 6+ fruit en drinken
    13.30 boterham en 120+4
    16.00 evt liga en drinken
    17.30 groente 6+ en yoghurt
    19.45 180+6


    groetjes.
     
  7. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dat krijgt Sanne nog niet eens, dus ik vind het wel meevallen hoor. En de een heeft meer nodig dan het andere kindje. Sanne heeft ook altijd al weinig gedronken maar ze groeit wel (al is het geen dikkerd) dus ik maak me er nog niet zo'n zorgen over.
     
  8. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Ik ben gerustgesteld!

    Dank jullie wel! En ik heb andere diksap gekocht en die drinkt ze wel, jippie!
     
  9. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Hier krijgt ze ook geen pap hoor ja af en toe maak ik wel eens pap voor haar maar ze is er niet kapot van en al helemaal niet uit de fles, is ook niet nodig hoor, de 1 doet het wel en de ander niet. De opvolgmelk 2 is meer geconcentreerd en verzadigd daarom ook wat meer waardoor ze dus zeker niet meer zoveel nodig en mogen hebben als van de nr1.
     

Deel Deze Pagina