Nachtvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Cindy372, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy372

    Cindy372 Lid

    5 apr 2018
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik loop al een paar dagen na te denken wat ik het beste kan doen. Onze dochter is 12,5 week en begon altijd rond 10 uur aan haar nacht en kwam dan weer wisselend voor een voeding. De ene nacht kwam ze rond 12 uur, 3 uur en 6 uur. De andere nacht alleen om 3 uur. En de andere nacht sliep ze al door tot 6 uur.
    Erna is dit vanaf 9 uur begonnen. Met ongeveer dezelfde nachttijden.

    Momenteel is het rond 7 a 8 uur dat onze dochter al de nacht in gaat (beide borsten drinkt ze leeg, wordt niet wakker na de gewoonlijke 3 a 4 uur)
    Echter komt zij wel nog om 1 uur en om 4 uur en dan om 6 uur. Eergisternacht heb ik haar om 11 uur nog een keer aangelegd (zogenaamde droomvoeding) maar dit hielp niet. Ze kwam om 1 uur maar was eigenlijk te moe. Uiteindelijk om 2 uur toch even aangelegd om weer te slapen. Vannacht weer geprobeerd en nu kwam ze om 1 uur niet meer maar wel om 4 uur. Het liefst voed ik op verzoek met een beetje vast ritme. Droomvoeding is dus een beetje tegen mijn gevoel in (ze is een moeilijke slaper en slaapt dan eindelijk en wordt vaak weer wat wakkerder)

    Wat is handig?? Ze is rond de 6 kgen zal dus prima kunnen doorslapen wat ze soms ook al deed. Sommige mensen zeggen dat ze nu vanaf 7 uur al wil doorslapen. Maar dat gebeurt dus niet.
    11 uur wel of niet aanleggen of voeden op verzoek. Of tijd proberen te rekken dat het weer 9 uur wordt? Gewoon laten zoals het is ondanks dat het veel energie kost? Of heel wat anders?

    Ik hoor graag ervaringen van anderen!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Tja... Mijn dochter weegt inmiddels 12kg, is 1 jaar en slaapt ook nog niet door. Daar zou ik dus niet naar kijken. Theoretisch kan er heel veel, maar de praktijk laat vaak wat anders zien.;)
    Als een droomvoeding niet helpt zou ik dat niet doen, tenzij ze overdag niet zoveel drinkt en/of het nodig is voor jouw productie.
    Hier flesvoeding gegeven, maar beide kinderen sliepen met 3 maanden van 21.00-4.00/5.00 en dan na een fles nog weer tot 8.00/9.00.
    Die 21.00 werd vanzelf eerder. Rond de 6 maanden sliepen ze allebei van 20.00-7.00/8.00, maar geregeld (lange) periodes met nachtvoeding (en).
    De oudste sliep met 17 maanden structureel door, bij de jongste wachten we er ook nog op.
     
  3. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Nachtvoedingen hebben echt hun nut. Kijk maar eens op de site van bv.com hiervoor.
    Hier nachtvoedingen tot ongeveer 22-24 maanden en dat is toch niet ongebruikelijk.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Je kleintje heeft het nodig als ze om voeding vraagt. Gewoon lekker op verzoek. Het gaat vast nog wel 100x veranderen. Ze is nog klein. Tot ze haar gewicht verdrievoudigd heeft zijn nachtvoedingen heel normaal. Dat geld voor borst en fles gevoede kindjes.
    Daarnaast is het nu zomer, en warm, dan drink je extra. Op borstvoeding. Com staan veel heldere artikelen.
    Hier een dame van bijna 1,5 die sinds deze week snachts niet meer komt. Maar ik heb een drinkbeker water in haar bedje er bij ivm warmte. Maar soms is dat niet wat ze wil en dan voed ik haar. Met 12 weekjes gewoon voeden. Het is maar een korte periode ;)
     
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn tip: niet teveel over nadenken en het jezelf niet moeilijk maken. Gewoon voeden als zij zich meldt.
    En gewicht zegt helemaal niks over doorslapen. Mijn dochter sliep pas de nacht door sinds ze 4 jaar is. En zoontje vanaf dat hij 18 maanden is.
     
  6. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand (van 20 maart) en hij maakt al flinke nachten. Ik leg hem meestal tussen 18.00 en 19.00 uur op bed, dan voed ik hem. Rond 23.00 uur ga ik zelf slapen en dan maak ik hem wakker voor een voeding. Vervolgens wordt hij dan tussen 05.00 en 06.00 ergens wakker voor een voeding.

    Ik geef hem die voeding van 23.00 uur omdat ik vind dat hij anders echt te weinig voedingen krijgt. Met die 23.00 uur-voeding erbij zit hij op 6 voedingen.

    Of je die droomvoeding geeft is iets wat je alleen zelf kan bepalen. Doe je het niet, dan kan je zelf eerder naar bed en langer slapen tot de volgende voeding. Alhoewel dat bij mij niet zo werkte, want ik werd dan alsnog wakker van vreselijke stuwing. Maar zo’n late voeding toch nog geven op jouw verzoek kan wel handig zijn voor het op peil houden van je productie. Dat is de reden dat ik ermee begonnen ben, omdat mijn zoontje al snel op best weinig voedingen per 24 uur zat.

    Samengevat: je kan het eigenlijk niet fout doen. Doe wat voor jou goed voelt.
     

Deel Deze Pagina