nageltjes knippen bij baby 11 weken

Discussie in 'Verzorging' gestart door monky1, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monky1

    monky1 Lid

    14 aug 2008
    74
    0
    0
    oldenzaal
    ik wil de nageltjes van mijn dochtertjeknippen ze zijn wat lang heb he al geprbeerd maarze trekt haar handjes terug met gevolg dat ik iets in haar vinger knipte heb een nagelschaartje en mma het nog erger vondals zei denk ik haha heeft iemand een idee hoe het wl lukt

    groetjes
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Heel voorzichtig als ze slaapt.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tijdens de fles?
    en anders vijlen. De eerste weken als ze heel klein zijn, mag je nog niet knippen, maar fae krabte zichzelf gelijk in haar gezichtje met haar lange nageltjes. Dus dat was het eerste wat we aan de kraamverzorgster hebben gevraagd te doen: de nageltjes vijlen ;) . Zelf durfde we het toen nog niet. Maar nu doet mijn man het dus af en toe. Als ze terugtrekt, doet het ook geen pijn. Het is alleen wel een geduldig werkje. Dat is dus ook de reden dat mijn man het doet haha, ik ben het na 1 nageltje al zat :p

    ze hebben trouwens van difrax geloof ik,babyvijltjes. Ik heb indertijd op de 9 maandenbeurs zo'n setje gekocht.
     
  4. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik doe het met een fijn nagelknijpertje en lukt erg goed, heb nog nooit in haar velletje gezeten.
     
  5. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik heb zo'n babynagelschaartje (van Nubi geloof ik) en ik knip z'n nagels als ie slaapt. Gaat heel makkelijk.
     
  6. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    vijlen ? alleen niet doen als ze net uit bad komt dan zijn de nageltjes week en kunnen ze scheuren ;)
    en idd misschien proberen als ze slaapt .
     
  7. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik deed het ook altijd als ze slaapt. Nu lukt het me soms als ze geconcentreert ergens mee aan het spelen is.
     
  8. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    ik deed het altijd als hij de fles kreeg , dat ging dan best goed.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin viel C nog wel eens bij me op schoot in slaap na de fles. Dan kon ik mooi even knippen. En vijlen werkte ook wel, soms even snel wat scherpe stukjes eraf..

    Tegenwoordig durf ik zijn handjes wat steviger vast te houden, want slapen op schoot doet meneer niet meer aan.
     
  10. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik ga bovenstaande tips ook maar 's proberen. Tot nu toe was het geen doen om zijn nageltjes te knippen, ik was aldoor bang dat ik in zijn vingertje zou knippen als ik het probeerde!
     
  11. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik gebruik zo'n nagelknijpertje. Werkt heel fijn!
     
  12. Tulpjuh

    Tulpjuh Lid

    24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    hier hetzelfde probleem, doe het nu stiekem als hij slaapt :-$
     

Deel Deze Pagina