Narcose

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stampertje, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mag je onder narcose als je zwanger bent?
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat lijkt me niet echt een goed idee denk. tenzij het echt niet anders kan maar ga er wel van uit dat er risico's aan vast zitten.
    Zou dit even goed met je arts overleggen
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja dat mag als het echt MOET!
    Ik ben onder algehele narcose geweest omdat ik galstenen had.
    Dit zorgde voor veel pijnaanvallen en na weken doorlopen werd ik eindelijk gecheckt in het ziekenhuis en bleek dat mijn lever al niet meer goed functioneerde en mijn bloed zowat vergif was, dus slecht voor mij en voor de baby. Zelfs levensgevaarlijk....
    Ze wisten toen nog niet wat te doen, dus er werd gebeld naar amerika en 2 dagen later ben ik geopereerd.
    Ze konden mij niet toezeggen dat de kleine het zou overleven, maar er is niets gebeurt.
    Operatie, galblaas eruit (helaas dikke jaap over mijn bovenbuik heen omdat ze maar 10cm hadden om in te opereren omdat daaronder de baby lag) maar het is goed gegaan. De baby schijnt er weinig van te merken, die valt gewoon met jou in slaap.
    Je krijgt alleen wel weeenremmers voor de zekerheid...Ik was toen 25 weken.
     
  4. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Inderdaad, als het echt nodig is, dan kan dat. Maar over het algemeen raden ze behandelingen onder narcose af die kunnen worden uitgesteld. Mijn verstandskies moet er bijvoorbeeld nog uit, maar daar wacht ik even mee (heeft ook echt geen haast, ik heb er geen last van). De tandarts moet om deze reden ook weten als je zwanger bent ivm het onder andere vullen van gaatjes.
     
  5. Niet meer actief

    Nou dat je weeenremmers krijgt als je onder narcose gaat is niet altijd zo... bij mij is in mijn zwangerschap mijn blinde darm eruit gehaald & ik heb geen weeenremmers gekregen..

    Ook is het niet zo dat je niet naar de tandarts kan/mag ofzo.. vooral gaatjes vullen mag gerust hoor!
     
  6. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    moet je daarvoor onder narcose dan?

    ik ben pas geweest en det andarts heeft mijn verstandskies er met 2 verdovingen gewoon zelf uitgetrokken, bijna geen last van gehad nadien....
     
  7. Niet meer actief

    Nee inderdaad dat mag gewoon.. ik heb ook een gaatje laten vullen met verdoving.. is geen probleem & zeker niet na de eerste 3 maanden!
     
  8. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Verdoving van de tandarts mag gewoon zeker bij vullen. Trekken mag in principe niet omdat er complicaties kunnen ontstaan (flinke ontstekingen) De medicijnen die je dan moet hebben om de ontsteking tegen te gaan zijn nl wel schadeljk voor de baby.
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhhhh als ik pech heb ga ik nog onder narcose deze zwangerschap ...heb last van galstenen
     
  10. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wie weet is het nog te rekken totdat de kleine is geboren?
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als het enigszins te rekken valt, doen ze dat. Vriendin van mij had een gezwel in haar buik bij haar derde. Ze hebben haar streng onder controle gehouden, maar alles leek wel OK te blijven, (ondanks dat gezwel wel langzaam groeide). Zij is uiteindelijk vlak na de bevalling geopereerd. Gezwel bleek in haar geval goedaardig... gelukkig...

    Maarja, als het ecth nodig is, doen ze het dus wel...
     
  12. Niet meer actief

    Jaa idd als het niet met spoed nodig is opereren ze je echt niet...
     
  13. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Oh oke. Ik weet in ieder geval wel dat je het altijd moet melden bij de tandarts als je zwanger bent. Daarmee wilde ik overigens niet zeggen dat je niet naar de tandarts zou kunnen als je zwanger bent. Sterker nog, je kunt beter wel naar de tandarts gaan tijdens je zwangerschap.
     
  14. Niet meer actief

    Ja maar heeft niks te maken met wel of geen verdoving mogen, mag ook gewoon
     
  15. gizmoo1

    gizmoo1 Bekend lid

    16 okt 2007
    508
    0
    0
    Ik moest bij mn eerste zwangerschap ook e.e.a laten vullen, uiteindelijk maar niet gedaan want kon het niet meer opbrengen om zolang achterover te liggen!
     
  16. lieni44

    lieni44 Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi

    ik moet volgende week geopereerd worden en ik mocht niet zwanger zijn.
    AZU..
    het schijnt in het midden van de ZS wat minder gevaarlijk te zijn maar ervoor en erna wel

    dit is wat ze mij vertelde.
     
  17. Niet meer actief

    Ja maarja.. als je zwanger bent en je moet met spoed geopereerd worden... moet het toch.
    Het is inderdaad in het begin & op het eind niet zonder risico's.. maar toch kunnen die kleintjes nog meer hebben als je denkt.. mijne zit er ini eder geval nog :D
     
  18. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben afgelopen maandag onder narcose geweest ....
    is niet geheel zonder risico's maar wat moet dat moet ...
    ze hebben me net niet helemaal onder narcose gebracht ..ze hebben er voor gezorgd dat ik zelf nog kon ademenen mbv zuurstof zodat ik de kleine kon voorzien van zuurstof
     

Deel Deze Pagina