Natuurlijke shampoo die ook lekker ruikt?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Martini, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Hoi!
    Mijn jongste van net 3 heeft een heel gevoelig huidje, eczeem achtige jeuk en plekken, kleine bultjes, pukkeltjes enz.
    Al sinds ze heel klein is was ik haar kleertjes met Neutral of Puur van AH. Shampoo en wasgel gebruik ik van Naty. Op zich gaat dit best wel goed, maar ik vind het altijd zo fijn als de haartjes lekker ruiken na het douchen en Naty heeft helemaal geen geur.

    Wie kent er een shampoo die niet agressief is, zo natuurlijk mogelijk maar ook lekker ruikt? En het liefst een leuk prijsje...
    Naif heb ik weleens gehad, maar daar leek ze ook niet zo goed op te reageren, en ik vond het erg duur.
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Weleda misschien?
     
    nosilla vindt dit leuk.
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik gebruik Zarqa. Ook wel aardig aan de prijs maar het is flink geconcentreerd dus je doet echt heel lang met zo'n tube.
     
  4. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.574
    971
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik ga de babylijn van Weleda gebruiken. Vind de geur daarvan zelf erg lekker maar niet iedereen houdt ervan, het is geen typische babygeur.
     
    Louloute vindt dit leuk.
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Voor M gebruik ik de luiers en luierdoekjes van Naty omdat ze ook erg veel last heeft van eczeem. Een keer in de week was ik haar met weleda, tussendoor alleen water. Dit gaat goed (is alleen niet goedkoop).

    Voor het wasmiddel, ik gebruik puur van ah met azijn ipv wasverzachter. Dat werkt ook super goed. Ik heb ergens gelezen dat dat de wasmiddelresten beter uit de kleding haalt.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik gebruik zarqua, weleda, naif of burts bees. Alles te koop bij de etos. Burts bees ruikt naar melk en honing, zaaaalig!
     
  7. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Bedankt voor de tips! Ga eens kijken of ik van Zarqua en Burts Bees een proefmonstertje kan krijgen bij de Etos.

    De geur van de Weleda babylijn vind ik inderdaad niet zo lekker, maar misschien een andere shampoo uit hun lijn wel.
     
  8. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier ook altijd weleda gebruikt :) hele fijne spullen hebben ze!
     
    nosilla vindt dit leuk.
  9. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Onze zoon kan ook tegen weinig ivm exczeem. We hadden neutral maar ook dat is geurloos. Ik ga nu de babylijn van rituals proberen, als het wat is dan laat ik het weten. Dat is shampoo en wasgel ineen en is 8.50
     
  10. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij gebruiken Naif. Dat gaat prima. Was haar haar 2x per week.
    Onze dochter reageert trouwens juist enorm op neutral en Ah puur, dus wij wassen met perzil. Dus het zal een kwestie van uitproberen zijn vrees ik, of je zoontje er tegen kan of niet ;).
     
  11. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Als er iets vol zit met parfum en onnodige stoffen is het rituals, kijk maar eens naar de ingrediënten :eek:
     
  12. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Echt!! Dat had ik niet verwacht omdat er op de website staat dat er natuurlijke en biologische ingrediënten zijn gebruikt.

    Dan ga ik dat dus echt niet meer kopen :(
     
  13. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Haha ja dat zal voor een deel ook zo zijn, er zitten namelijk ook planten oliën etc in. Die zullen vast biologisch verbouwd zijn.
    Maar er zitten ook best wat chemicaliën door. Daardoor zou ik het niet gebruiken.
    Heb zelf de crème van rituals baby gekregen toen onze dochter geboren was. Die heb ik maar zelf gebruikt, ruikt wel heerlijk.

    In Naif zit ook wat parfum, maar verder geen chemische schuimmiddelen of 'zeep'.
     
  14. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    urtekram, is biologisch
     

Deel Deze Pagina