Opdringerige mensen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemblaadje, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

    Omdat ik mijn prille zwangerschap graag met mijn goede kennisen wilden delen heb ik ze dit verteld (op MSN). Mijn vriendin is 23 jaar en heeft zelf al twee kindjes.

    De tweede wie ik het vertelde is ook een goede vriendin van me, ze is al wel 60+, maar een ontzettende lieve aardige vrouw... En daarme kan ik het ontzettend goed vinden!

    Vriendin nr 1 (die van 23 jaar) vroeg of ik haar meteen wilde bellen als het zover was, en ik antwoordde daar ja op. Kreeg ik van haar een droevig gezichtje.. En toen ik vroeg wat dat betekende zei ze dat ze er zo graag bij wilde zijn.

    Ook vriendin 2 staat te popelen om "raad van een oudere" aan mij mee te geven als ik straks lig te bevallen...

    Lieve mensen hoor.... Maar ik hoef ze niet aan mijn bed te hebben! Het is een speciaal moment, en wil dat tzt graag met mijn vriend delen... Niet met 'vrienden'.... Moet geen theekransje worden, snap je?

    Hoe gaan jullie met zulke reacties om? Of met opdringerige vrienden in het algemeen...?

    Ik durf makkelijk nee te zeggen; maar zij zijn zó p dringerig dat ze zullen blijven zeuren.... :( :(
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Sjonge... ik heb niemand gehad die dat gevraagd heeft. Gelukkig maar, want wil er verder ook niemand bij hebben...
    Maar ik zou gewoon duidelijk zijn en zeggen: doen we niet, we willen dat echt met z'n tweeen doen. Als ze zich dan beledigd voelen ofzo, is dan toch hun probleem? Je kunt eventueel uitleggen dat je dat net even te prive is? (Mij in ieder geval wel).
     
  3. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Tja maar bij mijn vriendin is het schijnbaarn ormaal.... Stond zo raar te kijken dat ze vertelde dat haar hele familie erbij was toen haar zus lag te bevallen............... Nou nee dat hoeft vor mij dus echt niet.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Gewoon uitleggen dan... dat het bij jou anders gaat. Ze zal toch wel snappen dat iedere vrouw dat anders doet: we zijn toch niet allemaal hetzelfde?
     
  5. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik had ook een aantal vriendinnen die meteen reageerde van oke geweldig kan ik eindelijk eens een bevalling zien! en toen zei ik dus nou ik huur je alle reeksen van "de bevalling" en dan mag je idd een bevalling zien want die van mij ga jij niet zien :p de meeste haakte toen al af maar er waren ook een paar hardnekkige vriendinnen die zeiden van ja joh ik ben toch gewoon in het ziekenhuis of je dat nou leuk vind of niet :S en toen heb ik dus gezegd dat ik ze dan lekker laat verwijderen door het personeel van het ziekenhuis en ze weten dat ik het meen haha dus ja zo ga ik ermee om want ik beslis wie erbij is en wie niet en niemand anders!
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    uhhh en dat zijn "vriendinnen" ? !

    aaaaahhhhhh
     
  7. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    tja ze zijn wat overmoedig maar zie er de humor ook wel weer van in hoor
     
  8. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Irritant ja... Ze bedoelen het waarschijnlijk goed... Maar toch komt het verkeerd over. Vind het een intiem moment dat voor óns alleen is...
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Haha, nou zou er toch niet aan moeten denken. Als ze een subtiele hint niet snappen, dan moet je het maar wat botter brengen toch? Het zal heus wel goedbedoeld zijn verder.
     
  10. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    pfff...moet er niet aan denken..allemaal mensen die een btje mee gaan zitten puffen :)
    Gelukkg heeft nog niemand gevraagd of dat ze erbij mogen zijn...
    Ik vind het al erg genoeg dat mijn vriend t allemaal aan moet zien :D
     
  11. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ja dat vind ik ook best gênant... :oops: :oops:
    Ik spreek tegen die tijd wel af dat het fototoestel niet lager dan mijn navel komt! :)
     
  12. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik vind het wel raar hoor dat mensen zich zo opdringen. Ik wil er niemand bij, alleen mijn vriend. En mocht hij er door welke reden dan ook niet bij kunnen zijn dan doe ik het liever alleen.
     
  13. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    haha! ik heb al gezegd dat er geen camera in de buurt mag zijn als ik aan t bevallen ben...Mogen pas foto's gemaakt worden als t kindje er is.. ;)
     
  14. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    bloemblaadje
    Gewoon zeggen hoor.....
    Het is JOUW bevalling en JIJ moet doen zoals JIJ het prettig vindt..!

    Female
    Ik zou die vriendinnen alsvast elke nacht uit hun bed bellen! Als "oefening"... en een beetje om te zieken.... :)
    Je ligt waarschijnlijk toch veel wakker nu?!
    En tegen de tijd dat het echt zover is... niet bellen..!:)
     
  15. Alita

    Alita Niet meer actief

    Als het goede vriendinnen zijn moet je het toch gewoon kunnen zeggen dat je het liever niet wilt... ik snap het probleem niet?
     
  16. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    @ Ramona
    eigenlijk zou ik dat moeten doen he hahaha elke nacht bellen en zeggen het is zover en als ze er dan zijn zeggen van tja sorry loos alarm :evil: :evil: agg het zijn goeie meiden en ze bedoelen het niet verkeerd hoor ze zijn gewoon een beetje te blij denk ik hahaha mijn kind zal er veel goeie leuke tantes aan overhouden dat weet ik wel zeker! en ik heb wel beloofd dat ik ze allemaal bel of sms als ik weeen heb!
     
  17. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Naweeen zijn toch ook weeen.....? :)
    Ach ja ze bedoelen t goed....
    hebben zelf zeker nog geen kids....?
     
  18. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Toevallig heb ik het hier gisteren met mijn vriend over gehad.
    Ik wilde eerst in het ziekenhuis bevallen, maar nu ben ik een boek aan het lezen over bevallingen, en wat ik begrijp is dat de bevalling meestal veel vlotter verloopt als er niet teveel pottenkijkers om je heen staan en er niet teveel rumoer is.
    Ik wil het nu dus toch thuis gaan proberen, en dan alleen met vriend, vk en kraamverpleegster erbij. De familie wordt pas gebeld 2 uur nadat ik bevallen ben, en geen seconde eerder, anders gaat om de 5 minuten de telefoon: of het al opschiet. Daar heb ik dus écht geen trek in :(
     
  19. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    ja n paar wel hoor :D maar juist degene die zelf nog geen kids hebben doen er het gekste over ja hahaha
     
  20. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou gelukkig heb ik normale vriendinnen die begrijpen dat je niet zomaar bij een bevalling bent :rolleyes:


    Niet eens iemand die t in zijn hoofd haalt om t uberhaubt te vragen hoor!

    Mijn mams is er bij en mijn schoonmoeder en mijn mannetje natuurlijk.
    Dat is al een aardige kamer vol..
     

Deel Deze Pagina