Neefje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LoeForceOne, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Mijn zusje maakt zich een beetje zorgen om mijn neefje. Ik woon helaas ver weg dus heb alleen de foto’s gezien. Hij heeft continu van dit soort plekken. Huisarts doet er weinig mee en de doorverwijzing laat op zich wachten. Iemand bekend hiermee? Mijn zusje denkt exzeem maar ik denk dat dit er anders uit ziet. Hij heeft het dus op deze plek maar ook bij zn armen en soms in z’n gezicht. Iemand toevallig een idee? Uiteraard gaat mijn zusje regelmatig naar de huisarts maar een doorverwijzing naar de Dermateloog of kinderarts wordt maar niet gegeven.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Mijn neefje is trouwens 1 jaar. Dit is sinds een maand of 7 maar nooit zo heftig en rood
     
  3. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    bij consultatie bureau langs laten gaan en daar vragen om een verwijzing een optie?
     
    Aegyo, Zusterke en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    lijkt me gewoon exzeem? misschien wat erger nu i.v.m. de warmte...
     
  5. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.676
    113
    Noord-Holland
    ik heb geen idee maar als hij dit al zo lang zonder verbetering heeft zou ik op een gegeven moment niet meer weggaan zonder verwijzing.
     
    Aegyo, mamabri en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Zo ziet mijn eczeem er ook uit, kan zelfs nog vele malen erger.

    Wat voor producten gebruikt ze voor hem? Zwitsal etc?
     
  7. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is het niet "gewoon" irritatie van zweten? Omdat het in de knieholte zit. Reageert hij misschien heftig door bepaalde kleding?
     
  8. Smetplekken?
     
  9. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje heeft dit ook regelmatig. In zijn knieholte, buitenkant van zijn bovenarmen en soms zijn wangen. Volgens mijn huisarts is dit eczeem. Ik heb hormoonzalf gekregen en als ik dat smeer is het zo weg. Zilvercreme van widmer schijnt ook goed te helpen.
     
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Lijkt inderdaad op eczeem. Het moet goed drooggemaakt worden na het badderen, zodat het niet ook nog gaat smetten, en insmeren met Bepanthen.
    Ook moet hij er van afblijven anders word het erger. Is nogal lastig maar het word er anders niet beter op.
     
  11. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Lijkt zeer sterk op eczeem. Zou als ik haar was zo snel mogelijk een verwijzing vragen voor de dermatoloog. Dan krijgt ze goede zalf voor geschreven en gaat het snel weg.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit heeft mijn jongste ook gehad, bij haar duidelijk eczeem. Smeren met goede zalf, bv vaseline-cetomacrogol of een andere goede eczeem-zalf. Als dat niet voldoende is, kun je bij de huisarts hydrocortison-creme vragen. Dat werkte hier als een tierelier. Nu smeren we nog dagelijks die vettige zalf en dat werkt heel goed om het te voorkomen. Maar bv wasmiddel of wasverzachter met parfum gaat niet, zwitsal etc ook echt niet.
     
    Uuz vindt dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Wat zegt de dokter dat het is?
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Mijn zoon heeft precies het zelfde maar dan over zijn hele lichaam. Hij heeft eczeem en als het zo rood is zit er vaak ook een ontsteking waardoor ik een antibiotica zalf erbij heb gekregen. Wel vreemd dat ze niet telkens op controle moet bij de huisarts met je neefje, want ik zit er elke week om te kijken of we verder kunnen gaan met de zalf of toch naar een dermatoloog moeten/ kinderarts het laatste is vandaag besloten.
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Oh ik heb nog wel een paar tips. Als hij ouder dan 6 maanden is (Hij staat dus dat is hij wel denk ik. :roflmao:)kan ze bij de Etos Zemelen bad kopen ( dat is spul wat je in bad doet) daarmee word de huid rustiger! Mijn zoontje mag dat nog niet want hij is nog geen 6 maanden. Mijn moeder vertelde dat het bij mij als baby heel goed werkte!

    Zorg er ook voor dat ze zijn huid vet houd met vasaline crème.
     
    masami vindt dit leuk.
  16. jupke

    jupke Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft dit ook. Met 2arme dagen zelfs nog een stuk erger.

    Triamcinolon smeren werkt perfect.

    Welke behandelingen zijn er al geprobeerd?
     
  17. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik vind het nogal wat om hydrocortison-creme te smeren bij zo'n kleintje, of ligt dat nu aan mij? Voor degenen die niet weten wat het is: prednison....

    Ik heb het voor mijn hond en zelfs de dierenarts zegt: niet te vaak smeren, ivm dat de huid dunner wordt en het opgenomen wordt via de huid in je bloed.
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Precies dit.
    Veel beter om Bepanthen eczeem zalf te smeren en in de tussentijd de huisarts te bellen.
    Zemelenbad zoals eerder beschreven is ook een hele goede tip!
     
    xElles vindt dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gelukkig ook niet vaak moeten smeren, maar een opvlamming van eczeem was echt niet fijn voor mijn dochter, dat deed gewoon pijn en ze krabde alles open.
     
  20. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Het is ook heel wat.. maar als dat uiteindelijk het enige is wat helpt en je kind daardoor geen pijn meer heeft, heb je het er graag voor over :(
     
    Paardenbloem, kleinepien en Bezige bij vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina