Nerveus voor echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Catheny, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik ben bijna 20 weken zwanger en voel mijn dochter al heel wat weekjes.
    Om de week zowat een echo en iedere keer ziet het er gewoon goed uit.
    Met 18 weken de laatste echo.
    En toch ben ik zo nerveus voor de 20 weken echo en ik maak mezelf helemaal gek.
    Nu is het zo dat ik 4 miskramen heb gehad en bij de laatste was ik 12 weken toen bleek dat ons manneke anencefalie had. De angst is te verklaren.
    Zien ze het bij 20 weken zoveel beter als bij 18 weken? Dinsdag heb ik de echo. Zo bang dat er iets niet goed is.
     
  2. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb bij mijn oudste met 18+5 de 20 weken echo gehad ivm vakantie en de jongste met 20+5.... dus ik denk dat het niet veel verschil geeft anders hadden ze het niet gedaan.

    Wat naar dat je zoveel hebt meegemaakt, ieder mens zou dan zenuwachtig zijn! Ik heb nog nooit een miskraam of iets dergelijks meegemaakt en was al nerveus.

    Bij de 20 weken echo gaan ze alles uitgebreid langs. Duurt zo’n 45 min. Is natuurlijk uitgebreider dan je wekelijkse echo denk ik, dat wel. Maar probeer er nuchter en positief in te staan, heeeel moeilijk dat snap ik.
     
  3. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Naar die onzekerheid zeker als je al een voorgeschiedenis hebt..
    succes met wachten. Knuffel!!
     
  4. Miles

    Miles Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochter meegedaan met een onderzoek waarbij ze gingen onderzoeken of ze de 20 weken echo bij 13/14 weken kunnen doen. Ik kreeg dus zeg maar de 20 weken echo bij 13.5 weken en nogmaals bij 20 weken. Die resultaten gingen ze vergelijken met elkaar. Ze konden precies dezelfde dingen meten (kreeg ook geslachtsbepaling al). Veel kunnen ze dus eigenlijk al heel vroeg zien ;)
     
  5. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    20 weken echo zojuist gehad en alles was perfect tot nu toe, ze kon alleen de bloedvaatjes in het hartje niet goed opmeten.
    Ik moet vrijdag terugkomen. Ze zegt dat ik me geen zorgen moet maken maar uiteraard doe ik dat dus wel. Ben gelijk bang dat het alsnog iets ergs is. Iemand ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina