Net bevallen en weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Cars, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie tegen de volgende bevalling aankijken?

    Mijn vorige bevalling was afschuwelijk met gelukkig een super mooi, lief, gezond resultaat. Houd me dan ook vast aan die erg mooie herinneringen van toen ze er was. Maar ik heb nog best veel vragen en neem met name de klinisch verloskundige die er toen was veel kwalijk.
    Ik heb daarom een voorgesprek bij een gynaecoloog in het zkhs aangevraagd. Met name pijnstilling is een onderwerp waar ik nu duidelijke afspraken over wil.

    Deze zwangerschap was ik tot kort geleden nog vrij relaxed t.a.v. komende bevalling. Maar merk nu het dichterbij komt, ik onrustig word en bang ben dat ik straks teveel angst heb en de vorige bevalling weer erg op mn netvlies verschijnt. Terwijl ik toch graag onbevangen de volgende bevalling in wil gaan, want loopt ws weer heel anders.

    x Sophie
     
  2. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ha ha marloes tegelijk gepost veel plezier hier!
     
  3. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Lammetje, gezellig dat je hier bent en hoop zo dat jij nu direct Marloes volgt!

    Marloes, ik had je al gefeliciteerd. Bij deze nog een keer :D :p Zo gaaf!

    x Sophie
     
  4. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Joehoe! welkom Marloes!

    Sophie: inderdaad je eigen koers varen. Niemand kan voor jou beslissen en niemand leidt jouw leven behalve jijzelf....
    Ik krijg steeds te horen dat het wel heel pittig is om er 2 zo dicht op elkaar te hebben......dat zal ook wel, maar dat is niet bepaald gezellig als je verteld dt je in verwachting bent......Wij zijn zielsgelukkig en dankbaar dat we het weer mogen meemaken en met het hebben van kinderen komen nou eenmaal consessies aan je eigen leven, dat weet ik al dus dat hoeft niemand mij nog eens in te wrijven....
    Mijn ouders en schoonouders vonden het meteen gewelidg! Ze vinden wel dat ik het rustig aan moet doen (ik werk namelijk ook full time met heel veel plezier) En mijn meest nabije vriendinnen ook! Ook door onze achtergrond denk ik (eerste keer mk na 9 weken en na een kloppend hartje gezien te hebben en daarna niet snel weer zwanger). Ik laat de doemdenkers maar links liggen....

    Bij mijn zoontje zag ik totaal niet op tegen de bevalling en dat is ook niet veranderd nu. Ik heb alleen bij mijn zoontje een weeenstorm gehad, dus heb helemaal niet kunnen wegpuffen. De ontsluiting ging dus vrij snel maar dat was mij iets te pittig en heb dus bij 9 cm nog een ruggeprik gekregen. heerlijk! (ik ben niet in NL bevallen dus dan kan dat). Heb dus geperst op commando van de gyn want voelde zelf de weeen niet. Ging prima! Door de begeleiding in het ziekenhuis zie ik de komende bevalling weer met "plezier" te gemoet!
    Ik lees hier zo vaak dat dames een 2de helemaal niet zien zitten omdat ze bij de ewerste zo belabberd zijn begeleid, danwel dat de bevalling zelf een drama was. Dat vind ik heel verdrietig want het moet zo iets moois zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat we in NL daar niet genoeg aan doen......
     
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    nou, dan zal ik weer eens een tabel gaan maken...

    wat zullen we erin zetten.
    naam, kindje 1,2,3... , uitgerekend...

    en dan op volgorde van die datum.
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    [​IMG]

    Sophie, 2e kindje, 2 januari 2009
    Pregnantlady, 2e kindje, 6 januari 2009
    Me2, 2e kindje, 18 april 2009
    Jorntenfemmigje, 2e kindje, 20 april 2009
    Lusie, 4e kindje, 30 april 2009
    Sab85, 2e kindje, 14 mei 2009
    Marloes80, 2e kindje, 3 juni 2009


    er zijn nog veel meer zwangere kriebels, maar die hebben zich hier nog niet laten zien.

    Link voor het plaatje
    [ img]http://img215.imageshack.us/img215/5801/krieblsm2.jpg[/img ] (zonder spaties)
     
  7. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    hahahaha Marloes! Dat plaatje is té leuk!
     
  8. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    He Marloes, super dat je hier gelijk verder schrijft.

    Me2: ik kijk ook niet op tegen de bevalling. Zo erg als bij Danio zal het niet worden denk ik. ;)
     
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    bevalling... pfff tja..
     
  10. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Vertel Marloes, was die van jouw ook zo erg?
     
  11. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    [​IMG]

    Sophie, 2e kindje, 2 januari 2009
    Pregnantlady, 2e kindje, 6 januari 2009
    Me2, 2e kindje, 18 april 2009
    Jorntenfemmigje, 2e kindje, 21 april 2009
    Lusie, 4e kindje, 30 april 2009
    Sab85, 2e kindje, 14 mei 2009
    Marloes80, 2e kindje, 3 juni 2009


    er zijn nog veel meer zwangere kriebels, maar die hebben zich hier nog niet laten zien.

    Link voor het plaatje
    [ img]http://img215.imageshack.us/img215/5801/krieblsm2.jpg[/img ] (zonder spaties)


    Ik heb er ff 21 april van gemaakt. ;)
     
  12. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    thanks sophie dat je het leuk vind ben wel een beetje stiekem hier he sorry
    als er dames zijn die dat minder leuk vinden eerlijk roepen hoor dan kom ik pas terug met een buikie

    enne jeetje bevalling ben nog niet eens zwanger maar zie er nu al als een berg tegenop
    de eerst bevalling was gewoon 2e heel veel pijn in mijn rug gehad (heb ongeluk gehad)
    dus als ik weer zwanger ben gelijk vragen om pijnbestreiding bij de bevalling

    en marloes super leuk plaatje je bent zo crea leuk joh lol
     
  13. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lammetjhe: 'tuurlijk kom je hier ook gezellig kletsen!1 Ik hoop van harte dat je heel snel hier voor het "echie" bent!
     
  14. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ohhhhhhhhhhhhh Marloes geweldig! Super gefeliciteerd, dat was vast het wachten waard. Top! Wat heb ik aan je gedacht de afgelopen maanden met die rare cyclussen. Het leek elke keer raak en nu is het gelukkig zo. Geniet ze voor jou en je man.
    Liefs,
    Gaby
     
  15. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    vliezen 2 dagen gebroken, inleiding, prima te doen...
    maar toen: paniek, mannetje herstelde niet na een wee. dus opeens 5 witte jassen in de kamer. moest geboren worden, zo of spoedkeizersnede.
    laatste werd het niet... verdoofd, knip gezet, vacuüm erop en 2 man drukken op mijn buik en de ander trok aan de vacuüm. zonder persweeën geboren
     
  16. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    femmigje; volgens mij ligt dat aan jullie banner. je bent daar 1 dag verder... dus dan kwam ik op deze datum uit...
    zullen er wel meer niet kloppen dan..

    maar nog tijd genoeg om het te veranderen
     
  17. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    dank je wel Gaby! Ja elke maand een kaartje waarvan ze allemaal riepen: jij bent zwanger... deze maand zo'n fopei... en nu lekker zwanger
     
  18. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    lammetje: je moet gewoon blijven dan kun je over 2 weken ook meteen mee kletsen... 8)
     
  19. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Marloes: iedereen veranderd zelf z'n datum wel toch, hoef jij niet te doen hoor. Je hebt al zo'n mooie lijst gemaakt. ;)

    En die bevalling van jou is idd niet fijn geweest. :(
     
  20. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjee, hier blijkt ook maar weer dat ik dus niet de enige ben met zo'n rotbevalling :confused:
    Lees je toch wel vaak zeg, maar gelukkig ook veel wel een goede ervaring.

    Ik werd ingeleid met 42wk1dg. Had een draak van een klinisch vk die ten eerste al infuus niet goed inbracht (paar keer overgedaan) waardoor ik dacht dat mn duim afstierf (klinkt vreemd maar kan t niet anders omschrijven hoe t voelde). Kan gebeuren, maar ze ontkende in eerste instantie dat ik er iets van kon voelen. Maar goed dat viel dan op zich nog mee. Daarna bleek ontsluiting niet te vorderen en kwam ze er erg laat achter dat Sophie sterrenkijker was. Nooit meer dan 6 cm gehad. Ze gaf pas na ruim uur schreeuwen erom (toen t dus al ruim een uur echt niet meer te houden was en ik alleen maar dood wilde) pethidine, terwijl ze eigenlijk wilde wachten tot wisseling met andere vk :rolleyes: Ik had doordat Sophie verkeerd lag uren persdrang en onhoudbare rugpijn/weeën. Uiteindelijk gelukkig wel gyn. gebeld (thuis). Vervolgens grote knip en drie keer vacuum eraf geschoten. Toen is Sophie met haar handen eruit getrokken terwijl ze op mn buik aan het duwen waren met zn drieën. Overigens hoorde ik tijdens de bevalling dat de cupjes in de goede maat op waren (voor vacuum) en tijdens het hechten hoorde ik ze zeggen dat t alleen al daarom bijna een keizersnede werd :confused:
    De klinisch vk heeft veel te veel risico's genomen/ durfde geen beslissingen te nemen. Sophie heeft teveel risico gelopen en ik teveel onnodige pijn gehad. Erg slechte communicatie ook tijdens bevalling.

    Vandaar dus mijn wens een voorgesprek te hebben dit keer ;)

    x Sophie
     

Deel Deze Pagina