Net zwanger en op personeelsreisje met het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lytsebaby, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lytsebaby

    Lytsebaby Nieuw lid

    14 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben net zwanger (5 weken) en ga over 2 weken een weekend met mijn collega's een weekend naar de zon. Één keer in de drie jaar gaan we vanuit het werk op reis naar het buitenland, de planning is dan ook vooral veel feesten en de stad bekijken.

    Normaal hou ik wel van een wijntje en dat weten mijn collega's ook.. maar nu moet ik een 'smoesje' gaan bedenken waarom ik geen alcohol kan drinken. Ik heb ook overwogen om het misschien eerder te vertellen, zodat ik geen smoesje hoef te bedenken alleen vind ik het wel heel vroeg om het met 7 weken al op het werk te zeggen.. Hebben jullie ideeën hoe ik dit aan kan pakken?

    Graag hoor ik van jullie :)
     
  2. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Je kan misschien zeggen dat je antibiotica slikt of een ander medicijn, wat niet in combinatie met alcohol gaat? Bijv vlak daarvoor al zeggen dat je ergens last van hebt (blaas ontsteking of wat dan ook..?) Lastig!
     
    Mamaa6 vindt dit leuk.
  3. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik zou het denk ik ook nog niet zo vroeg vertellen, mocht je nou al richting de 10 weken zijn misschien wel maar 7 is idd nog wel vrij vroeg
     
  4. Lytsebaby

    Lytsebaby Nieuw lid

    14 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Klopt, vind het nog wel erg vroeg om het te vertellen.. Daarnaast weet ook nog niemand in onze omgeving het. Vind het een erg lastige situatie! Misschien inderdaad maar zeggen dat ik blaasonsteking o.i.d. heb en daarom aan de antibiotica zit.
     
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Werkt die antibioticatruc in jullie omgeving? In onze vriendengroep weet iedereen meteen hoe laat het is als er een vrouw met 'een antibioticakuurtje' komt aanzetten :roflmao:.

    @Lytsebaby Gewoon niet drinken en zeggen dat je een beetje mindert met alcohol voor gezondheidsredenen of zo. Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die andermans alcoholinname in de gaten houden. Je kunt toch altijd eens een keertje níét willen drinken? Wat boeit jou het wat een ander daarvan vindt? Lekker genieten van je tripje!
     
    MiaMaria vindt dit leuk.
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik zou dat gewoon doen.. iedereen gelooft dat wel denk ik, is niets raars, en het is gewoon waar geloof ik toch, dat je met antibiotica geen alcohol mag? Ik hoop dat je je een beetje goed voelt want als je heel moe bent is dat ook lastig :confused: :D
     
  7. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja dat is zo maar er zijn genoeg mensen die daar heel raar op reageren, die meteen zeggen: huh hoezo niet?! Etc... En vooral als je gewend bent met elkaar wat te drinken, gebeurd dat snel. Ik zou me er ook best druk om maken, gewoon die reacties en hoe er op te reageren. Het is dan fijner als je 1 goede smoes hebt en daarbij niets meer hoeft uit te leggen (dus bijv dat je een bepaald medicijn slikt)
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Misschien is het 't type mens waarmee je omgaat? Ik ben vijftien maanden geleden gestopt met alcohol drinken en er heeft nog nooit iemand iets over gezegd :rolleyes:.
     
  9. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja kan zijn!
     
  10. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja inderdaad, je hoeft toch geen reden op te geven waarom je niet drinkt? Hoe dan ook letten mensen vaak minder op jou dan je zelf denkt hoor... Ik zou dus niet aan leugentjes en smoesjes beginnen.
     
    Raket78 en nizzie86 vinden dit leuk.
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    antibioticakuur! en dat je daarom geen alcohol mag :D
     
    Meis28 vindt dit leuk.
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier werkte:" ik wil gezonder leven en drink daarom geen alcohol meer. Net zoals ik niet meer rook. Zouden jullie ook moeten doen!"
    héél erg goed hoor. :)
     
    nizzie86 en Meis28 vinden dit leuk.
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Niets zeggen tot ze ernaar vragen. Dat doen de meeste mensen die ècht aan de antibiotica zitten ook.
     
    Meis28 en nizzie86 vinden dit leuk.
  14. Lytsebaby

    Lytsebaby Nieuw lid

    14 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties! :) Denk dat het ik het dan maar op de antibiotica gooi en inderdaad pas als ze ernaar vragen.
     
  15. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ik zou t melden..... je ben toch paar dagen op pad. Mocht je je rot voelen of wat ik niet hoop t gaat fout. Dan kan je daar ook open over zijn

    Hier bij de eerste met 5 weken verteld..... tja viel constant flauw. Moest wat
     
  16. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Waarom niet een leuke aankondiging op het reisje? Als je je misselijk of moe voelt, kan je dan ook eerlijk zijn. Ik ben 7 keer zwanger geweest en het altijd vroeg verteld. Het is 5 keer fout gegaan en ik heb steeds veel steun gehad van collega's, vrienden en familie.
     

Deel Deze Pagina