net zwanger>maand naar Indonesië!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanes, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik ben er dit weekend achter gekomen 5 weken zwanger te zijn! Nou zijn we super blij en het is fantastisch, maar wel wat sneller dan we hadden verwacht.
    Nou is dat nog steeds geen probleem, maar nu het volgende:

    We hebben onze vakantie al geboekt en gaan een maand naar Indonesië! Ik ben dan 10 weken als we weg gaan en 14 weken als we terug komen.

    Is dit gevaarlijk?
    Kan je wel goed vliegen?
    Waar moet ik op letten?
    Zouden jullie annuleren?

    HELP!
     
  2. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    1: volgens mij is het niet gevaarlijk

    2: Je mag bij de meeste maatschappijen vliegen tot 32 weken dacht ik. Uitzonderingen houden 28 weken aan. Vraag anders even na bij je touroperator.

    3:Ik zou gewoon goed op letten dat je eten goed gaar is en dat je geen water uit de kraan drinkt...maar volgens mij is dat voor niemand goed daar.

    4: ik zou zeker niet annuleren. Je bent als je terug komt 14 weken zwanger en als je jezelf er goed bij voelt kan je dan ook nog prima op vakantie.

    Ik hoop voor je dat je een fijne vakantie hebt en nog lekker even kan genieten!
    En nog gefeliciteerd met je zwangerschap :)
     
  3. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    proficiat met je zwangerschap! ik heb geen verstand van wat wel en niet mag tijdens je vakantie... maar ik wil je wel even zeggen dat als je contact op neemt met je verloskundige dat je meteen moet aangeven dat je in die periode op vakantie gaat ivm de termijn echo <-- die krijg je normaal rond de 12 weekjes ;)
    succes alvast
    groetjes van Ramona
     
  4. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Echo heb ik 28 augustus, dat is dan 9 weken en 2dagen...
    Hoop dat ze dan voldoende kunnen zien, zodat ik met gerust hart op vakantie kan!
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 9 weken kunnen ze al heel veel zien.
    ik had met 6 weken en 4 dagen een echo toen was al een hoop te zien.

    gewoon lekker op vakantie gaan, als je daar maar goed op let met wat je eet en drinkt en de hygiene, als je daar om denkt is er denk ik weinig aan de hand.
     
  6. emmetje

    emmetje Bekend lid

    13 jul 2007
    517
    0
    0
    Het ligt eraan waar je naartoe gaat en of je voor Indonesie ook malariapillen moet slikken of nog speciale vaccinaties moet halen?! Malariapillen en zwangerschap gaan niet samen, maar volgens mij hoeft dat niet voor Indonesie, of wel?! Anders even contact opnemen met GGD of havenziekenhuis in Rotterdam.
     
  7. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    malaria pillen moet je wel hebben voor indonesie , weet het van me ouders die moesten prikken halen en die pillen slikken
     
  8. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik ga wel even naar travel clinc center...
     
  9. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Als je alleen naar Java en/of Bali gaat heb je geen malariapillen nodig.
    Wat de andere inentingen betreft lijkt het me verstandig contact op te nemen met het GGD en daar advies in te winnen.
    Als je medicijnen zoals Loperamide/Immodium meeneemt lijkt het me ook verstandig daar wat info over in te winnen of je dat wel of niet mag hebben.

    Ik ben jaloers! ZOu ook wel weer naar Indonesie willen!

    Heel veel plezier in ieder geval en lekker genieten!
    xx
     
  10. kemeinen

    kemeinen Lid

    10 jul 2007
    16
    0
    0
    Hengelo
     
  11. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Wij zijn in maart/april 4,5 week naar Indonesië geweest. Ik had officieel inentingen nodig voor buiktyfus, dktp en hepatitis. Bovendien malariatabletten. De inentingen had ik al gehaald toen ik nog niet zwanger was, maar zwanger wilde worden. Ze doen sommige vaccinaties liever niet als je nog geen 3 maanden zwanger bent. De malaria heb ik niet genomen. Wij hadden mosiguard gekocht (in België, want het is hier niet te krijgen) Hiermee steeds goed ingesmeerd en ik heb nog geen 10 muggebulten gehad in al die weken. 's nacht sliepen we onder een klamboe.

    Je kan het beste de GGD bellen voor informatie en je verloskundige vragen wat zij vindt.

    Hopelijk kan je gewoon gaan en heb je een fijne vakantie! Gefeliciteerd met de zwangerschap in ieder geval.
     
  12. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    Is dit gevaarlijk?
    Kan je wel goed vliegen?
    Waar moet ik op letten?
    Zouden jullie annuleren

    ik ging op vakantie toen ik 24 weken zwanger was naar Turkije voor 3 weken , dus toen ik terug kwam was ik 27 weken zwanger...heb wel een zwangerschapsverklaring van de verloskundige gehaald voor wanneer ik uitgerekend was anders moet je daar op het schiphol eerst naar een dokter gaan dan pas mag je vliegen(dat doen ze meer om geld te lokken denk ik ) .
    Voordat we instapten heb ik hier wel op schiphol aangeven dat ik zwanger ben want op sommige plekken mag je niet zitten als zwangere(zoals nooduitgang etc) heb ook een veel ruimere plek gekregen , en iedereen ws aadig zonder dat ik belde ofzo kwamen de stewardessen langs om te vragen of ik iets nodig had etc . Alleen kreeg ik wel tijdens het stijgen en landen van het vliegtuig een dekentje die ik dan vervolgens tussen de gordel (riem) van de stoel en de mijn buik moest doen ,dat hield de druk tegen zeg maar ...waar ik op lette was tijdens mij vakantie was goed drinken , (niet uit de kraan maar uit de fles ) ik lette op wat ik buiten eette vooral geen vlees enzo eten , geen schepijs gegeten , veel fruit eten ..dus ik zal zeggen ga je lekker vermaken en geniet even voor de laatste keer met zijn tweetjes
     
  13. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    wij zijn op huwelijksreis naar Bali geweest, hoefde géén malariapillen!
    Alleen inentingen, hepatitis, DKTP en nog wat..
    En...ik ben daar zwanger geraakt, we zijn daar ook bijna een maand geweest..
     

Deel Deze Pagina