Netflix, videoland, of toch maar gewoon digitale tv?

Discussie in 'De lounge' gestart door RAppel, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Hallo,

    Wij zijn onze uitgaves onder de loep aan het nemen en hebben ontdekt dat ons abonnement van TV en internet (Telenet België) ondertussen al ruim 6 euro gestegen is vergeleken met 4 jaar geleden. Aangezien wij zelden echt tv kijken, maar vooral series en films opnemen om ze dan op een ander moment te bekijken, ben ik nu aan het kijken naar mogelijke alternatieven.

    Netflix en videoland kwamen als mogelijke opties boven, maar ik heb geen idee wat ik van deze diensten mag verwachten.
    Dus stel ik hier maar eens de vraag.

    Is er voldoende aanbod voor kinderen?
    Kan je bij deze diensten ook series kijken die ook op tv komen, zoals bijvoorbeeld The Big Bang Theory, Modern Family, Grey's anatomy enz?
    Is er iets dat je mist bij deze diensten die je wel hebt bij digitale tv hebt?
    Wat is jullie totale kostprijs om TV te kunnen kijken (dus kostprijs internet (wat dat heb je nodig toch?) en kostprijs netflix of videoland en eventueel andere kosten die hier nog aan verbonden zijn) en wat krijg je hiervoor?
    Vooral voor mensen uit België: merken jullie een groot verschil tussen 1 van deze diensten in vergelijking met Telenet of Proximus?

    Wij betalen nu 53,70 euro per maand en vind dit echt te veel.

    Alvast bedankt!
     
  2. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Hoi!
    Ik heb helemaal geen tvzenders, ook niet analoog en kijk alleen gratis on demand (nederlandse zenders zoals nl1, nl2). Ik heb toendertijd gekozen voor netflix, omdat daar meer series op staan. Videoland vond ik te beperkt.
    Ook voor kinderen is er heel veul op Netflix te vinden. Ik mis alleen de series die jij noemt. Maar omdat er zooo veel op staat, is er zat anders te kijken wat minstens net zo goed, als wel niet beter is.
    Ik heb een los internet abbo van 25 euro p.m. en dan 7,99 voor netflix.
    De Netflix ga ik binnenkort verhogen naar 10 euro en dan delen. Dan kost het me nog maar 5 euro.
     
  3. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier Netflix + digitale tv
    Netflix betalen we 10€ Pm voor, mijn so gebruiken onzE account ook.
    digitale tv iets van 5€Pm extra naast ons internet abonnement (39€Pm totaal). Hebben wel heel veel zenders.
    Op Netflix vind je heel veel voor de kids, series die jij noemt hebben ze volgens mij er precies niet op staan haha.
    Wij kijken wel veel tv programma's, vind de pauze optie heel handig, tv shows opnemen en later terugkijken ook :) verder vind ik zenders als Discovery, nat geo ook erg leuk. :)
     
  4. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Ik heb Netflix gehad en videoland nog steeds. Op videoland staan meer series naar mijn zin. Zij werken samen met RTL dus veel programma's van RTL staan op videoland. Er staat ook veel voor kinderen op. En natuurlijk veel meer series dan wat alleen RTL aanbiedt.
    Netflix heb ik eruit gedaan. Geen enkele serie die zij aanbieden, spreekt mij aan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    Ik geloof dat je beide kan proberen voor 1 cent. Dat gaat dan over een periode van 2 of 4 weken. Als je het niks vindt, kan je ze binnen die periode opzeggen en ben je verder nergens aan verbonden.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben netflix, voor 10 euro in de maand. Verder hebben wij een alles in 1 pakket welke we nog willen omzetten naar een goedkopere.
    Wij hebben voor netflix gekozen vanwege de grote aanbod voor zowel volwassenen als kinderen.

    Voor netflix aanbod in belgie;
    http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Wij kijken wel veel TV, maar hebben daarnaast ook nog netflix. Het account is van een vriendin en zij deelt het met meerdere mensen waardoor ik (en de andere) maar 3 euro per maand betalen.

    Zelf zou ik nooit netflix aanschaffen, want ik vind het aanbod nogal mager. Maar goed voor 3 euro per maand is het leuk om erbij te hebben.
     
  7. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Als je alle kanalen een beetje wil kunnen kijken dan zou ik zeggen misschien is NL ziet wel een optie, daar kun je volgens mij wel een tijdje proef kijken maar dat is meer dan RTL, dus ook sbs en de omroep kanalen.

    Ik zelf heb Videoland omdat ik voornamelijk RTL wil kijken en met name gtst dus ik kan een week vooruit kijken. Heel veel programma's komen ook gelijk met een heel seizoen uit terwijl NL ziet eigenlijk meer een paar extra afleveringen vooruit laat kijken. Goed aanbod aan films en kinder tv ook alleen dat gebruik ik een stuk minder. Het aanbod op Netflix is wat beperkter en ook geblokkeerd per land maar dat is geen probleem als je in Nederland woont. De inhoudt van Netflix verschilt wel echt enorm per land.

    Het is echt waar je zelf behoefte aan hebt.
     
  8. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ik heb het alledrie.. :D
     
  9. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    En wat raad je het meeste aan?
     
  10. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Dank jullie voor alle reacties al! De meesten zijn dus wel tevreden over Netflix. We gaan het denk ik gewoon een keer proberen om te zien of het bij ons past.
    Vooral voor mij zal het een aanpassing zijn aangezien niets van de series die ik kijk op Netflix staan (heb gisteren het aanbod in België bekeken).

    Nog andere ervaringen zijn zeker welkom!
     
  11. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Digitale tv is erg handig om programma's terug te kijken en op te nemen. Ik neem dan ook best veel op zodat ik het kan kijken op een moment wanneer ik er tijd voor heb. Dit zou ik ook echt niet willen missen.

    Netflix kijk ik vooral voor de Amerikaanse series zoals How I met your mother,Orange is the new black,Vampire Diaries enz. Maar dit kijk ik minder vergeleken bij de andere 2. Oh en de 1e maand kun je gratis kijken!

    Videoland heb ik vooral voor vooruitkijken van GTST,Temptation Island,Nieuwe Tijden enz. En er staan veel leuke oudere Nederlandse series op zoals Kees en Co en Het zonnetje in huis. Maar ook nieuwe zoals Suspects,Nieuwe Buren en Zwarte Tulp. Maar wat ik wel jammer vind is dat van sommige series zoals Feuten niet alle seizoenen erop staan.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Dan kan je beter Videoland nemen... aangezien daar wel de dingen op staan die je wil zien.

    Op Videoland komen veel dingen die op Tv ook komen, bij Netflix is dat niet
     
  13. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Daar vrees ik dus een beetje voor dat ik het ga missen om mijn programma's op te nemen.
     
  14. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ik ken RTL eigenlijk niet zo goed, maar op videoland zou je bijvoorbeeld wel meerdere tv series kunnen vinden?
    En is er op videoland voldoende aanbod voor kinderen?
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Hoe het met de kinderserie zit weet ik niet.

    Maar voor zover ik weet kun je beiden gratis uitproberen voor een maand, dan doe je dat toch gewoon :)
     
  16. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ik vind Videoland tegenvallen qua kinderseries. Daarvoor hebben wij meer aan Netflix.
     
  17. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Ga ik doen ook. We hebben alleen geen smartTV maar blijkbaar kan het ook via de laptop en deze dan aan te sluiten aan de tv, dus gaan we het zo doen.
     
  18. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik kijk alles via m'n Apple TV. Dat is een los kastje wat van je domme tv een smart tv maakt. Ik kijk veel Netflix en YouTube, RTL gemist en NPO gemist. En alle andere series die ik wil kijken zoals big bang theory staan op Kodi. En dat dus allemaal via de Apple TV.
    Ik betaal alleen internet en 10 euro voor Netflix abbonement.
     
  19. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    En met die Apple tv kan je dus ook allerlei gemiste dingen kijken zonder een abonnement te hebben op digitale tv? En misschien een heel domme vraag, maar wat is Kodi?
     
  20. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Met Chromecast maak je van je tv ook een smart tv, stuk goedkoper dan Apple. Dan kijk je via je telefoon op de tv apps van bijv Netflix, Videoland, NPO, RTL XL. Kodi is legaal, maar via illegale soort van plug-ins kun je vrijwel alle films en series bekijken (geen Nederlandse dacht ik). Google 'Kodi fusion', 'Kodi Exodus' en 'Kodi NL ondertiteling' voor hoe je het download en alles instelt als je Kodi zou willen.
     

Deel Deze Pagina