Netto dagloon berekenen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mommytobee, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommytobee

    Mommytobee Actief lid

    8 sep 2014
    103
    2
    18
    Hallo,

    Er is mij een bruto dagloon van €98,46 toegekend.
    Hoeveel krijg ik dan netto per week of per maand?
    Hoe kan ik dat berekenen?
    Groetjes
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Mommytobee,

    Je hebt de WAZO toegekend gekregen en je vraagt je af hoeveel je hier netto van overhoudt.

    Bij de berekening van je uitkering nemen we je bruto dagloon. Daarvan worden de premies en heffingen van afgetrokken. UWV gebruikt voor de berekening de witte dagtabel (voor werkenden). Hoeveel dit is, kun je vinden op de site van de Belastingdienst.

    Het bedrag dat overblijft, vermenigvuldigen we dan met 5 (het aantal dagen dat je per week wordt uitbetaald). Wij betalen de WAZO namelijk per week uit. In de eerste en laatste week kan dit minder zijn, als je verlof later in de week begint en eindigt.

    Ik wens je een voorspoedige tijd toe!

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     
  3. Mommytobee

    Mommytobee Actief lid

    8 sep 2014
    103
    2
    18
    Ik snap er niks van kun jij het voor me berekenen?
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Mommytobee,

    Het is niet mogelijk dat ik deze berekening voor je maak. Jouw bruto WAZO-uitkering is bekend. Petra heeft uitgelegd dat hiervan de premies en heffingen worden afgetrokken. Hoeveel dit is hangt van jouw persoonlijke situatie af. Heb je al op de site van de Belastingdienst gekeken? Heb je hier vragen over neem dan contact op met de BelastingTelefoon op telefoonnummer 0800 0543.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina