Neusamandel geknipt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 18 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Omdat ik hier vorig jaar enkele topics over heb geopend wilde ik ook nog even het vervolg erop opschrijven. Sowieso om de forummers die erop hamerden dat we niet moesten opgeven met verwijzing vragen te bedanken ;)

    Vandaag is bij onze zoon van bijna 3,5 zijn neusamandel verwijderd. Hij is in aug 2016 begonnen te hoesten en verkouden te zijn en sindsdien bijna niet meer van het hoesten af geweest. Ik heb er vorig jaar een paar topics over geopend, dat we helemaal wanhopig werden van het eindeloze hoesten en dat de huisarts steeds maar bleef weigeren om onze zoon door te verwijzen, maar ook geen oplossing wist. Promethazine, Flixotide, Ventolin was het recept. Hielp ook eigenlijk niet veel. Neusspray hielp eigenlijk nog het beste maar dat mag maar heel kort gegeven worden, zoutoplossing deed niks.

    In de zomer was het een maand of 3 rustig, niet verkouden en geen hoest. Maar begin september begon hij weer te snotteren en het hoesten was meteen ook weer helemaal terug. En hij bleef weer snotteren en lag er 's nachts weer urenlang van wakker. Uiteindelijk is mijn vriend met hem naar een andere huisarts gestapt. En die dacht direct dat de amandelen onrustig waren en...stuurde ons door. Toen pas beseften wij ook dat de eerste huisarts nooit in de keel heeft gekeken. Alleen longen beluisterd. En medicatie uitgeschreven.

    2 dagen later konden we al bij de kno terecht, en die constateerde dat mn de neusamandel heel erg in de weg zat. Keelamandelen waren niet vergroot. Hij zei dat het geen garantie was, maar dat hij wel aanraadde om de neusamandel te verwijderen. Vlg protocol zou hij eerst nog antibiotica kunnen proberen, maar daarmee los je geen verkoudheid op zei hij zelf al.

    1 week na dat eerste bezoek was vandaag de ingreep. Stelde echt niks voor. 7.30 op de afdeling, 8.15 gingen zoon en ik naar de operatieafdeling, 8.25 ging hij onder narcose en 8.33 kwamen ze mij weer halen omdat hij al op de uitslaapkamer lag. Hij was boos, schopte naar alles dat bewoog en huilde hard op de uitslaap, maar dat was normaal, zeiden ze. Eenmaal op de afdeling was hij weer ons mannetje zoals we hem kennen. Meteen eten, drinken, rondrennen. En zo is hij heel de dag gebleven. Gewoon zijn eigen wilde drukke zelf. 10u mochten we naar huis.
    Hij heeft de hele dag gezegd dat hij geen pijn had, dat hij niks voelt. En hoewel het natuurlijk niet zo snel al kan, had ik nu al de indruk dat hij vrijer door zijn neus ademt. Zijn neus was open en niet meer verstopt vanavond.

    Ooooh ik hoop toch zo dat dit nu gaat helpen.
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wat fijn dat jullie het uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen en dat de ingreep ook zo goed gegaan is!

    Hopelijk heeft het bij jullie net zo'n positief effect als het bij onze dochter gehad heeft qua gezondheid :)
     
  3. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat fijn zeg, hier ook vermoedens dat neusamandel en keelamandelen er mogelijk uit moeten. Zoon loopt wel bij kno dus s nu even monitoren hoe hij herfst doorkomt...
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.521
    20.980
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat fijn dat ie eindelijk is doorgestuurd! Hopelijk vanaf nu minder hoesten en verkouden.
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.022
    318
    83
    Wat fijn dat jullie eindelijk door gestuurd zijn en goed geholpen! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat.
     

Deel Deze Pagina