Newborn Beentjes in of buiten de draagzak?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door vlinder1981, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hoi
    Ik heb de Bondolino draagzak. Mijn zoon is 3 weken oud. Zijn beentjes gaan in foetushouding in de zak. Maar ik heb het idee dat zn voetjes lijden daaronder.zijn voetjes lijken te zakken in de gordel om mijn heup die echt heel strak zit bij mij.
    De beentjes erbuiten is met 3 weken nog niet echt de bedoeling?
    Iemand ervaring hiermee?
    Ook iemand kennis van de Bykay zak ssc de luxe?

    Alvast bedankt!
     
  2. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ik had net na de geboorte een ringsling, daar deed ik de beentjes in, ook al lees je vaker dat dat afgeraden wordt.. Mijn dochter wilde en kon echt niet met de beentjes buiten boord, kreeg het niet voor elkaar. Helemaal ingepakt vond ze heerlijk. Geen uren achter elkaar gedaan hoor.
    Heb nu een ByKay eh.. hoe heet ie nou, zo'n voorgevormde draagdoek. De Luxe uitvoering in elk geval. Gebruik m vaak en ik vind m heel fijn! Even steeds de tijd nemen om goed te knopen want mijn ervaring is dat als ik t ff snel wil doen hij altijd te lis of te strak zit!
     
  3. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Oh, en koop een echte! Nieuw in de winkel of evt tweedehands als het een bekende van je is.. heb zelf een keer zon Ergobaby draagzak gekocht op Mp en die was nep!!
     
  4. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bondolino moet je voor newborns versmallen. Als hetgoed is zit er een koord bij die je in de kan gebruiken op de borst bij rugdragen en door een lus kan doen bij het zitvlak en eromheen binden zodat het zitvlak versmalt.
    Oude bondolino instructies zeggen idd dat de voetjes erin moeten maar in de nieuwe instructies wordt er buiten geadviseerd.
     
  5. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Dank voor de reacties.
    Ik ben mss wat traag maar ik snap niet zo goed hoe de bondolino versmald moet worden. De bijhorende veter ben ik kwijt -stom-. Ik draag m op mn rug trouwens, hij is 3 weken oud
     
  6. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Te jong voor rugdragen!!! Kan niet met de bondolino bij die kleintjes. met een doek kan je dat doen met de ruck maar dan moet je wel ervaren drager zijn.

    Als je geen veter hebt, hoe doe je dat nu dan met rugdragen, dat is ecbt niet verantwoord want de schouders kunnen nu zo afglijden, koord voorkomt dat. Dus sowieso zelf een veter rijgen als je straks wel kunt rugdragen.

    Op YouTube staan filmpjes om te verkleinen maar dat kan dus alleen met buikdragen.

    Zat er geen handleiding meer bij?
     
  7. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Typefout!!!! He stom!!!! Ik draag mn zoon natuurlijk op m buik en NIET op de rug..... dat had er moeten staan...

    Ik heb de handleiding niet meer want heb deze gekregen na de geboorte van mn dochter en ging m pas gebruiken toen ze iets ouder was.
    Maar nu met al 2 rondhuppelende kinderen wil ik de drager zsm gebruiken. Vandaar...
     
  8. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Hoi vlinder

    Het kostte mij ook inderdaad wel even tijd en moeite voor ik het door had hoor! Moest best een paar keer oefenen voor ik de ringsling echt goed had zitten met baby en al. Is natuurlijk ook weer anders dan een bomdolino. Maar inderdaad: op YouTube vind je vaak wel instructie filmpjes. En misschien is een draagconsult iets voor je? Veel
    Succes en houd de moed er in ;)
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Anders even op you tube googlen daar staan veel filmpjes :)
     
  10. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Beentjes altijd eruit tenzij je moet forceren. Dat niet doen uiteraard. Ik vind de bondolino minder geschikt voor newborns. Dus zeker versmallen hoor anders zit het veel te wijd
     

Deel Deze Pagina