Newborn outfits zomer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door julia80, 6 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Deze zomer verwachten wij ons derde kindje. Mijn twee andere kinderen zijn in de winter geboren en ik heb dan ook geen ervaring met wat een baby in de zomer aan zou moeten wanneer het bijvoorbeeld heel warm is.
    Ik heb nog voldoende kleren liggen, maar heb alleen Rompertjes met lange mouwen en baby pakjes met lange mouwen. Verliest zon baby zoveel warmte dat hij toch altijd iets met lange mouwen aan moet of is het verstandig om nog een aantal dingen met korte mouwen aan te schaffen?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    je kan ook zeker dingen kopen met korte mouwen hoor!
    en zeker rompers.
     
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit met hetzelfde dilemma. Heb voor nu alleen nog lange mouwen. Verwacht namelijk dat onze tweeling wel eerder geboren gaat worden dan 22 augustus. Ze zijn dan en te vroeg en klein dus geen idee wat wijsheid is. Rompers heb ik mouwloos of korte mouw. Shirtjes ga ik nog niet aanschaffen. Kan tegen die tijd altijd nog gekocht of gehaald worden.
     
  4. Ik vind het ook lastig! Heb regelmatig enórme huilbuien gehad omdat het 'de derde al is en ik niet eens weet wat een zomerbaby voor kleren draagt' :oops: Uiteindelijk was de oplossing heel simpel; gewoon een paar t-shirtjes aanschaffen voor het geval dat. Bij de Wibra en Ter Stal hebben ze bijvoorbeeld leuke t-shirtjes in babymaatjes, die niet zo achterlijk duur zijn (€3 - €5). Rompertjes heb ik sowieso alleen met korte mouwen, omdat ik mouwen over elkaar heen aantrekken altijd al vervelend heb gevonden. Als het met 1x lange mouwen nog te koud is, gebruik ik liever een extra dekentje ofzo.
     
  5. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hier een winterbaby en nu een zomerbaby in aantocht.

    Ik heb vanalles wat in de kast hangen. Rompers met korte mouwen, boxpakjes met lange & korte mouw, shortjes, lange broekjes, tshirts en longsleeves. Vind 't ook moeilijk :)
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Oké nou ik ga in ieder geval maar een paar rompers met korte mouwen halen. En na de bevalling iets bestellen is natuurlijk zo gedaan ;)
     
  7. Suus2910

    Suus2910 Actief lid

    22 feb 2015
    337
    184
    43
    Hier hetzelfde probleem. Ik stond laatst in de Prénatal met zo'n schattig setje met korte mouwen. Heb gevraagd aan de verkoopster en zij gaf ook al aan dat de eerste week/2 weken zelden korte mouwen worden gedragen.
    Denk dat je eerder een broekje uit doet en dan een lakentje erover heen.
    Heb nog een paar lange mouwen rompers van zoontje liggen maar voor de rest alleen maar met korte mouwen gekocht.
    Maar mocht het toch tot een hitte golf komen heb ik op zalando al een wishlist klaar staan die ik zo maar hoef te bestellen, haha.
     
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Hier geen ervaring met een échte zomerbaby, maar wel met eentje die in het voorjaar is geboren en waarbij het 27 graden was. De eerste week heb ik een romper met korte mouw aan gedaan met daarover een dun shirtje met lange mouw. De week daarna was heb ik hem gewoon alleen in de romper met korte mouw gehad (met ‘s ochtends een dun broekje er over). Hij bleef toen goed warm zelf.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier 2 zomerkindjes en die droegen de eerste 1-2 weken een rompertje met korte mouw of zonder mouw en daar overheen een shirtje met lange mouw.
    Na die tijd op warme dagen ook wel eens in een t-shirtje of alleen in een romper, bij de oudste wat eerder dan bij de jongste. Jongste had wat meer moeite met zichzelf op temperatuur houden en moest toen we voor het eerst naar buiten gingen met 25 graden toch echt nog even een mutsje op.
    Ik zou niet teveel halen, hier hebben ze de zomersetjes echt maar heel weinig aan gehad. Het kan zo maar de hele zomer regenen (na al dat mooie weer dat we al gehad hebben). Zomerkleertjes zijn ook zo gehaald of besteld.
     
  10. Haha, dit denk ik ook steeds, dat het straks gewoon 'op' is. Stiekem zou ik het ook niet heel erg vinden, bevallen met 15 graden lijkt me íéts fijner dan met 30 graden :D
     
  11. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha hier vrees ik ook een beetje voor.
     
  12. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Wij verwachten in september ons eerste kindje. Dan is het vaak ook nog mooi weer. Maar ik heb tot nu toe vrijwel alles met lange mouwen gekocht. Behalve de rompers.
     
  13. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik heb ook alles met lange mouwen, pakjes en rompers, maar nu nog neutraal.. Als we straks het geslacht weten, denk ik dat ik rompers vanaf mt 62 met korte mouwen en shirtjes voor over lange mouwenrompers ga zoeken, afhankelijk van het weer :)
    Blijft lastig..
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier een baby van begin juni. De laatste 2 weken heeft ze voornamelijk rompers met korte mouw/mouwloos aan en dan eventueel een broekje.
    Alleen als ik ging wandelen ook een tshirt met lange of korte mouw. Maar wel een dun katoenen setje. Ik heb dan wel het dekje van de wagen dicht geritst. Ze heeft voor de echt koele dagen rond de 15 graden een vestje met capuchon als we gaan wandelen.
    Veel kleding heeft ze maar 2 hooguit 3 keer aangehad. Vandaag heeft ze voor het eerst weer shirt, broek en romper aan.
    Sokjes gebruik ik amper, behalve bij koude voetjes. Van de 8 mutsjes heeft ze er maar 2 gedragen.
     
    MLady vindt dit leuk.
  15. K00

    K00 Niet meer actief

    Onze augustus baby lag in week 2 al in korte kleding. Het was niet te doen anders. Ik kreeg inderdaad nog maar weinig gevonden, maar her en der nog wat korte mouwen shirts kunnen scoren. En inderdaad rompers met korte mouwen
     
  16. Nou, als de temperaturen vanaf volgende week echt zo extreem worden (ik zie het niet gebeuren, maar stel nou dat), dan gaan we die t-shirtjes misschien toch nog wel hard nodig hebben.. :eek: Of we houden onze baby's gewoon allemaal nog even lekker in onze buiken en bevallen daarná pas, als het wat afgekoeld is.. :roflmao:
     
    Suus2910 vindt dit leuk.
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je hebt aleen maar alles lange mouwen?!
    Je kan een baby toch in augustus geen lange mouwen romper aandoen met een shirt met lange mouwen.... dat is echt te warm!
     
  18. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Het ligt ook een beetje aan hoe goed je baby zij zelf warm kan houden. Maar zou de eerste 2 weken rekenen op Eem romper met korte mouw en iets langs er overheen. Als je in laagjes kleed, kan je altijd wat uit doen mocht het nodig zijn.
     
  19. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Mijn zoontje was een zomerbaby die zich de eerste tijd niet goed warm kon houden. Dus kruiken én romper lange mouw én shirt lange mouw én deken (en hij had ook al vroeg een slaapzak aan onder de deken).

    Maar ik heb ook een enkel shirtje korte mouw maat 50/56.

    Maw: het kan alle kanten op met die zomerbaby!
     
  20. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb ook nog niks met korte mouwen behalve de saaie witte rompers dan. Maar kan altijd nog bij gekocht worden.
     

Deel Deze Pagina