Niet 1 januari maar NU!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 23 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    “Oké. De Oreo koekjes smaken lekker. De paprika chips ook. Oh niet te vergeten de Tony Chocolonely’s... Hmmm zijn dat nog wat spekjes in de kast?
    En de bank ligt zo lekker.... Nog ff 1 aflevering Netflix... Oh, shit.. Dat ene jurkje stond vorig jaar leuker...”



    Wie herkent zich hierin? En is dat beu?

    Ik ga starten met (wederom) hardlopen met Evy.

    Wie doet er mee? Misschien kunnen we onze spierpijnverhalen met elkaar delen en elkaar aanmoedigen om elke keer toch braaf de hardloopschoenen aan te trekken.

    Ik trap af: zojuist de eerste pussy les gelopen: beginnerstraining voor de 5 km in 1 weken. Wie doet mee?

    Bewijs: ()
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Haha leuk idee. Ben begin deze maand al een beetje begonnen. Maar ik doe niet hardlopen maar crossfitten. Erg leuk om te doen maar na elke les ben je dood. Dit doe ik nu 2x in de week en wanneer mijn lichaam er meer aan gewend is ga ik naar 3/4x in de week.
    Met eten ga ik vanaf januari opletten. Met de feestdagen vind ik alles te lekker. Mijn doel is 3/4kilo eraf. En weer alles wat strakker worden.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  3. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Goed bezig!
    Ik ga binnenkort ook beginnen.
    Dit wordt mijn eerste watjesles:

    E128B260-54B5-40C3-A15A-FA50CDB5CE19.png
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  4. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zwem al wel 2 avonden per week. In een groep, met flink tempo. Met een zwemjuf ;)
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  5. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik ga toch nog even lekker bank hangen en chips vreten.:p Maar super goed hoor zet m op dames!
     
    Piep2016, spruitje80, Riverdale87 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ik zoek ook iets om (weer) mee te starten met lopen, maar dan zonder mijn telefoon mee te hoeven nemen. Wat is er gratis te downloaden voor een ipod?
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  7. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Misschien moet ik ook hier aansluiten... ik had supergoed opgebouwd tot 5 km. Run for KiKa gelopen maar daarna werd het steeds sneller donker 's avonds en had ik geen doel meer. Nu wel een goed lichtje om mee te rennen dus het zou moeten kunnen 's avonds.. Alleen vandaag beginnen.. dan moet je 1e kerstdag dus ook ;)
     
    maartje84 en Manque vinden dit leuk.
  8. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik heb vorig jaar hardgelopen tot 8 km. Wel supertraag, deed er bijna 45 minuten over, maar ik voelde me er supergoed bij. En toen ben ik gestopt omdat ik een knoeperd van een ganglion op de bovenkant van mijn voet kreeg. Ik heb wel weer zin om het op te pakken, maar dan toch na oud & nieuw :p
    Ik heb nooit een app gebruikt, maar hield gewoon een timer bij op mijn iPod. Zo ga ik het nu ook weer doen, denk ik. Ik start op mandag 2 januari :)
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  9. jupke

    jupke Niet meer actief

    Wat een goed idee!

    Het lukt me niet echt omdat ik de motivatie niet kan vinden.
    Ik kan alleen savonds na 20u gaan en vind dat toch eng.

    Maar ik doe mee!
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  10. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Succes!
    Ik ben in augustus begonnen met evy, liep in oktober mn 1e 5km run en loop op oudjaarsdag een 10 km run.
    Heel blij dat ik de stap heb gezet.
     
    maartje84 en Caithy vinden dit leuk.
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat klinkt ook niet verkeerd! Geeft een heerlijk gevoel hé ;) Sowieso schijnt het statistisch gezien beter ook te zijn om op een ander moment dan 1 of 2 januari te starten. Want mensen die per 1 of 2 januari ergens mee starten schijnen er vaker mee te kappen ;)
    Maar ehh geen hardlopen maar crossfit! Strakker worden gaat vast daarmee lukken. Kilo’s kwijt weet ik alleen niet. Ik dacht dat je met crossfit vaak juist wat gewicht aan komt... Iets met spierballen!! :) Zet hem op!!


    Dat ziet er goed uit! Fluistert er dan ook iemand in je oor dat ze ‘fier op u’ is? ;)

    Wat goed! Daar zat ik eerst ook aan te denken, alleen is dat voor mij moeilijk in te plannen. Manlief en ik werken beiden onregelmatig dus die vaste tijden om dan met een clubje te gaan zwemmen zijn voor mij vet onhandig. Doe je dit al een poosje?

    Whahaha voor het goede doel ;)

    Leuk! Ik meende dat Evy ook op een iPod te zetten is.

    Whaha ben je gisteren nog begonnen? Hoe lang geleden dat je die vijf liep? In hoeveel tijd had je opgebouwd? En liep je braaf om de dag?

    Goedzo! Wanneer start je?
    Wat vind je er precies eng aan?
    Lampje op kleding bevestigen, niet door het bos lopen en gaan!!



    Ik ga morgenmiddag de tweede training lopen!! Whoop whoop!
    Heb nu minimale spierpijn in mijn kuiten dus na morgen wordt dat vast iets meer...
     
    indy90 vindt dit leuk.
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat goed! Loop en liep jij om de dag? En heb jij spierpijn gehad? ;)
     
  13. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Evy kan je gewoon downloaden en op je ipod zetten :thumup:
     
  14. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whoop! Whoop!

    Wie volgt??
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik loop 2 x in de week.. dat probeer ik iig. Toen ik evy deed liep ik 3 x maar nu in de winter red ik dat niet.
    Spierpijn eigenlijk maar paar x gehad.
     
  16. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nee.. zaterdag niet meer begonnen, en zondag en gisteren ook niet... :oops:
    Misschien donderdagochtend voordat ik naar de sauna ga?

    Ik heb begin oktober 5 kilometer gelopen en daarna heb ik nog een paar weken doorgelopen. Ben zelfs begonnen aan opbouwen naar 10 km, maar daar dus gefaald :confused:

    Ik heb toen met Evy opgebouwd in 10 weken. Echt trouw 3x per week zelfs tijdens onze vakantie; vond het uiteindelijk heerlijk, even een half uurtje voor mezelf, hoofd leeg maken!
     
  17. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat tof zeg! Sla je wel eens over of heb je het hardloopvirus helemaal goed te pakken? Ik heb nu net de derde les gedaan. Heb wel wat spierpijn in mn linkerkuit maar ik heb daar van de week een houten plaat keihard tegen aan gekregen. Denk dat de combinatie van dat en hardlopen ff pittig voor mn oudje pootje is ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En? Heb je je hardloopschoenen al klaar gezegd voor morgenochtend? ;)
    Als jij in oktober nog liep dan moet het vast wel goed op te pakken zijn. ;)

    Ikzelf heb zojuist mn derde training gedaan
     

    Bijgevoegde bestanden:

    liefebees vindt dit leuk.
  19. jupke

    jupke Niet meer actief

    Goed bezig!
    Ik heb me er nog steeds niet toe kunnen zetten.
    Hoop morgen te beginnen.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  20. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik sla echt wel eens over hoor. Kijk wat dat betreft echt uit naar het voorjaar, dan kan ik ook weer lopen als de kinderen op bed liggen. Heb echt de motivatie niet om in het donker te gaan lopen.
    Vanmorgen rustig rondje van 5 km gelopen.

    Ik houd mn loopactiviteiten overigens bij met Strava. Echt een aanrader. Mensen kunnen je daar ook volgen en jij kan anderen volgen en is gewoon leuk je voortgang te zien.

     
    maartje84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina