Hoofdpijnvraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamachip, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamachip

    Mamachip Lid

    19 jul 2007
    10
    0
    0
    Hallo dames.

    Ik ben ruim 22 weken zwanger van de 2e en heb sinds een klein weekje wat last van hoofdpijnen. Het komt en gaat, het is niet allesoverheersend maar wel vervelend. Ik voel het vooral aan de voorkant, in mijn voorhoofd en achter mijn ogen. Af en toe neem ik een paracetamolletje en dan is het meestal wel even weg. (meestal niet meer dan 1-tje per dag)
    Mijn bloeddruk was vorige week nog 110/60. Dus het lijkt me niet dat het daar aan zal liggen. (Of kan dat zo snel stijgen?)
    Kan ik misschien ook hoofdpijn hebben doordat mijn bloeddruk juist aan de lage kant is. (voor mijn doen, meestal zit ik rond 120/80).
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd ook erg onrustig slaap, moeilijk in slaap val, en veel droom.
    Ook heb ik af en toe last van een verstopte neus... (niet dat ik ontzettend verkouden ben).

    Verder heb ik eigenlijk geen klachten.
    Moet ik mij zorgen maken over de hoofdpijn die de laatste tijd toch wel bijna dagelijks voorkomt, maar niet de hele dag?

    Bedankt alvast
    P.S. Overigens erg fijn dat we met onze vragen hier terecht kunnen.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    je hoeft je er zeker geen zorgen om te maken. Veel drinken is belangrijk, liefst minimaal 2 liter per dag, minder kofiie en the een meer water kan helpen. Je mag gerust paracetmaol en ook vaker dan 1 per dag hoor dat kan geen kwaad. Zorg ook dat je regelmnatig eet, liever 6 keer een beetje dan 3 keer veel, door lage bloedsuikers kun je ook hoofdpijn krijgen en je niet lekker voelen. Die bloeddruk is mooi laag ja en zal zeker niet hoog zijn nu.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina