niet lekker in mijn vel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door melissa73, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissa73

    melissa73 Lid

    19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    hallo verloskundige,

    Ik heb een vraagje.
    Ik ben bijna 36 weken zwanger en alles gaat goed.
    Vorig jaar met 25 weken een dochtertje verloren dus ik ben heel blij dat ik zo ver heb kunnen komen. Toch is het een hele spannende zwangerschap geweest ( ondanks geen complicaties). Pas de laatste twee maanden heb ik pas iets durven kopen.
    Heb me al die tijd echt heel veel zorgen gemaakt.

    Ik ben de laatste tijd lekker mijn huis aan het poetsen en zie naar de geboorte uit. Ook omdat ik het zwanger zijn eigenlijk een beetje zat ben.
    Ik zou nu zo graag wel eens mijn kindje vast willen hebben.
    Sinds een dag of twee merk ik eigenlijk dat ik iets minder happy ben.
    Het is niet zo dat ik afgevlakt ( beetje misschien) ben of echt depri, maar gewoon een beetje neerslachtig.
    Ik heb opeens nergens echt veel zin meer in en zie een beetje tegen dingen op.
    Is dat normaal?
    Ik probeer niet teveel te piekeren en het gevoel maar gewoon te accepteren.
    Volgende week vrijdag wordt ik ingeleidt, dus het zijn echt de laatste loodjes.

    gr, Melissa73
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi melissa,

    gedurende de gehele zwangerschap verandert je hormoonhuishouding daardoor kan je aan het einde van de zwangerschap wat neerslachtiger zijn. Dit is vooral voor jezelf erg vervelend. Vitamine B6 kunnen je hierbij helpen. Maar het is natuurlijk niet gek,je hebt behoorlijk wat meegemaakt en dat speelt bewust en onbewust absoluut mee. VOlgende week zal je kindje geboren worden,een week is niet lang maar wel als je er enorm naar uitziet! HEt is bijna zover,meis! nog even doorzetten. Ik weet zeker dat als je je kleine de neerslachtigheid als sneeuw voor de zon verdwijnt.

    Imke
     
  3. melissa73

    melissa73 Lid

    19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Bedankt voor je antwoord Imke,
    Het is gelukkig ook niet de hele dag zo, maar een donkere "wolk"in mijn hoofd die een paar uurtjes kan duren zonder dat ik daar eigenlijk invloed op heb.
    Gistermiddag was het weer raak en ben dan echt down. Zelfs een wasje draaien kost al heel veel moeite. Ik probeer een beetje te wandelen met de hond voor afleiding.
    Ik neem al een paar maanden zwangerschapsvitaminen in van VSM. Volgens mij zit daar alles al in. Of is het verstandiger om apart B6 te kopen en die vitaminen te laten staan?

    gr, Melissa
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Meilssa,

    in de vitaminen van VSM zit ook B6, en daar kun je dus gewoon mee doorgaan, je hoeft niet apart B6 te kopen.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina