Niet meer plassen 's nachts

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ellen8, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hopelijk kan iemand mijn ongerustheid wat wegnemen...
    Ik beb nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Al voor mijn positieve test moest ik er 's nachts uit om te plassen. Op de een of andere manier is dat een beetje mijn houvast geworden dat het nog steeds goed ging. Maar nu vannacht hoefde ik niet te plassen. Terwijl ik zeker weet even veel te hebben gedronken als andere dagen. Ik maak me daar dus nogal zorgen om... Ik heb nog wel iets gevoelige borsten, maar verder had en heb ik niet veel klachten. Ik weet ook dat niemand hier mij garantie kan geven dat het niet mis zal gaan, maar wellicht hebben anderen dit ook wel ervaren? Soms wel 's nachts plassen en andere nachten niet?
    Ik probeer mezelf steeds rustig te houden na de MA in april. Maar op dit soort momenten nemen mijn gedachten/onzekerheden wel een loopje met me...
     
  2. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Oh meisje, ben maar blij dat je lekker door kunt slapen. Vanaf ongeveer het derde trimester kun je er van uit gaan dat je er elke nacht wel een of meerdere keren uit moet. Probeer in je lijf te vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is!
     
    karlijn vindt dit leuk.
  3. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ik krijg nu ook wat lichtbruine afscheiding. Dus het gaat niet goed. Ik voelde het gisteren al wat aan op de een of andere manier.
    In januari overtijd en licht positieve testen, daarna na 8 dagen toch ongesteld. In februari weer zwanger, dat werd een MA, met bijna 10 weken gecurreteerd. En nu na iets meer dan 5 weken weer een miskraam. Ik snap er niets van en word er zo verdrietig van. Wat een geluk dat we ons zoontje hebben mogen krijgen. Misschien moeten we het daar maar bij laten. Dit trek ik niet elke keer.
    Maar dank je voor jouw reactie.
     
  4. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Och Ellen wat naar om dit te lezen. Dat je je zo onzeker voelt. Hee maar.. bruin hoeft njet iets te zeggen hè, kan ook onschuldig zijn! Alles is beter doorbloed, je tandvlees bloedt ook sneller.

    Heb je de vk gebeld om te overleggen? Misschien is nu een vroegere echo wel fijn?
    Hoe gaat het nu?

    Ik duim nog steeds dat deze mag blijven plakken hoor!!
     
  5. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Wat een lieve reactie, dank je wel :).
    Ik denk dat het mijn onzekerheid op zijn toppunt was gisteren. Achteraf denk ik dat het hoogstens wat donkergelige afscheiding was. En de rest van de dag weer keurig wit. Maar was er zo van overtuigd dat mijn symptomen afnamen.. Heb toen maar besloten weer een zwangerschapstest te doen. Die waren knalpositief; positiever dab dr laatste die ik maandag deed. Mijn gevoel klopte dus niet, dat mijn symptomen afnamen door afnemend hcg. Het gaat nu wel weer. En mijn man is gelukkig heel lief en geduldig en zet me steeds weer even met beide benen weer op de grond. Hopen dat ik mezelf nu weer even rustig kan houden...
    Hoe gaat het met jou? Hoe ga jij om met de onzekerheid? Ik had niet verwacht dat ik het zo heftig zou vinden...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ah meid wat fijn die knaltesten! Dat geeft weer moed hè.
    Hier exact hetzelfde.. ik voel geregeld minder symptomen en word daar dan heel onzeker van. En doe ook eens in de zoveel dagen weer een test die dan knalt en me weer gerust stelt.
    Vrijdag de vk gebeld of ik toch eerder kon komen maar ze adviseerde me toch om even door te bijten.

    Ben heel blij te lezen dat je weer rustiger bent, het is precies de conclusie die ik trek: zolang testen blijven knallen zegt het allemaal niks over een lager hcg!

    Hou vol en hou moed!
    Ik nog ruim twee weken wachten tot de echo.. jij?
     
  7. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ja het is wat hè. Zoals mijn man zei, je probeert controle te krijgen over iets waar je geen controle over hebt. En dat weet ik ook wel; want met die testen sluit je dan wel uit dat het hcg daalt, maar tegelijkertijd weet je natuurlijk niet wat er van binnen gebeurt. De vorige keer was het bij mij een MA. Heb jij dat ook gehad of een miskraam? En is het jullie eerste kindje?
    Op de een of andere manier probeer ik me ook voor te bereiden op slecht nieuws, zodat het minder hard aankomt dan de vorige keer. Masr het blijft natuurlijk hoe dan ook verdrietig.

    Ben jij iets verder dan ik nu? Ik heb mijn eerste echo pas op 22 september gepland, als ik iets meer dan 10 weken ben. Maar af en toe schiet mij wel door mijn hoofd om eerder naar de gynaecoloog te gaan. Die had na de curretage aangeboden dat als ik weer zwanger zou zijn ik wel voor een vroege echo met 6 weken mocht komen. Ik ben er nog niet over uit...
     
  8. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ik snap je dilemma. Liever in een keer een goed en duidelijk beeld hè. Maar wel fijn dat je de mogelijkheid hebt om op terug te vallen als je het echt niet meer trekt. Kun je iig zien of het voor die termijn klopt.
    We gaan vlgns mij btje gelijk op. Ik heb in maart/ april ook een ma gehad en curettage. Voor mijn zoontje een keer een vroege mk. Merk dat de ma er veel meer heeft ingehakt. Omdat je lichaam het gewoon njet aangeeft dan! Dan ben je even je vertrouwen of houvast kwijt.
    Ik ben nu 6 wkn en heb een echo op 5 sept, ben dan ruim 8 weken. Als t dan niet goed is, is er ook geen verwarring mogelijk..

    Je man heeft gelijk. We willen controle krijgen waar het gewoon niet kán.
    Een uitdaging voor ons allen :D
     
  9. Mikun

    Mikun Bekend lid

    25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hi Ellen,

    Ik had ook vooral in de hele prille zwangerschap, tussen week 4 en 6/7 heel erg schommelige symptomen. Bijv de ene nacht 6 keer eruit om te plassen, en de andere nacht maar 1 keer. Maar het gaat nog steeds goed med m'n zwangerschap. Ik snap je angst want ik heb ook een miskraam mee gemaakt. De eerste weken zijn gewoon slopend en niet zo leuk :(
    Nu heb ik eigenlijk elke dag last van symptomen en wou dat ik terug kon gaan naar de prille weken toen ik ook wel goede dagen had ;-p

    Hou je haaks!
     
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Geen zorgen maken al is dat lastig na een miskraam. Mijn symptomen schommelden ook heel erg tussen de 4 en 6 weken. Gek werd ik van de onzekerheid. Dan weer misselijk, dan weer niet, dan weer pijnlijke borsten en de volgende dag was de pijn weg. Daarna ben ik ruim een maand elke dag misselijk geweest. Nu ik tussen de 11 en de 12 weken ben merk ik dat alles weer afneemt wat normaal is in deze periode maar ook dan ben ik soms nog zo onzeker!! Ik denk dat dat helaas nooit meer weggaat als je ooit een miskraam hebt gehad. Hoe dan ook probeer ik ook heel erg te genieten want het is allemaal zo bijzonder en dat wil ik ook aan jou meegeven. Onzeker zijn mag en is helemaal niet erg als je andere dagen maar dubbel zoveel probeert te genieten! En als je onzeker bent bel de VK en leg je verhaal uit. Ze zullen het begrijpen en je gerust stellen. Misschien mag je eerder of vaker voor een echo komen
     
  11. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Fijn jullie ervaringen te lezen! Ik ben benieuwd of ik inderdaad nog meer last krijg van kwaaltjes. Ik voel me wel wat anders, maar erg misselijk ben ik bijvoorbeeld niet. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook nier geweest.
    Maar jullie hebben gelijk dat ik hier ook van moet genieten; het is immers ook al een geluk dat ik weer zwanger ben geworden. Maar ik vind het moeilijk om dat gevoel helemaal toe te laten. Wat zelfbescherming vrees ik; ik vond de vorige keer de klap en de omschakeling zo groot :(. En wat jij ook zegt Kinestreet; dat je lichaam je zo voor de gek heeft gehouden.
    Anderszijds; dit doen onze lichamen dan wel weer heel goed: we zijn weer zwanger :)!
    Ik wend jullie allemaal een heel fijne zwangerschap en een gezonde baby over een paar maanden!
     
  12. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Heb een test gedaan omdat ik moest plassen die nacht (normaal nooit), wat positief bleek te zijn. Tot het einde van het derde trimester verder geen last meer van gehad. Mijn 4e test die ik op de vierde dag had gedaan was niet zo'n knal test als de eerste, dus ook dat zegt niet altijd wat!

    Kwaaltjes komen en gaan vooral in het prille begin. Ik heb ook twee keer een plens met rood bloed gehad (voor de 12 weken)! Donkerbruin bloed in het begin is/kan gewoon nog wat restbloed zijn.

    Deze zwangerschap is niet zoals de anderen! Proficiat met je zwangerschap en veel succes met je eerste echo :)
    Mocht je echt een keer heel ongerust zijn dan kun je altijd bij je gyn of VK terecht
     
  13. Bloempie83

    19 jul 2017
    15
    4
    3
    Vrouw
    Tijdens een zwangerschap gebeurt er natuurlijk heel veel in je lichaam en door de hormonen die door je lijf razen, herken je soms je eigen lichaam niet meer. Er kunnen zich ten eerste heel wat lichamelijke kwaaltjes voordoen en ten tweede kan je ook emotioneel op heel wat dingen anders reageren. Een van de typische dingen is dat je veel meer aandacht aan allerlei symptomen schenkt, waar je anders helemaal geen aandacht zou aan schenken en dan ga je je natuurlijk van alles inbeelden. Bij twijfel of ongerustheid, zeker een arts raadplegen. Deze zal je kunnen geruststellen, zodat je optimaal van je zwangerschap kan genieten.
     

Deel Deze Pagina