Niet meer vloeien 3-4 dagen na bevalling?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fluss1984, 13 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben maandagochtend bevallen van ons zoontje. Bevalling is goed en vlot gegaan, helaas enkele uren later al ben ik heel ziek geworden, en even later ons zoontje ook. Ik heb een endometritis met groep A streptokokken, en hij heeft ze in zijn bloedbaan.
    Omdat het gisteren een stuk beter ging met mij en met hem mocht ik naar de couveuseafdeling verhuizen. Wat ze er niet bij hadden verteld is dat ik daarmee ook ontslagen werd; er is dus niemand meer die echt naar mij kijkt, terwijl ik dinsdag bijna op de IC was beland en gisteren een opgelopen CRP had van 190-->280 (voor wie dat wat zegt, maar dat zijn hele hoge intstekingswaarden).

    Nu hadden ze dus gezegd toen ze mij opnamen dat als het met de antibiotica niet beter ging dat het dan zou kunnen dat er een placentarest achtergebleven was. Ze hebben mij ook getoucheerd en ze zei toen: de baarmoedermond staat nog mooi open, als er een rest zit zit die vaak dicht.

    De eerste dag heb ik heel veel gevloeid, grote stolsels ter grotte van vuist. Dinsdag en woensdag was wat normaler. Echter sinds gisteren vloei ik eigenlijk niet meer, alleen nog een beetje slijm. Het ziet er helder uit, een beetje zoals het vruchtbare slijm, maar dan een beetje zalmroze/oranje. Ik zou bijna zonder inlegkruisje afkunnen zeg maar.
    Heeft iemand ook gehad dat t vloeien zo snel stopt?
    Ik ben nu bang natuurlijk dat mijn baarmoedermond opeens dicht zit en t er niet meer uitkan. Ook is mijn buikpijn na een goeie dag gisteren weer wat toegenomen; de hele tijd wat zeurend gevoel.
    Herkenbaar?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    misschien kan je het beter aan iemand in het zkh vragen?

    Ik kan mij niet voorstellen dat je na 4 dagen al niet meer vloeit..
    Ik ben na de bevalling op de OK beland, schoongemaakt van binnen en daarna heb ik nog een aantal weken gevloeid..

    Ben je wel actief? of lig je de hele dag?
     
  3. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ben gisteren bijna de hele dag uit bed geweest, en ook nu wel veel uit bed maar wel weer wat meer last van mn buik.
    Ben ook al 20x naar de wc gelopen want als ik lig heb ik t gevoel dat ik ontlasting moet krijgen, en als ik op de wc zit is dat gevoel helemaal weg...
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    hmm oke...

    Nou ik zou het gewoon even in het ziekenhuis vragen :)
    Dat je bent ontslagen betekend natuurlijk niet dat je niets kan vragen of aangeven dat je het idee hebt dat het niet helemaal goed gaat
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou ook contact zoeken met het ziekenhuis.
    Je kunt nog bij de gynaecoloog of verloskundige terecht hiermee. Je komt bij een gewone verloskundige terecht als je poliklinisch bent bevallen maar ook als je wel vantevoren bij een gynaecoloog loopt. In beide gevallen heb je in je kraamweek een lijntje met een andere verloskundige namelijk.
    Of dus wel gewoon contact met een gyn/verloskundige in ziekenhuis.
    Je bent sowieso nog 6 weken officieel kraamvrouw juist omdat niet alles binnen 3 dagen weer als het oude is. Er kunnen altijd wat problemen zijn, groot of klein, na de bevalling.
     
  6. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier ook recent bevallen en ook een baarmoederontsteking, zoals jij ook weinig gevloeid en binnen een week helemaal niet meer op minuscuul restje elke dag nog een week erna was echt niet noemenswaardig alleen bij afvegen en heel slijmerig.
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hallo dames, bedankt voor jullie reacties.

    De reden dat ik naar ervaringen vroeg is omdat ik gisteren naar mijn gevoel heel vroeg zelf ben ontslagen om naar mijn zoontje op de high care couveuseafdeling te kunnen. Ze hadden bij de gyn aangegeven dat ik voor verdere vragen/problemen bij de eigen verloskundige moet zijn, maar die heb ik dus niet want ik lig wel nog in het ziekenhuis.
    Uiteindelijk blijkt het een misverstand te zijn en hebben ze mij per ongeluk met ontslag gestuurd, eerder dan de bedoeling was. De gyn is dus vandaag nog langsgeweest en heeft mijn vragen beantwoord.
    Het kan idd dat je al zo vroeg stopt met vloeien. Bij een rest vloei je net extra lang.
    Alleen maar fijn dus, heb nu gewoon een inlegkruisje in ipv die mega kraamverbanden :thumup:
     
  8. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Zondagavond bevallen vloei ook bijna niet meer alleen gisteren boodschappen gedaan en daarna even wel
     
  9. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik ben alle keren ook snel gestopt met het echte vloeien (na 4 a 5 dagen ongeveer), maar daarna nog wel heel lang (6 weken) van dat ellendige bruinverlies. Ik was blij dat ik van de kraamverbanden af was maar elke dag inlegkruisjes en dat 6 weken lang was ook niet geweldig.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Na 4 dagen had ik alleen nog maar spotting en met 8 dagen had ik geen bloedverlies en geen bruinverlies meer.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vloeide bij mijn oudste heel lang, bleek een infectie. Bij de jongste kreeg ik na de bevalling een curretage en daarna heb ik echt amper gevloeid, vanaf dag 2 was het een vrij lichte menstruatie en daarna werd het nog minder zelfs.
     

Deel Deze Pagina