Nieuw bed, maar hij wil er niet in :-/

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Nee een wc heb ik niet op de kamer. En in mijn geval ging het om kinderen die nog niet zindelijk waren, dus hoeven ze 's nachts niet naar de wc;)

    Onze ervaring is als we het oude bed laten staan, ze altijd voor het oude bed kozen. Zelfs onze zoon van 5 koos voor zijn oude peuterbed ipv onder op het stapelbed. Dus hier gaat het oude bed meteen weg en tot nog toe ging dat altijd goed.
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Nee hoor als we de klink omhoog zetten is dat voor een langere tijd. Ik wil niet hebben dat een peuter slaapdronken de donkere overloop op gaat. Er kan bij ons boven geen traphekje dus wil ik liever dat ze op de kamer blijven tot ze wat ouder zijn. Ze zijn bij ons allemaal al ruim 3 voor ze 's nachts zindelijk zijn, dus tot die tijd is van de kamer komen voor hun niet nodig.
     
  3. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hij sliep altijd in z'n ledikant op z'n eigen kamer (we hebben hem niet van kamer gewisseld trouwens!). Maar de laatste tijd mocht hij op zaterdag vaak bij ons slapen. Was niet mijn keuze maar hij bleef dan later op omdat papa vrij was en dan wilde hij perse met papa naar bed en hij kon dit niet weerstaan haha.. volgende dag ging hij dan wel weer gewoon in z'n eigen bed op eigen kamer. Nu met het nieuwe bed, viel ook in een weekend, is m'n man er bij gaan liggen en wilde hij dat daarna steeds weer (of hij wilde überhaupt niet in dat bed liggen maar meteen bij ons!). Denk beetje de nieuwigheid en de verandering.. ben benieuwd hoe t vanavond zal gaan.. Hij gaat vast protesteren en eisen dat ik bij m ga liggen. Vind dat niet zo erg om te doen maar zo wil hij natuurlijk helemaal niet meer alleen slapen en bovendien duurt t soms lang als ik er naast lig en mijn avonden zijn me heilig ;)
     
  4. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ohja dat begrijp ik wel!
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ah ja.. wij liggen er ook naast. Tanden poetsen, in bed klimmen, ik ernaast, voorlezen. Licht uit. Slapen, dit alles kost wel een half uurtje maar ze valt rustig in slaap en ik hoor haar pas in de ochtend weer..:)
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh prima! Nou ik vind t ook niet echt erg om er even naast te blijven liggen maar t punt is dat hij er vaak zooo lang over doet om dan in slaap te komen. En dat is echt een beetje irritant. Hij gaat sowieso pas rond half 9, 9 uur naar bed ivm de warmte enzo (dat is voor Spaanse begrippen vroeg maar voor mij laat genoeg!).. en eer ik dan echt rust heb is t zo bijna tien uur. Vandaag er toch even bij gaan zitten want hij was echt heel erg aant huilen toen ik m alleen liet en voelde me er niet prettig bij! Heb tegen m gezegd dat ik op z'n bedje zou blijven zitten (ipv liggen) en daar legde hij zich bij neer. Toch tijdje later draaide ie zich om om met z'n hoofdje bij mij te liggen en viel na ongeveer 20 min in slaap
     
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Onze dochter gaat ook pas om die tijd hoor.
    Denk dat het middagslaapje mogelijk niet meer heel nodig is maar het gaat ze goed met dit ritme dat ik het voorlopig zo laten wil (eerste 2 jaar hele slechte nachten gehad, dus ben heel blij nu)
     
  8. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh gelukkig Roin!
    Nou hier gaat het inmiddels eigenlijk heel goed! Ik heb hem na die paar avonden dat we bij hem lagen op een zondag avond (toen papa niet thuis was en hij op tijd genoeg naar bed ging om niet zijn vader tegen te komen ;)) alleen in bed gelegd. Eerst het standaard ritueel (douchen en tanden poetsen), maar dan ipv boekje lezen in de woonkamer, het in zijn kamer op bed gedaan. Flesje water erbij, klein lampje aan. Gewoon gezellig. Toen heb ik gezegd dat ik even ging poetsen en dat ik straks nog even zou komen kijken, dat hij lekker moest gaan slapen. Hij kwam meteen overeind en begon te huilen maar ben gauw weggelopen en slaap lekker gezegd en het licht uit gedaan (was bang dat als ik er langer over zou doen, hij uit zn bed zou komen hihi). Hij heeft misschien een aantal minuten gehuild, maar meer klagerig huilen, niet overstuur ofzo. En daarna was t stil! En zo ging t de avonden daarna ook, hij huilt nu maar 1 minuut of minder en dan is het stil en gaat ie lekker slapen.
     
    Caithy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina