Nieuw speelgoed 3,5 jarig meisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miss T, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Mijn dochtertje is ruim 3 jaar oud (3 jaar + 3 maanden) en ze is toe aan nieuw speelgoed. Heeft iemand van jullie een goed idee? Mag best duur zijn, als het maar langer meegaat.
     
  2. MMv2M

    MMv2M Bekend lid

    26 jul 2011
    944
    0
    0
    NULL
    Bij grote rivieren
    Playmobil doet het hier erg goed (3,5 jaar)! Wij hebben zo'n groot huis, daar kun je allemaal meubeltjes bij kopen (ideetjes voor verjaardag / sinterklaas) en zo alles bij elkaar sparen.
     
  3. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Hier ook Playmobil! Verder Little Petshop en poppen.
     
  4. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Bedankt.

    @MMv2M: Ik heb hier wel het zwembad van Playmobil en nog een kleinigheidje, maar misschien is dat te weinig om tot een echt spel te komen.

    Little People staat hier enorm veel van, maar daar wordt allang niet meer meegespeeld. Net als met Duplo. Ze speelt ineens zo slecht; dat ben ik helemaal niet gewend van mijn dochtertje. Misschien is het ook maar een fase hoor.

    @Loesjuh: Little Pet Shop heeft ze ook nog niet, dus dat is inderdaad ook een idee.
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mini loco of wat nieuwere/uitdagendere boekjes voor erbij? Is en bluft hier een groot succes.
    Ook verschillende spelletjes om samen te doen zoals kinder rummikub, huisje boompje beestje, puzzels (100+) waren hier toen erg in trek. Verder inderdaad ook playmobil, barbies etc.
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja hier is het vanaf 3 jaar enkel nog maar playmobil waar ze mee speelt eigenlijk.

    En veel kleuren in van die opdrachtboekjes...
    Poppenhuis gebruikt ze ook veel. (opa zelf gemaakt.. Met echte meubels tot aan verlichting aan toe) maar met de playmobil dus.

    En wat ze ook wel leuk vind is my little pony :)
     
  7. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier wordt het meest gespeel met;

    -Barbie
    -Knutsel/tekenspullen
    -Littlest Pet Shop
    -Laptop voor kids (een roze van Vtech)

    Dat was het wel zo'n beetje...verder speelt ze vooral met letters; naam schrijven, letters aan een woord linken enz...

    Gezelschapsspelletjes vindt ze ook erg leuk!
    Monopoly Junior en Ganzenbord bijvoorbeeld. :)
     
  8. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    hier speelde:
    oefenwerkboekjes en werkbladen
    knutselspullen en pakketten
    lego
    laptop (die de letters goed uitspreekt)

    hier vindt ze juist niets aan playmobil (little people heeft ze ook nooit leuk gevonden)
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Hier is het ook vooral PetShop waar ze mee speelt (Little People ook nooit wat mee gedaan). En haar fototoestel (Vtech) en ook nog wel duplo.
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  11. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ook 1 van ruim 3,5. Ze speelt hier vooral met haar keukentje en atributen. Verder is ze helemaal idolaat van verkleden.

    Wij hebben net de little people spul weer van zolder gehaald voor haar zusje en opeens speelt ze er zelf ook weer mee ;)
    Ze vond er namelijk nooit wat aan...
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Interessant, maar ik herken mijn dochter overal wel een beetje in. Niet een die er echt uitspringt..

    Ze kan best leuk puzzelen, nu 50-60 stukjes. Ze kan zich dus wel concentreren, kan zichzelf ook steeds beter vermaken. Maar dat ze echt uitblinkt in alleen spelen..niet bepaald.
    Vindt het leuk om te verkleden (elfjes en prinsessen). Fantasiespel, poppenhuis, poppen, trein. Maar alles maar eventjes, soms een uitschieter dat ze helemaal opgaat in dr spel. Ze speelt dan ook dingen na.
    Bouwen en duplo heeft ze ook een tijd leuk gevonden, maar zie ik haar nu nooit meer mee..
    Druk is ze niet, maar ze houdt er wel van om hard geluid te maken met microfoon/meezingen (Vtech Karaoke) of keyboard.
    Schmink/make up vindt ze ook geweldig en kralen/rijgen vindt ze leuk..

    Hm, als ik het zo bekijk, is ze dan denk ik toch vooral een schouwer. Maar ze is niet bepaald introvert (alleen bij binnenkomst soms even verlegen).

    Water is ze trouwens gek op (en zeep..). Zet haar vaak met eten koken aan de wasbak met de kraan heel zachtjes open. Vooral met zeep erbij dus en een sponsje.
    Gezelschapsspelletjes vindt ze ook erg leuk. We hebben het Kikker en zijn vriendjes-spel en de wiebelboom van Winny the Pooh.
     
  13. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    @Abri: Sommige dingen die je noemt, zijn nog te moeilijk, maar ik houd ze wel in gedachten. Ze heeft Bambino Loco en dat vindt ze wel aardig, maar niet extreem leuk ofzo. Huisje, boompje, beestje lijkt me wel leuk.

    @Saskia78: Little Pony heeft ze al (nog van mij van vroeger en wat nieuw spul). Dat vindt ze inderdaad leuk.

    @Lucia/Yolanthe: Bedankt voor de tips. Knutselen vindt ze inderdaad leuk, maar mama is af en toe inspiratieloos (ondanks de leuke knutselsites). Laptop vindt ze trouwens niks aan.

    @NiekeKris: Dat fototoestel is een leuk idee.

    @Salapio: Ik ken die indeling van spelers, maar ik kan er niet zoveel mee.

    @MamavanJuul: Het keukentje is hier ook favoriet. Nu wil ze graag zo'n plastic magnetron. Die had ze laatst bij iemand gezien. Little People staat hier helaas te verstoffen. En we hebben er zoveel van.:(

    @Arevinol: Thanks. Ik zie dat onze meiden dezelfde interesses hebben. Er staan een paar leuke dingen tussen.
     
  14. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @miss T: mja de little people staat hier ook beetje te verstoffen.
    binnenkort maar eens opruimen want ze heeft er ruim een jaar nauwelijks mee gespeeld en het neemt wel bergen ruimte in :)
    (en ik vind het echt zonde om weg te doen.. denk dat het in de schuur gaat "voor later")
     
  16. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    @Macy77: Die blokken(puzzel) ken ik. Mijn moeder wilde die geven voor Sinterklaas, maar mijn dochter puzzelt niet zo heel graag. Ze zei toen letterlijk tegen oma: "Ik heb al genoeg puzzels."

    @Saskia78: Ik ga het binnenkort ook opruimen, denk ik. Ik heb een deel gekregen voor Sinterklaas, Kerstmis en verjaardagen. Maar ik heb ook een paar dingen tweedehands gekocht. Ik denk dat ik een groot deel bewaar 'voor later', maar zeker niet alles. Anders kan ik straks een garage gaan huren voor al die zooi. ;)
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja enige waar ik beetje mee zit is die kermis... die past echt niet in een willekeurige doos volgens mij.
    maar gelukkig hebben opa/oma meer dan 1 schuur.. dus we mogen wel wat neerzetten hoop ik :)
     
  18. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Ja, die heb ik hier ook. Garage en treinbaan heb ik al verkocht. Nu dus nog het huis, een tuintje, de kermis, boerderij, stal, dierentuin, bus en brandweer. Schandalig veel dus. Ik heb het net allemaal afgestoft en ik zet het straks op zolder (achter de schotten). Van mijn dochter mocht het ook weg, zei ze.
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier een boerderij, het huis, vliegtuig, grote bus, kleine bus, tractor, kermis.. en ongetwijfeld heb ik nu wat gemist :)
    ze maakt er altijd een hele baricade van door het huis en daar mag je dan niet overheen stappen :)

    maar playmobil is nog erger inmiddels..
    toen ik vorig jaar zei dat ze graag playmobil wilde voor de verjaardag konden we een week lang niet meer in dr kamer lopen.
    nu is de deal dat er een pad vrij moet zijn van deur naar bed.. en dat werkt goed gelukkig :)
    (kamer is niet zo groot hoor.. maar het blijft onwijs veel playmobil)
    we hadden een curverbox vol voor dr verjaardag.. maar als we nu alles in een doos zouden doen redden we de 2 curvers ook zonder moeite :)
    hebben oa de kinderboerderij en de speeltuin en een zwembad.. dus die mogen nooit opgeruimd. treinbaan er tussen, poppenhuis is inmiddels ontdaan van originele inhoud en wordt nu bewoond door playmobil...
    Nouja prima.. maar ik wil ngo wel kunnen lopen :)
     
  20. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Oh gelukkig, Saskia, ik dacht dat ik de enige was waar het huis wel een speelgoedwinkel/pakhuis lijkt, maar jouw huis doet het niet onder voor de mijne. :D

    Mijn dochter heeft nu twee dingen van Playmobil: het zwembad en een babysetje (kinderstoel, bedje, commode). Ik denk dat ze met Sinterklaas daar ook wat van krijg. Waar speelt jouw dochtertje mee (met welk setje)?
     

Deel Deze Pagina