Nieuwbouwwoning, badkamer net te klein

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    In ons nieuwe huis past de badkamer die wij willen op 20-30 cm na niet in de badkamer. Wij hadden aan de makelaar gevraagd of ze de muur waar de wc tegen staat, 30 cm groter konden maken door hem meer in de slaapkamer te plaatsen. Zo zou het dan wel mogelijk zijn om die badkamer erin te krijgen. De makelaar zegt dat dat geen extra mogelijkheid is en dat ze dat niet doen. Achteraf zelf doen is ook lastig omdat dan de leidingen van de wc daar dan al zitten. Wie weet, als ik nou tijdens de bouw het aan de bouwvakkers vraag, zouden die het wel doen? Iemand daar ervaring mee?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was dat soort meerwerk echt geen optie, dat is echt iets dat achteraf gedaan moet worden.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    #3 Adje, 22 jul 2017
    Laatst bewerkt: 22 jul 2017
    Als het als meerwerk al niet te regelen is, gaan ze dat zeer waarschijnlijk ook niet tijdens de bouw doen. Meerwerk kost ook altijd meer geld. Hoe zie je voor je dat dat betaald wordt? Die bouwvakkers gaan vast niet gratis van het bouwplan afwijken. En daarbij komt ook nog dat het misschien met gegronde reden niet kan (bv dragende muur, die daar ook moet staan).
    Lijkt mij dus een risico om de bouw af te wachten. Dan kan je beter je plannen voor de badkamer aanpassen, denk ik...
     
  4. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Achteraf gaat dus niet omdat de leidingen van de wc dan daar zitten. De wc moet op die plek blijven staan en hij staat juist tegen die muur aan die dan verplaatst moet worden
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Natuurlijk kost meerwerk meer geld dus als dit ook meer geld zou kosten dan zouden we dat betalen. Het gaat ons niet om het extra geld dat we moeten betalen maar meer om dat we dan de badkamer die we willen erin past. Op dit moment past er geen douche en bad los in. Dat wat die draagmuur had ik niet aangedacht.. En we wachten sowieso met de badkamer kopen tot de bouw. We zijn er alleen wel al uit dat we echt een bad en douche apart van elkaar willen en dat past nu sowieso niet
     
  6. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dat is best mogelijk alleen zullen al die leidingen verplaatst moeten worden waardoor het extra geld kost.
     
  7. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Jullie slaapkamer zit aan de onderzijde van de tekening? Die nis zou groter kunnen maar het stukje muur waar de toilet zit kan niet verplaatst worden. Dan komen ze waarschijnlijk beneden in de knel. Ik weet niet op jullie ook nog voorzieningen op een hogere etage hebben, dan kan dan ook in de knel raken.
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Ja, ik bedoel ook meer 'hoe' ga je dat betalen, letterlijk zeg maar. Dus je zegt tegen de bouwvakkers dat ze de muur op moeten schuiven, terwijl al het meerwerk al eigenlijk vast ligt en ook de rekening. Ga je dat dan zwart betalen oid. Die bouwvakkers moeten dan iets gaan doen dat niet in het bouwplan staat en dat maakt het maken van een rekening en betaling natuurlijk wat anders. Maar goed, als je nog geen badkamer van te voren vastlegt, dan kun je het altijd proberen.
     
  9. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Echt? Ik heb namelijk van de makelaar en bij badkamer winkels gehoord dat de wc absoluut niet verplaatst kan worden door de leiding die eronder ligt... En hoe de badkamer nu is, zelfs als we de toilet verplaatsen past er alsnog geen bad en douche los in dus we zullen sowieso die muur moeten verplaatsen..:(
     
  10. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Wij hebben een derde etage met 2 slaapkamers en een washok. We konden daar nog een tweede badkamer laten plaatsen maar dat heb ik niet gedaan. Alleen de leidingen van de washok zitten daar dus. Die nis is van de slaapkamer van mijn dochter. Hm dus er is echt geen optie denk jij om die badkamer 30 cm groter te krijgen?
     
  11. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Geen idee hoe ik dat ga doen. Daarom vraag ik hier of anderen daar überhaupt ervaring mee hebben en hoe dat ging;) En zo niet, dan zal het waarschijnlijk dus niet kunnen. Mijn doel van dit topic is kijken of dit een eventuele mogelijkheid is.
     
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dit is een tekening hoe het zou kunnen met de huidige afmetingen. Het is zo echt een opgepropt badkamertje en het bad zit dan echt in een 'donker' hoek omdat ernaast dan een stenen muur zit van de douche. Als we 30cm extra hebben dan kunnen we badkamer 2 laten plaatsen. Dit is de badkamer die we dus ook graag willen hebben.
     
  13. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Heb je geen optie om boven een aparte wc te maken?
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Haha, oke, ik zal voor je duimen!
    Maar het meerwerk wat bij ons al vastlag toen we tekenden, konden we niet meer veranderen. Maar ik moet ook zeggen dat we er überhaupt niet aan hebben gedacht om het 'off the books' te regelen ofzo.
     
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Maar een badkamerzaak kan toch de leidingen verleggen? Dat is toch heel normaal bij het plaatsen van een badkamer?
    Maar goed, dat kost dan wel veel extra. Je zou nog bij de aannemer kunnen informeren of het geen optie is, nu heb je alleen bij de makelaar geinformeerd? Die heeft waarschijnlijk gewoon een lijstje welk meerwerk een optie is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dingen die daar niet op staan echt geen optie zijn.
    Ik heb nooit een nieuwbouwhuis gekocht, maar dit is wat ik zou doen.
     
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Nee alleen een badkamer zonder toilet helaas. Hier had ik ook al aan gedacht inderdaad!
     
  17. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dankjewel. Ik vind het ook super irritant dat het zo moet.. Had liever dat het niet zo had gehoeven maar ik overweeg alle andere eventuele opties en als het niet lukt dan houd het op :)
     
  18. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Hoe groot is die kamer die tegen de muur waar nu de wc geplaatst is zit? Want als ze in de muur/dat nisje al het leidingwerk zetten, zou je daar daarna nog een wc kunnen maken.
     
  19. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat dacht ik dus ook maar ik ben bij 3 badkamerzaken geweest en die raden het allemaal echt af. Ze zeggen dat het echt niet slim is omdat de leiding van de toilet daar zit? En dat dit beter vanaf de bouw gedaan moet worden. Ze hadden een heel verhaal met argumenten maar die ben ik vergeten omdat ik geen bal verstand heb van badkamers inbouwen haha. Het enige wat is blijven hangen is dat het dus niet kan en ik het vanaf de bouw moet regelen of het zo moet accepteren. Ik ben bij de kopersbegeleiding geweest om al het meerwerk vast te leggen en die geven ook aan dat het niet als meerwerk kan.
     
  20. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Nouja wij hebben onze wc zelf laten verplaatsen na de bouw maar als er gezegd wordt dat dat niet mogelijk is, dan zal dat wel zo zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de leidingen lopen, denk dat voornamelijk de afvoer een probleem is.
     

Deel Deze Pagina