Nieuwe baan, stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Sjadaan, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad, ik kon ook niet zonder kolven owv stuwing. Dan loop je meteen ook het risico op borstontsteking: dat is toch ook iets dat je voor jezelf niet wil, maar waar je je nieuwe baas óók geen plezier mee doet.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Maar zeker bij een kantoorbaan is er geen sprake van “het niet voor elkaar kunnen krijgen”. Het is gewoon een wettelijke verplichting en bovendien iets dat gewoon hoort in onze maatschappij. We krijgen nu eenmaal kinderen en en een baby krijgt nu eenmaal borstvoeding. Het is dus niet het een of het ander, gelukkig:thumup:
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Dubbel
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
     
    Sjadaan en Shakes vinden dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik stond om 10 uur al weer op knappen...En dan had ik om 06.00 nog gevoed..
     
  6. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Dat weet ik, maar in alle berichten leek het wel zo, dus het ging mij even om het feit dat ik baan niet zou laten gaan. Natuurlijk moet je vooral hard maken om te kolven
     
  7. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    Bedankt... Vinden jullie dat ik het kan maken om dit per mail te vragen/melden? Of beter bellen? Dat maakt het zo zwaar beladen voor mijn gevoel. Ook omdat ik een maand later begin dan dat ze wilden en nu ook nog met dit kolfverhaal kom. Of er alsnog naar toe gaan voor het contract en het dan bespreekbaar maken?
     
  8. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ik zou doen waar jij je het prettigst bij voelt. Er is niets fout. Gaat het om een klein bedrijfje dan zou ik eerder langsgaan dan bij een grote organisatie.
    Denk je dat de faciliteiten beschikbaar zijn of zal er nog iets georganiseerd moeten worden? (geschikte ruimte of iets dergelijks)
    In plaats van er over te blijven twijfelen gewoon doen! Het wordt door nog langer te twijfelen niet makkelijker, je kunt beter weten waar je aan toe bent!
     
  9. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    Okee here I go.. wish me luck!!
     
  10. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Joh weet je... je moet niet zo onzeker zijn....

    Je kan toch gewoon vragen waar er plek is om te kolven?


    He gaat toch niet je werkgever vragen of je aub mag kolven of dat je moet stoppen?
    Het is gewoon wettelijk geregeld hoor...
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zie kolven als iets compleet normaals, het is niet forever. Maar goed er zijn ook mensen die fobisch doen over vier hele maanden verlof. Ook zo opgeblazen.

    Los van dit al schreef je dat je dochter een afwijking heeft aan de beentjes en medische zorg nodig heeft. Dan is een bekende werkgever zo gek nog niet als dit allemaal speelt een nieuwe werkgever geeft toch vaak een bepaalde druk en kost energie. Niet alleen wennen aan een nieuwe plek en het werk maar ook nieuwe collega's leren kennen. Privé en zakelijk moeten wel de juiste timing hebben...
     
  13. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    Helaas wist ik pas dat ze die afwijking heeft nadat ik de baan had aangenomen.

    Heb geprobeerd te bellen maar mn manager was er dus niet. Probeer t morgen nog een x.
     
  14. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    #54 Sjadaan, 6 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2018
    H
     
  15. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

Deel Deze Pagina