Moeten je kinderen elkaar aardig vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy1611, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Iets waar ik soms over nadenk..stel dat Lotte niet op zou kunnen schieten met haar zusje..zou ik hier dan een probleem van maken? M.a.w. moeten je kinderen elkaar aardig vinden?

    Ik vind van niet. Je familie zoek je niet uit en elk kind is uniek met bijbehorende karaktereigenschappen. Elkaar aardig vinden kan je mijns inziens dan ook niet afdwingen. Ik vind ook niet dat je je kinderen hetzelfde moet behandelen, juist omdat ze uniek zijn en elk kind zijn eigen aanpak nodig zal hebben..

    Hoe zien jullie dit?
     
  2. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Lijkt me wel handig als je kinderen door 1 deur kunnen.
     
  3. Niet meer actief

    Tuurlijk is dat handig, maar ze moeten niets ;)
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mee eens..
     
  5. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Het MOET niet.. maar zou wel fijn zijn.
    Volgens mij komt het ook weinig voor dat kinderen elkaar niet aardig vinden.. ja als ze ouder worden , dan kan het voor komen. Maar nog niet op de leeftijd van Lotte nu.

    Zolang ze met elkaar door 1 deur kunnen is het prima!

    Over dat hetzelfde behandelen. Ben ik ook met je eens.. ik heb het dan wel over materiele dingen..
    Als je bv Lotte 5 euro geeft.. dan "moet" je dat haar zusje ook geven.
    Over bv de tijd om naar bed te gaan.. kan je idd per kind bekijken wat het nodig heeft.
    Snap je?
     
  6. Niet meer actief

    Kunt ze moeilijk dwingen; "jij MOET je zusje aardig vinden!" :( :) ;)
     
  7. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Je kunt het niet dwingen, kunnen ze niet met elkaar op schieten, is er helaas weinig aan te doen. Tuurlijk hoop je dat het wel goed gaat, maar die zekerheid heb je niet. Ik sluit me dan ook volledig bij Wendy en Deeltjuh aan!
     
  8. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Bij ons, me zus en mij lukt dat al 32 jaar niet! Hadden wel een soort van wapen stil stand toen ze zwanger was....maar nu zit ze op me huid dat ik moet zorgendat haar mannetje een speelmaatje krijgt! :rolleyes:

    vaak genoeg geprobeerd maar het gaat gewoon niet, dwingen werkt al helemaaaaaaaaaaaal niet! :)
     
  9. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Je kunt het idd niet afdwingen.

    Ik kom uit een groot gezin...maar met de ene broer/zus kan ik toch een stuk beter vinden dan met de ander. Dat hou je toch, voorkomen dat ze elkaar niet niet aardig vinden kun je toch niet.
     
  10. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan ze toch niet dwingen? Het zijn 2 persoonlijkheden.. Ze kunnen jou toch ook niet dwingen om iemand aardig te vinden?
     
  11. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik vind jou ook niet altijd aardag, dus denk dat je dat van je kinderen ook niet mag verwachten. Het zou leuk zijn als ze lief met elkaar kunnen spelen.
     
  12. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat je mij niet altijd aardig vind staat toch los van mijn discussie punt? Daarnaast zal ik het juist NOOIT van mijn kinderen verwachten..
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    het zou leuk zijn als ze veel samen doen straks en dus uiteindelijk ook vrienden worden ipv alleen zusjes. of dit gebeurt hangt natuurlijk af van de karakters van je meisjes.
    ik heb 4 zusjes en wij zijn echt vriendinnen voor het leven en doen alles samen dit is heel gezellig en kan me ook niet voorstellen dat het vaak voor komt dat 2 zusjes vijanden van elkaar zijn
     
  14. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    niets moet maar het zal wel fijn en handig zijn. ik denk ook dat het ligt aan de kinderen zelf en aan de opvoeding.
     
  15. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Nee, dat is niet erg. En dat hoeft ook niet. Zolang ze elkaar het hoofd niet inslaan en ze accepteren wel dat ze een gezin zijn. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

    Mijn zusje en ik speelden wel samen met Barbie's, maar onze interesses verschilden verder heel erg en dus speelden we vaak bij elkaar in de buurt maar wel alleen, ik hield van auto's en lego, zij van playmobiel, ik van lezen, zij van knutselen. Maar hadden geen gezamenlijke vriendjes en buiten speelden we ook niet echt samen. Als ze meer interesses hebben spelen ze vast meer samen, maar zit er een niveauverschil tussen oid dan kan dat ook meespelen. Ik ben blij dat ik een zusje heb, ik vind haar mooi en lief en we hebben alles voor elkaar over, maar ze is geen "vriendin" zeg maar.
     
  16. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Huhh..is dit een vergelijking?


    Je kunt het ze niet afdwingen inderdaad, maar misschien wel een beetje helpen. Niet te erg aan elkaar opdringen en dat soort dingen of de een of ander voortrekken want dan krijg je misschien al vrij snel scheve gezichten.

    Ik vond vroeger trouwens al mijn zusjes en broertje aardig, maar dat terzijde.
     
  17. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    hihi... ik dacht.. ik reageer maar niet op dat bericht.. raarrrrr
     
  18. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Voor de duidelijkheid (mss had ik het wat anders moeten formuleren). Ik maak me juist geen zorgen, de dingen zijn zoals ze zijn. Als Lotte en zusje elkaar niet aardig vinden...so be it..

    Ik ben er nogal stellig in dat ik het juist geen voorwaarde vind..vroeg me alleen af hoe de meningen daarin verdeeld zijn..
     
  19. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Oh, :D ik bedoelde het ook meer in het algemeen zeg maar. Dat je je daar als ouder dus geen zorgen om hoeft te maken in mijn optiek, omdat je je kinderen niet moet pushen als het er niet in zit.. Ben ik zo wat duidelijker.. :(
     
  20. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet dwingen. Komt vanzelf goed. Met mijn broertje had ik altijd ruzie ( al zolang ik me kan herrinneren), maar dit is goed gekomen toen ik uit huis ging.

    Vrienden kies je, familie niet.
    Het moet niet slaan en schoppen worden maar ja als het niet klikt kan je het niet dwingen toch..
     

Deel Deze Pagina